Homologace chiptuningu: Je už opravdu legální? A pozor! Hrozí vysoké pokuty!

10/15
Přehled fotografií
Zavřít
  • Homologace chiptuningu: Je už opravdu legální? A pozor! Hrozí vysoké pokuty!
    Homologace chiptuningu: Je už opravdu legální? A pozor! Hrozí vysoké pokuty!| Zdroj: acz
  • Zdeněk Janda nám vysvětlil, že úpravce opravdu může zvýšit výkon a snížit spotřebu paliva, což zní jako pohádka. Obětovat však musí emise oxidů dusíku, které se v provozu neměří.
    Zdeněk Janda nám vysvětlil, že úpravce opravdu může zvýšit výkon a snížit spotřebu paliva, což zní jako pohádka. Obětovat však musí emise oxidů dusíku, které se v provozu neměří.| Zdroj: acz
  • Motor 1.6 TDI byl nabízen v diametrálně odlišných softwarových verzích, mechanika je však ve všech případech stejná. Něco podobného platí třeba u 1.0 MPI (44 či 55 kW).
    Motor 1.6 TDI byl nabízen v diametrálně odlišných softwarových verzích, mechanika je však ve všech případech stejná. Něco podobného platí třeba u 1.0 MPI (44 či 55 kW).| Zdroj: acz
  • Solidnější úpravci už dříve svým zákazníkům měřili výkon před a po. Pokud chtějí úpravu zapsat do technického průkazu, je to nyní dokonce povinnost.
    Solidnější úpravci už dříve svým zákazníkům měřili výkon před a po. Pokud chtějí úpravu zapsat do technického průkazu, je to nyní dokonce povinnost.| Zdroj: acz
  • Modifi kovaný a neschválený software je odhalitelný podle takzvaného čísla CVN. Chybí však databáze originálních verzí, takže riziko odhalení neschválené úpravy je nulové.
    Modifi kovaný a neschválený software je odhalitelný podle takzvaného čísla CVN. Chybí však databáze originálních verzí, takže riziko odhalení neschválené úpravy je nulové.| Zdroj: acz
  • Úpravu lze většinou udělat takříkajíc po kabelu. U některých starších vozidel však musí specialisté otevřít řídicí jednotku a opravdu napájet nový čip.
    Úpravu lze většinou udělat takříkajíc po kabelu. U některých starších vozidel však musí specialisté otevřít řídicí jednotku a opravdu napájet nový čip.| Zdroj: acz
  • Úpravu lze většinou udělat takříkajíc po kabelu. U některých starších vozidel však musí specialisté otevřít řídicí jednotku a opravdu napájet nový čip.
    Úpravu lze většinou udělat takříkajíc po kabelu. U některých starších vozidel však musí specialisté otevřít řídicí jednotku a opravdu napájet nový čip.| Zdroj: acz
  • Nahrátí nového softwaru trvá u starších aut jen pár desítek vteřin, u nových pár minut. Řidič to často pociťuje jako zázrak.
    Nahrátí nového softwaru trvá u starších aut jen pár desítek vteřin, u nových pár minut. Řidič to často pociťuje jako zázrak.| Zdroj: acz
  • Petr Šíma, který má doslova tuningovou laboratoř v Třebotově u Radotína, na nové zákony hodně nadává: Taková léta si to tady buduju, a oni mi to teď celé pokazí.
    Petr Šíma, který má doslova tuningovou laboratoř v Třebotově u Radotína, na nové zákony hodně nadává: Taková léta si to tady buduju, a oni mi to teď celé pokazí.| Zdroj: acz
  • Ve změti nul a jedniček se laik nevyzná. I softwaroví specialisté někdy pěkně tápou.
    Ve změti nul a jedniček se laik nevyzná. I softwaroví specialisté někdy pěkně tápou.| Zdroj: acz
  • Mnoho úprav probíhá doslova po nocích na parkovištích: stačí k tomu notebook a zařízení k přepisu řídicí jednotky. Mnohé z nich však výkon nezvednou a zničí motor.
    Mnoho úprav probíhá doslova po nocích na parkovištích: stačí k tomu notebook a zařízení k přepisu řídicí jednotky. Mnohé z nich však výkon nezvednou a zničí motor.| Zdroj: acz
  • Pokud jste koupili ojeté auto, nebývá lehké odhalit, zda v něm není chiptuning. Může mít stejné číslo jako originální software. Až analýza speciálním programem ukáže rozdíly.
    Pokud jste koupili ojeté auto, nebývá lehké odhalit, zda v něm není chiptuning. Může mít stejné číslo jako originální software. Až analýza speciálním programem ukáže rozdíly.| Zdroj: acz
  • Přídavné jednotky zkreslují signály z čidel a snaží se motor donutit k většímu točivému momentu
    Přídavné jednotky zkreslují signály z čidel a snaží se motor donutit k většímu točivému momentu| Zdroj: acz
  • Roman Novák z fi rmy PowerTec velmi prosazuje homologovaný chiptuning. Přesto i on umožňuje zákazníkům úpravy bez zápisu.
    Roman Novák z fi rmy PowerTec velmi prosazuje homologovaný chiptuning. Přesto i on umožňuje zákazníkům úpravy bez zápisu.| Zdroj: acz
  • Firma Profi Chiptuning byla v minulosti propírána médii kvůli demontážím fi ltrů pevných částic. Nicméně právě tímto byznysem si ušpinila ruce většina chiptunerů.
    Firma Profi Chiptuning byla v minulosti propírána médii kvůli demontážím fi ltrů pevných částic. Nicméně právě tímto byznysem si ušpinila ruce většina chiptunerů.| Zdroj: acz
Homologace chiptuningu: Je už opravdu legální? A pozor! Hrozí vysoké pokuty!
Zdeněk Janda nám vysvětlil, že úpravce opravdu může zvýšit výkon a snížit spotřebu paliva, což zní jako pohádka. Obětovat však musí emise oxidů dusíku, které se v provozu neměří.
Motor 1.6 TDI byl nabízen v diametrálně odlišných softwarových verzích, mechanika je však ve všech případech stejná. Něco podobného platí třeba u 1.0 MPI (44 či 55 kW).
Solidnější úpravci už dříve svým zákazníkům měřili výkon před a po. Pokud chtějí úpravu zapsat do technického průkazu, je to nyní dokonce povinnost.
Modifi kovaný a neschválený software je odhalitelný podle takzvaného čísla CVN. Chybí však databáze originálních verzí, takže riziko odhalení neschválené úpravy je nulové.
Úpravu lze většinou udělat takříkajíc po kabelu. U některých starších vozidel však musí specialisté otevřít řídicí jednotku a opravdu napájet nový čip.
Úpravu lze většinou udělat takříkajíc po kabelu. U některých starších vozidel však musí specialisté otevřít řídicí jednotku a opravdu napájet nový čip.
Nahrátí nového softwaru trvá u starších aut jen pár desítek vteřin, u nových pár minut. Řidič to často pociťuje jako zázrak.
Petr Šíma, který má doslova tuningovou laboratoř v Třebotově u Radotína, na nové zákony hodně nadává: Taková léta si to tady buduju, a oni mi to teď celé pokazí.
Ve změti nul a jedniček se laik nevyzná. I softwaroví specialisté někdy pěkně tápou.
Mnoho úprav probíhá doslova po nocích na parkovištích: stačí k tomu notebook a zařízení k přepisu řídicí jednotky. Mnohé z nich však výkon nezvednou a zničí motor.
Pokud jste koupili ojeté auto, nebývá lehké odhalit, zda v něm není chiptuning. Může mít stejné číslo jako originální software. Až analýza speciálním programem ukáže rozdíly.
Přídavné jednotky zkreslují signály z čidel a snaží se motor donutit k většímu točivému momentu
Roman Novák z fi rmy PowerTec velmi prosazuje homologovaný chiptuning. Přesto i on umožňuje zákazníkům úpravy bez zápisu.
Firma Profi Chiptuning byla v minulosti propírána médii kvůli demontážím fi ltrů pevných částic. Nicméně právě tímto byznysem si ušpinila ruce většina chiptunerů.