Historie dopravního značení: Jak se značky vyvíjely?|
Zdroj: acz
Prvních pět používaných výstražných značek z roku 1928 mělo tvar rovnostranného trojúhelníku. Tabule s nápisem Auto stop! byly umisťovány i na celních úřadech s označením ve čtyřech jazycích.|
Zdroj: acz
V Československu se jezdilo vlevo až do března 1939|
Zdroj: acz
Prvních šest uzákoněných výstražných značek bylo zveřejněno v prováděcí vyhlášce s platností od listopadu 1935. Vycházely z dopravního značení instalovaného od roku 1928.|
Zdroj: acz
Vykřičník v bílém červeně orámovaném poli má svůj prapůvod ve značce Nebezpečí jiné než 1-5 z roku 1935.|
Zdroj: acz
Silniční tabule a značky byly instalovány Autoklubem od roku 1928|
Zdroj: acz
Silniční tabule a značky byly instalovány Autoklubem od roku 1928|
Zdroj: acz
Silniční tabule a značky byly instalovány Autoklubem od roku 1928|
Zdroj: acz
Silniční tabule a značky byly instalovány Autoklubem od roku 1928|
Zdroj: acz
Další výstražné a orientační značky byly zaváděny od května 1938. Některé se do dnešních dnů změnily jen málo, ovšem třeba informační značku Dbáti zvláštní opatrnosti bychom dnes už hledali marně.|
Zdroj: acz
Jednosměrné ulice byly označeny příslušnými tabulkami, dovolená parkoviště značilo už tehdy velké P a na nejfrekventovanějších silnicích se objevily tabule s nápisem Parkování zakázáno. Premiéru měly ve 30. letech i značky upozorňující na školy.|
Zdroj: acz
Jednosměrné ulice byly označeny příslušnými tabulkami, dovolená parkoviště značilo už tehdy velké P a na nejfrekventovanějších silnicích se objevily tabule s nápisem Parkování zakázáno. Premiéru měly ve 30. letech i značky upozorňující na školy.|
Zdroj: acz
Nejnovější značky jako Zákaz vjezdu osob na osobních přepravnících a Zóna pro cyklisty se objevily v roce 2016|
Zdroj: acz
Nejnovější značky jako Zákaz vjezdu osob na osobních přepravnících a Zóna pro cyklisty se objevily v roce 2016|
Zdroj: acz