Ferrari 348 (1989–1995): Tohle byla malá Testarossa s 300 koni za zády
19
/
20
Prohlédnout znovu
Ferrari 348 (1989–1995): Tohle byla malá Testarossa s 300 koni za zády
Dvoumístné kupé Ferrari 348 TB připomínalo svými tvary slavný model Testarossa. Podobné byly především velké žebrované otvory na bocích, přivádějící vzduch k chladičům.
|
Ferrari
Vpředu mělo kupé lichoběžníkovou přední masku s obdélníkovými pomocnými světlomety po stranách.
|
Ferrari
Ferrari 348 TB se standardně dodávalo se 17palcovými pětipaprskovými koly ze slitiny hliníku.
|
Ferrari
Velká zadní světla byla skryta pod vodorovnými žaluziemi, uprostřed ozdobenými vzpínajícím se koněm ze znaku Ferrari.
|
Ferrari
Na sešikmené palubní desce byla před tříramenným volantem umístěna kaplička s hlavními ukazateli.
|
Ferrari
Zadní kola poháněl kapalinou chlazený vidlicový osmiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů, rozvodem DOHC, čtyřmi ventily na válec a objemem 3,4 litru.
|
Ferrari
Ferrari 348 mělo vpředu i vzadu nezávislé zavěšení kol s dvojitými trojúhelníkovými závěsy, stabilizátory, teleskopickými tlumiči a vinutými pružinami.
|
Ferrari
Verze Ferrari 348 TS měla odnímatelnou horní část střechy (targa) nad sedadly řidiče a spolujezdce.
|
Ferrari
Interiér vozu Ferrari 348 TS v dvoubarevném provedení s koženými sedadly a řadicí pákou na středovém tunelu.
|
Ferrari
Kupé 348 TB Zagato Elaborazione mělo typické dvojité „bubliny“ na střeše, pozměněnou příď bez masky a s čtyřmi malými kruhovými světly.
|
Ferrari
Žebrované otvory na bocích nahradily zvětšené otvory ve dveřích a vzadu se objevily dvě trojice malých kruhových světel.
|
Ferrari
V letech 1992 a 1993 vyrobilo Ferrari malou stokusovou sérii nazvanou 348 Serie Speciale v obou verzích TB a TS (na obrázku).
|
Ferrari
Serie Speciale měla motor V8 vyladěný na výkon 315 koní, rozchod zadních kol širší o 50 mm a pneumatiky Pirelli P Zero.
|
Ferrari
V roce 1993 představilo Ferrari odlehčenou verzi 348 GT Competizione, homologovanou pro závody šampionátu vozů třídy GT.
|
Ferrari
348 GT Competizione mělo větší 18palcové hliníkové ráfky Speedline a lehčí kevlarová sedadla s látkovým potahem.
|
Ferrari
Kupé Ferrari 348 GTB z roku 1993 s motorem V8, jehož výkon byl zvýšen na 320 koní.
|
Ferrari
Také provedení targa 348 GTS mělo vyšší výkon motoru a dosahovalo maximální rychlost 280 km/h.
|
Ferrari
Vozy Ferrari 348 Challenge měly pneumatiky bez vzorku (slicky), lepší brzdové destičky, menší baterii a „závodní“ bezpečnostní pásy.
|
Ferrari
Na ženevském autosalonu v roce 1993 představilo Ferrari dvoumístný otevřený model 348 Spider. Proti 348 TB a 348 TS byly zesíleny podélné výztuhy a sloupky předního okna.
|
Ferrari
Textilní střecha byla po sklopení složena pod krytem za sedadly. Spiderů vyrobilo Ferrari do roku 1955 1080 kusů.
|
Ferrari
Čtyřkolka pro adepty na Darwinovu cenu má V12, 1200 koní a rychlost až 400 km/h
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena
Slavný DeLorean DMC-12 a Ford GT jsou zpět. V8 ani V6 nečekejte
Ojetý Mercedes-Benz třídy E: Pletou si ho s levnějším
Ayrton Senna ožije! Netflix uvádí seriál o legendárním pilotovi F1
Výkonné motocykly na UlovAuto.cz