Historie a budoucnost osvětlení automobilů: Od svíčky k laseru

5/10
Zavřít
  • Historie a budoucnost osvětlení automobilů: Od svíčky k laseru
    Historie a budoucnost osvětlení automobilů: Od svíčky k laseru| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • První sériové automobily svítily většinou plamenem, zpočátku stačila prostá svíčka či petrolejka (např. Mercedes 50 HP - 1914). Mosazné světlomety se hodily jen pro pomalou jízdu a každou chvíli vyžadovaly zastavení a seřízení knotu či dolití petroleje
    První sériové automobily svítily většinou plamenem, zpočátku stačila prostá svíčka či petrolejka (např. Mercedes 50 HP - 1914). Mosazné světlomety se hodily jen pro pomalou jízdu a každou chvíli vyžadovaly zastavení a seřízení knotu či dolití petroleje| Zdroj: acz
  • S žárovkami se jezdilo příjemněji, přesto výkony motorů rostly rychleji než jejich svítivost. U Mercedesu 15/70/100 HP (1924)  byl mechanicky spínatelný kompresor, s ním vůz dosahoval 100 koní a 112 km/h, a tak se zkrátka použilo více světlometů.
    S žárovkami se jezdilo příjemněji, přesto výkony motorů rostly rychleji než jejich svítivost. U Mercedesu 15/70/100 HP (1924) byl mechanicky spínatelný kompresor, s ním vůz dosahoval 100 koní a 112 km/h, a tak se zkrátka použilo více světlometů.| Zdroj: acz
  • Zcela první Boschův komplexní osvětlovací systém byl robustní a připravený po mírných úpravách k zástavbě do libovolného vozidla. Spínač integrovaný s měřičem a regulátorem se prostě přimontoval na palubní desku a svítilo se
    Zcela první Boschův komplexní osvětlovací systém byl robustní a připravený po mírných úpravách k zástavbě do libovolného vozidla. Spínač integrovaný s měřičem a regulátorem se prostě přimontoval na palubní desku a svítilo se| Zdroj: acz
  • Zcela první Boschův komplexní osvětlovací systém byl robustní a připravený po mírných úpravách k zástavbě do libovolného vozidla. Spínač integrovaný s měřičem a regulátorem se prostě přimontoval na palubní desku a svítilo se
    Zcela první Boschův komplexní osvětlovací systém byl robustní a připravený po mírných úpravách k zástavbě do libovolného vozidla. Spínač integrovaný s měřičem a regulátorem se prostě přimontoval na palubní desku a svítilo se| Zdroj: acz
  • Současné systémy (Audi Matrix LED) dokáží s velkou přesností selektivně a bez oslňování rozložit světelný paprsek přesně tam, kde je ho nejvíce třeba
    Současné systémy (Audi Matrix LED) dokáží s velkou přesností selektivně a bez oslňování rozložit světelný paprsek přesně tam, kde je ho nejvíce třeba| Zdroj: acz
  • Standardizovaným halogenovým žárovkám H4, H7 a H1 zdaleka neodzvonilo
    Standardizovaným halogenovým žárovkám H4, H7 a H1 zdaleka neodzvonilo| Zdroj: acz
  • Výměnné xenonové výbojky (na snímku D1S) pomalu pronikají do všech tříd
    Výměnné xenonové výbojky (na snímku D1S) pomalu pronikají do všech tříd| Zdroj: acz
  • A takhle vypadá zdroj budoucnosti, vyvíječ laserového paprsku s diodou
    A takhle vypadá zdroj budoucnosti, vyvíječ laserového paprsku s diodou| Zdroj: acz
Historie a budoucnost osvětlení automobilů: Od svíčky k laseru
Abarth
První sériové automobily svítily většinou plamenem, zpočátku stačila prostá svíčka či petrolejka (např. Mercedes 50 HP - 1914). Mosazné světlomety se hodily jen pro pomalou jízdu a každou chvíli vyžadovaly zastavení a seřízení knotu či dolití petroleje
S žárovkami se jezdilo příjemněji, přesto výkony motorů rostly rychleji než jejich svítivost. U Mercedesu 15/70/100 HP (1924)  byl mechanicky spínatelný kompresor, s ním vůz dosahoval 100 koní a 112 km/h, a tak se zkrátka použilo více světlometů.
Zcela první Boschův komplexní osvětlovací systém byl robustní a připravený po mírných úpravách k zástavbě do libovolného vozidla. Spínač integrovaný s měřičem a regulátorem se prostě přimontoval na palubní desku a svítilo se
Zcela první Boschův komplexní osvětlovací systém byl robustní a připravený po mírných úpravách k zástavbě do libovolného vozidla. Spínač integrovaný s měřičem a regulátorem se prostě přimontoval na palubní desku a svítilo se
Současné systémy (Audi Matrix LED) dokáží s velkou přesností selektivně a bez oslňování rozložit světelný paprsek přesně tam, kde je ho nejvíce třeba
Standardizovaným halogenovým žárovkám H4, H7 a H1 zdaleka neodzvonilo
Výměnné xenonové výbojky (na snímku D1S) pomalu pronikají do všech tříd
A takhle vypadá zdroj budoucnosti, vyvíječ laserového paprsku s diodou