Jak poznat konec životnosti baterie: Která se vám na horách vybije?
5
/
18
Prohlédnout znovu
Jak poznat konec životnosti baterie: Která se vám na horách vybije?
Jak poznat konec životnosti baterie
|
Svět motorů
Značkové servisy dnes baterie hodnotí jen na základě vnitřního odporu. Například tester VAS 6161 nám v minulosti opakovaně jako bezvadnou vyhodnotil i zcela zničenou baterku.
|
Svět motorů
Značkové servisy dnes baterie hodnotí jen na základě vnitřního odporu. Například tester VAS 6161 nám v minulosti opakovaně jako bezvadnou vyhodnotil i zcela zničenou baterku.
|
Svět motorů
Pavel Kulhánek (vpravo) z českého Bosche s kolegou Janem Horákem nám ukázali, že výměnu baterky musíte dnes doprovodit jejím nastavením v diagnostice. A to i u tak rozšířeného auta, jakým je čtyři roky starý Volkswagen Passat.
|
Svět motorů
Pavel Kulhánek (vpravo) z českého Bosche s kolegou Janem Horákem nám ukázali, že výměnu baterky musíte dnes doprovodit jejím nastavením v diagnostice. A to i u tak rozšířeného auta, jakým je čtyři roky starý Volkswagen Passat.
|
Svět motorů
Na horách zaparkujte vozidlo přídí do volného prostoru, nikoliv ke sněhové bariéře. Velmi si tím usnadníte případný start přes kabely s pomocí jiného vozidla.
|
Svět motorů
Jediný způsob, jak určit skutečný stav baterie, je sečíst všechen proud, který umí dát. To umějí specializovaná zařízení propojená s počítačem. Na snímku typ za 16 000 Kč.
|
Svět motorů
Klasický zátěžový měřák, který sleduje pokles napětí při deklarovaném startovacím proudu, stojí od 700 Kč. Ovšem pozor – nezkoušejte jím zcela nové baterky, v nichž se ještě nerozeběhly všechny chemické procesy.
|
Svět motorů
Moderní nabíječky mají několik režimů a dle stavu baterie si automaticky volí délku a intenzitu každého. Volitelný bývá rekondiční, který vyšším napětím promíchá elektrolyt.
|
Svět motorů
Moderní auta se systémem stop-start vyžadují nabíjení baterie tak často, že se vyplatí vytáhnout si třeba konektor pod stěrače. Tento za 200 Kč od společnosti CTEK dokonce blikáním oznámí, jak na tom baterka je.
|
Svět motorů
Jedním z mála výrobců, kteří férově přiznávají datum výroby baterie, je rakouský Banner. Ostatní jej mají skryté v nějakém kódu.
|
Svět motorů
Při 12,5 V má akumulátor zhruba 75 procent své aktuální kapacity. Při 12,4 však už jen 50 %. Závislosti napětí a kapacity nejsou lineární.
|
Svět motorů
I u moderních akumulátorů EFB a AGM platí, že trvalým nabitím pod 12,4 V (50 %) je zničíte. Na mnohých je to i vyznačeno.
|
Svět motorů
Test třináctileté baterie
|
Svět motorů
Měření startovacího proudu dle normy speciálním přístrojem zvaným Macek třináctiletá baterie nezvládla. Napětí pod kritickou mez kleslo během vteřiny.
|
Svět motorů
Specialisté z fi rmy Battery Import nám rekordmanku rozřezali a analyzovali i fyzicky.
|
Svět motorů
Po rozřezání se desky lámaly pod rukama. U nové baterie je můžete i desetkrát přehnout tam a zpátky.
|
Svět motorů
Moderní velká auta mají často specififi cké baterky. Zde malá, startovací pro Mercedes-Benz SL.
|
Svět motorů
Před startem Portugalské rallye: Uhájí Neuville první místo?
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid