Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI – Vysoká hra kompaktů
14
/
79
Prohlédnout znovu
Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI – Vysoká hra kompaktů
Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI – Vysoká hra kompaktů
|
acz
Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
acz
Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
acz
Ford Focus 1.0 EcoBoost vs. Kia Ceed 1.0 T-GDI
|
acz
Přístroje jsou dobře čitelné.
|
acz
Ford Focus
|
acz
Palubní deska je bytelně zpracovaná a na rozdíl od předchůdce řidiče neutiskuje.
|
acz
Nová převodovka se zpátečkou řazenou dozadu bohužel v kulise občas zadrhává.
|
acz
Osmipalcová obrazovka pro rádio či navigaci se dodává od druhé výbvy Trend Plus, potěší jemnou grafi kou. V základu je pouze 4,2“ displej.
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford nabízí volnost a adaptivní funkci tempomatu lze i zcela vypnout. Chválíme.
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Velký prostor před řadicí pákou může skrývat indukční nabíječku za 3800 Kč.
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Vpředu se ve focusu sedí velmi příjemně a ideální pozici najde hravě každý.
|
acz
Vzadu je sice místa o poznání více než v předchozí generaci a nepatrně více než v ceedu, ale sedáky jsou hodně ploché a nízko umístěné, takže závratné pohodlí nečekejte.
|
acz
Přední sedadla mají příjemně tuhé výplně a univerzální tvarování. Hodily by se však výše výsuvné opěrky.
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Vyhýbací manévr zvládá focus velmi jistě a nevyžaduje žádné dodatečné korekce volantem. K ještě lepší obratnosti by nicméně přispěl včasnější a jemnější zásah stabilizace, která zůstává dlouho v klidu.
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Mělký kufr je největší slabinou focusu, stejně jako v ceedu háčky na bocích moc neposlouží.
|
acz
Základní verze mají lepicí sadu, lze si však pořídit dojezdové kolo (1500 Kč), nebo plnohodnotnou rezervu (dle výbavy 1500 až 3000 Kč).
|
acz
Litrový tříválec 1.0 EcoBoost ve fordu prošel zásadní úpravou a konstrukčně se liší od stejně označené jednotky ve fi estě. Plynule táhne z nízkých otáček a potěší i dobrým odhlučněním.
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Pneumatiky v testu: Nokia WR D3 205/60 R16 (zimní)
|
acz
Ford Focus
|
acz
Základní halogeny využívají žárovky. Provedení Full LED je dostupné pro vyšší verze.
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Ford Focus
|
acz
Grafi ka je přehledná.
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia si zachovává klasická tlačítka pod dotykovým displejem, což ovládání zrychluje. Nastavení vozu se ale bohužel řeší na volantu a zobrazuje jen mezi budíky.
|
acz
Standardní displej má 5“, s navigací naroste na 8“, ale o postranní tlačítka přijde.
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Řazení funguje bezproblémově, ale změnu převodů doprovází zřetelné cvakání.
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Hlídání jízdního pruhu nelze trvale vypnout. Po nastartování se vždy znovu aktivuje.
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Polička se u kie šikovně dělí na dvě části, je však o něco menší než u fordu
|
acz
Vyšším jedincům bude v ceedu vadit mohutnější středový panel, který tlačí do kolene. Celkově je však pozice za volantem přirozená.
|
acz
Vzadu se sedí lépe než ve focusu, kolena máte sice také přizvednutá, sedák je však o něco výše a krajní místa jsou celkově lépe tvarovaná.
|
acz
Přední sedadla jsou řešená podobně jako ve fordu a sedí se v nich pohodlně i při delší jízdě.
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Ceed se při prudké změně směru chová velmi podobně jako focus, ochotně reaguje na pokyny volantem, je předvídatelný a stabilní. Kvůli vlažnější reakci stabilizace však musí řidič směr více korigovat.
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Prostor v ceedu je větší než ve focusu a nabízí i více místa kolem podběhů. V rámci třídy však patří i jen k průměru. Boky jsou důkladně čalouněné, háčky jasou ale malé.
|
acz
Pod podlážkou se vždy ukrývá dojezdová rezerva.
|
acz
Motor v ceedu je v nízkých otáčkách trochu ospalý. Lepší dojem udělal při vytáčení, kdy příjemně zrychluje i za 6000 min-1. Spotřeba se pohybuje v průměru kolem sedmi litrů.
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Pneumatiky v testu: Hankook Kinergy Eco2 205/55 R16 (letní)
|
acz
Kia Ceed
|
acz
Ceed má standardně projektorové halogeny, jako náhradní díl jsou hodně drahé
|
acz
Nová Dacia Duster živě: Podívejte se, jak vypadá v reálném světě
Nové Cupry Formentor a Leon se blíží. Odhalí nové hybridy i design
Nové plug-in hybridní Audi Q7 a Q8 dojedou dál. Už mají českou cenu
Nejzbytečnější výbava v autech: Tomuhle se vyhněte!
Zde se rodí ty nejlepší a nejvýkonnější motory! Elektřině navzdory
Nový Ford Focus sedan si můžete koupit i v Evropě. Vypadá fakt dobře