Ferrari 348 (1989–1995): Tohle byla malá Testarossa s 300 koni za zády

19/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Dvoumístné kupé Ferrari 348 TB připomínalo svými tvary slavný model Testarossa. Podobné byly především velké žebrované otvory na bocích, přivádějící vzduch k chladičům.
    Dvoumístné kupé Ferrari 348 TB připomínalo svými tvary slavný model Testarossa. Podobné byly především velké žebrované otvory na bocích, přivádějící vzduch k chladičům.| Zdroj: Ferrari
  • Vpředu mělo kupé lichoběžníkovou přední masku s obdélníkovými pomocnými světlomety po stranách.
    Vpředu mělo kupé lichoběžníkovou přední masku s obdélníkovými pomocnými světlomety po stranách.| Zdroj: Ferrari
  • Ferrari 348 TB se standardně dodávalo se 17palcovými pětipaprskovými koly ze slitiny hliníku.
    Ferrari 348 TB se standardně dodávalo se 17palcovými pětipaprskovými koly ze slitiny hliníku.| Zdroj: Ferrari
  • Velká zadní světla byla skryta pod vodorovnými žaluziemi, uprostřed ozdobenými vzpínajícím se koněm ze znaku Ferrari.
    Velká zadní světla byla skryta pod vodorovnými žaluziemi, uprostřed ozdobenými vzpínajícím se koněm ze znaku Ferrari.| Zdroj: Ferrari
  • Na sešikmené palubní desce byla před tříramenným volantem umístěna kaplička s hlavními ukazateli.
    Na sešikmené palubní desce byla před tříramenným volantem umístěna kaplička s hlavními ukazateli.| Zdroj: Ferrari
  • Zadní kola poháněl kapalinou chlazený vidlicový osmiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů, rozvodem DOHC, čtyřmi ventily na válec a objemem 3,4 litru.
    Zadní kola poháněl kapalinou chlazený vidlicový osmiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů, rozvodem DOHC, čtyřmi ventily na válec a objemem 3,4 litru.| Zdroj: Ferrari
  • Ferrari 348 mělo vpředu i vzadu nezávislé zavěšení kol s dvojitými trojúhelníkovými závěsy, stabilizátory, teleskopickými tlumiči a vinutými pružinami.
    Ferrari 348 mělo vpředu i vzadu nezávislé zavěšení kol s dvojitými trojúhelníkovými závěsy, stabilizátory, teleskopickými tlumiči a vinutými pružinami.| Zdroj: Ferrari
  • Verze Ferrari 348 TS měla odnímatelnou horní část střechy (targa) nad sedadly řidiče a spolujezdce.
    Verze Ferrari 348 TS měla odnímatelnou horní část střechy (targa) nad sedadly řidiče a spolujezdce.| Zdroj: Ferrari
  • Interiér vozu Ferrari 348 TS v dvoubarevném provedení s koženými sedadly a řadicí pákou na středovém tunelu.
    Interiér vozu Ferrari 348 TS v dvoubarevném provedení s koženými sedadly a řadicí pákou na středovém tunelu.| Zdroj: Ferrari
  • Kupé 348 TB Zagato Elaborazione mělo typické dvojité „bubliny“ na střeše, pozměněnou příď bez masky a s čtyřmi malými kruhovými světly.
    Kupé 348 TB Zagato Elaborazione mělo typické dvojité „bubliny“ na střeše, pozměněnou příď bez masky a s čtyřmi malými kruhovými světly.| Zdroj: Ferrari
  • Žebrované otvory na bocích nahradily zvětšené otvory ve dveřích a vzadu se objevily dvě trojice malých kruhových světel.
    Žebrované otvory na bocích nahradily zvětšené otvory ve dveřích a vzadu se objevily dvě trojice malých kruhových světel.| Zdroj: Ferrari
  • V letech 1992 a 1993 vyrobilo Ferrari malou stokusovou sérii nazvanou 348 Serie Speciale v obou verzích TB a TS (na obrázku).
    V letech 1992 a 1993 vyrobilo Ferrari malou stokusovou sérii nazvanou 348 Serie Speciale v obou verzích TB a TS (na obrázku).| Zdroj: Ferrari
  • Serie Speciale měla motor V8 vyladěný na výkon 315 koní, rozchod zadních kol širší o 50 mm a pneumatiky Pirelli P Zero.
    Serie Speciale měla motor V8 vyladěný na výkon 315 koní, rozchod zadních kol širší o 50 mm a pneumatiky Pirelli P Zero.| Zdroj: Ferrari
  • V roce 1993 představilo Ferrari odlehčenou verzi 348 GT Competizione, homologovanou pro závody šampionátu vozů třídy GT.
    V roce 1993 představilo Ferrari odlehčenou verzi 348 GT Competizione, homologovanou pro závody šampionátu vozů třídy GT.| Zdroj: Ferrari
  • 348 GT Competizione mělo větší 18palcové hliníkové ráfky Speedline a lehčí kevlarová sedadla s látkovým potahem.
    348 GT Competizione mělo větší 18palcové hliníkové ráfky Speedline a lehčí kevlarová sedadla s látkovým potahem.| Zdroj: Ferrari
  • Kupé Ferrari 348 GTB z roku 1993 s motorem V8, jehož výkon byl zvýšen na 320 koní.
    Kupé Ferrari 348 GTB z roku 1993 s motorem V8, jehož výkon byl zvýšen na 320 koní.| Zdroj: Ferrari
  • Také provedení targa 348 GTS mělo vyšší výkon motoru a dosahovalo maximální rychlost 280 km/h.
    Také provedení targa 348 GTS mělo vyšší výkon motoru a dosahovalo maximální rychlost 280 km/h.| Zdroj: Ferrari
  • Vozy Ferrari 348 Challenge měly pneumatiky bez vzorku (slicky), lepší brzdové destičky, menší baterii a „závodní“ bezpečnostní pásy.
    Vozy Ferrari 348 Challenge měly pneumatiky bez vzorku (slicky), lepší brzdové destičky, menší baterii a „závodní“ bezpečnostní pásy.| Zdroj: Ferrari
  • Na ženevském autosalonu v roce 1993 představilo Ferrari dvoumístný otevřený model 348 Spider. Proti 348 TB a 348 TS byly zesíleny podélné výztuhy a sloupky předního okna.
    Na ženevském autosalonu v roce 1993 představilo Ferrari dvoumístný otevřený model 348 Spider. Proti 348 TB a 348 TS byly zesíleny podélné výztuhy a sloupky předního okna.| Zdroj: Ferrari
  • Textilní střecha byla po sklopení složena pod krytem za sedadly. Spiderů vyrobilo Ferrari do roku 1955 1080 kusů.
    Textilní střecha byla po sklopení složena pod krytem za sedadly. Spiderů vyrobilo Ferrari do roku 1955 1080 kusů.| Zdroj: Ferrari
Dvoumístné kupé Ferrari 348 TB připomínalo svými tvary slavný model Testarossa. Podobné byly především velké žebrované otvory na bocích, přivádějící vzduch k chladičům.
Vpředu mělo kupé lichoběžníkovou přední masku s obdélníkovými pomocnými světlomety po stranách.
Ferrari 348 TB se standardně dodávalo se 17palcovými pětipaprskovými koly ze slitiny hliníku.
Velká zadní světla byla skryta pod vodorovnými žaluziemi, uprostřed ozdobenými vzpínajícím se koněm ze znaku Ferrari.
Na sešikmené palubní desce byla před tříramenným volantem umístěna kaplička s hlavními ukazateli.
Zadní kola poháněl kapalinou chlazený vidlicový osmiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů, rozvodem DOHC, čtyřmi ventily na válec a objemem 3,4 litru.
Ferrari 348 mělo vpředu i vzadu nezávislé zavěšení kol s dvojitými trojúhelníkovými závěsy, stabilizátory, teleskopickými tlumiči a vinutými pružinami.
Verze Ferrari 348 TS měla odnímatelnou horní část střechy (targa) nad sedadly řidiče a spolujezdce.
Interiér vozu Ferrari 348 TS v dvoubarevném provedení s koženými sedadly a řadicí pákou na středovém tunelu.
Kupé 348 TB Zagato Elaborazione mělo typické dvojité „bubliny“ na střeše, pozměněnou příď bez masky a s čtyřmi malými kruhovými světly.
Žebrované otvory na bocích nahradily zvětšené otvory ve dveřích a vzadu se objevily dvě trojice malých kruhových světel.
V letech 1992 a 1993 vyrobilo Ferrari malou stokusovou sérii nazvanou 348 Serie Speciale v obou verzích TB a TS (na obrázku).
Serie Speciale měla motor V8 vyladěný na výkon 315 koní, rozchod zadních kol širší o 50 mm a pneumatiky Pirelli P Zero.
V roce 1993 představilo Ferrari odlehčenou verzi 348 GT Competizione, homologovanou pro závody šampionátu vozů třídy GT.
348 GT Competizione mělo větší 18palcové hliníkové ráfky Speedline a lehčí kevlarová sedadla s látkovým potahem.
Kupé Ferrari 348 GTB z roku 1993 s motorem V8, jehož výkon byl zvýšen na 320 koní.
Také provedení targa 348 GTS mělo vyšší výkon motoru a dosahovalo maximální rychlost 280 km/h.
Vozy Ferrari 348 Challenge měly pneumatiky bez vzorku (slicky), lepší brzdové destičky, menší baterii a „závodní“ bezpečnostní pásy.
Na ženevském autosalonu v roce 1993 představilo Ferrari dvoumístný otevřený model 348 Spider. Proti 348 TB a 348 TS byly zesíleny podélné výztuhy a sloupky předního okna.
Textilní střecha byla po sklopení složena pod krytem za sedadly. Spiderů vyrobilo Ferrari do roku 1955 1080 kusů.