Homologace chiptuningu: Je už opravdu legální? A pozor! Hrozí vysoké pokuty!
3
/
15
Prohlédnout znovu
Homologace chiptuningu: Je už opravdu legální? A pozor! Hrozí vysoké pokuty!
Homologace chiptuningu: Je už opravdu legální? A pozor! Hrozí vysoké pokuty!
|
acz
Zdeněk Janda nám vysvětlil, že úpravce opravdu může zvýšit výkon a snížit spotřebu paliva, což zní jako pohádka. Obětovat však musí emise oxidů dusíku, které se v provozu neměří.
|
acz
Motor 1.6 TDI byl nabízen v diametrálně odlišných softwarových verzích, mechanika je však ve všech případech stejná. Něco podobného platí třeba u 1.0 MPI (44 či 55 kW).
|
acz
Solidnější úpravci už dříve svým zákazníkům měřili výkon před a po. Pokud chtějí úpravu zapsat do technického průkazu, je to nyní dokonce povinnost.
|
acz
Modifi kovaný a neschválený software je odhalitelný podle takzvaného čísla CVN. Chybí však databáze originálních verzí, takže riziko odhalení neschválené úpravy je nulové.
|
acz
Úpravu lze většinou udělat takříkajíc po kabelu. U některých starších vozidel však musí specialisté otevřít řídicí jednotku a opravdu napájet nový čip.
|
acz
Úpravu lze většinou udělat takříkajíc po kabelu. U některých starších vozidel však musí specialisté otevřít řídicí jednotku a opravdu napájet nový čip.
|
acz
Nahrátí nového softwaru trvá u starších aut jen pár desítek vteřin, u nových pár minut. Řidič to často pociťuje jako zázrak.
|
acz
Petr Šíma, který má doslova tuningovou laboratoř v Třebotově u Radotína, na nové zákony hodně nadává: Taková léta si to tady buduju, a oni mi to teď celé pokazí.
|
acz
Ve změti nul a jedniček se laik nevyzná. I softwaroví specialisté někdy pěkně tápou.
|
acz
Mnoho úprav probíhá doslova po nocích na parkovištích: stačí k tomu notebook a zařízení k přepisu řídicí jednotky. Mnohé z nich však výkon nezvednou a zničí motor.
|
acz
Pokud jste koupili ojeté auto, nebývá lehké odhalit, zda v něm není chiptuning. Může mít stejné číslo jako originální software. Až analýza speciálním programem ukáže rozdíly.
|
acz
Přídavné jednotky zkreslují signály z čidel a snaží se motor donutit k většímu točivému momentu
|
acz
Roman Novák z fi rmy PowerTec velmi prosazuje homologovaný chiptuning. Přesto i on umožňuje zákazníkům úpravy bez zápisu.
|
acz
Firma Profi Chiptuning byla v minulosti propírána médii kvůli demontážím fi ltrů pevných částic. Nicméně právě tímto byznysem si ušpinila ruce většina chiptunerů.
|
acz
Zde se rodí ty nejlepší a nejvýkonnější motory! Elektřině navzdory
Zpěvák Adam Mišík o cyklistech v Praze: Poslal bych je ze silnic pryč!
Nový Ford Focus sedan si můžete koupit i v Evropě. Vypadá fakt dobře
Reliant Rebel (1964-1974): Auto s vlastní garáží
Nový Opel Grandland je konečně grand. Na elektřinu zvládne až 700 km
Vzácné SUV Monteverdi Sahara je na prodej. Dnes stojí pakatel