Emise z provozu elektromobilu: Martin Vaculík a jeho týden bez emisí
1
/
10
Prohlédnout znovu
Emise z provozu elektromobilu: Martin Vaculík a jeho týden bez emisí
Můj týden bez emisí
|
Svět motorů
Renault Zoe jde nabíjet střídavým proudem až s příkonem 22 kW – pak jsou baterky plné za dvě hodiny. K tomu však potřebujete vlastní nabíječku a rezervaci na proud (nebo se trmácet k veřejné). Naopak deseti ampéry (2000 W) z běžné 220V zásuvky můžete nabíjet kdekoliv. V redakční garáži už jsme takto za osm měsíců se zoe spotřebovali 1066 kWh energie.
|
Svět motorů
Palubní počítač Renaultu Zoe nás chválí za plynulost, méně už za rychlost. Aby nebyla vysoká, to je pro spotřebu elektromobilů klíčové. I proto je maximum renaultu elektronicky omezené na 135 km/h.
|
Svět motorů
Celých 41,52 procenta elektrické energie se u nás v roce 2018 vyrobilo v tepelných elektrárnách
|
Svět motorů
Vodní elektrárna Dalešice
|
Svět motorů
Pokud bude elektromobilů více, budeme potřebovat nejen další energetické zdroje, ale i způsoby, jak energii ukládat. Na snímku přečerpávací elektrárna Dlouhé stráně s kapacitou až 3243 MWh (roční spotřeba 1300 domácností). Kolik takových bude možné v Čechách vybudovat, aby to nikomu nevadilo?
|
Svět motorů
Vodní elektrárna Štěchovice
|
Svět motorů
Jaderná elektrárna Temelín
|
Svět motorů
Jaderná elektrárna Temelín
|
Svět motorů
Zdroje elektrické energie výrobce ČEZ
|
ČEZ
Nová Mazda CX-80 oficiálně: Vlajková loď značky je prodloužená CX-60
Kolaps přenosové sítě? V Německu je k tomu i kvůli ekologii blízko
Nissan chce pevný elektrolyt a gigalití. Jde mu o peníze
Martin Vaculík a zadírání motorů 1.9 TDI: Jak zvrátit osud?
Nejprodávanější čínská auta v Evropě: Ofenzíva se zatím nekoná
Nový Volkswagen Passat sedan opravdu bude! Vypadá jako náš návrh