Historie a budoucnost osvětlení automobilů: Od svíčky k laseru|
Zdroj: acz
Abarth|
Zdroj: acz
První sériové automobily svítily většinou plamenem, zpočátku stačila prostá svíčka či petrolejka (např. Mercedes 50 HP - 1914). Mosazné světlomety se hodily jen pro pomalou jízdu a každou chvíli vyžadovaly zastavení a seřízení knotu či dolití petroleje|
Zdroj: acz
S žárovkami se jezdilo příjemněji, přesto výkony motorů rostly rychleji než jejich svítivost. U Mercedesu 15/70/100 HP (1924) byl mechanicky spínatelný kompresor, s ním vůz dosahoval 100 koní a 112 km/h, a tak se zkrátka použilo více světlometů.|
Zdroj: acz
Zcela první Boschův komplexní osvětlovací systém byl robustní a připravený po mírných úpravách k zástavbě do libovolného vozidla. Spínač integrovaný s měřičem a regulátorem se prostě přimontoval na palubní desku a svítilo se|
Zdroj: acz
Zcela první Boschův komplexní osvětlovací systém byl robustní a připravený po mírných úpravách k zástavbě do libovolného vozidla. Spínač integrovaný s měřičem a regulátorem se prostě přimontoval na palubní desku a svítilo se|
Zdroj: acz
Současné systémy (Audi Matrix LED) dokáží s velkou přesností selektivně a bez oslňování rozložit světelný paprsek přesně tam, kde je ho nejvíce třeba|
Zdroj: acz