Jak se žije kreslíři silnic: Ten, co dělá čáry|
Zdroj: acz
Abarth|
Zdroj: acz
Barvu stříká vysokotlaký systém bez přítomnosti vzduchu. Za tryskou je umístěna druhá, která aplikuje refl exní balotinu.|
Zdroj: acz
Pracoviště řidiče není nijak komfortní. Šofér má ale vše dobře po ruce, včetně počítače, kterým se řídí nástřik. Stroj ve fi rmě funguje už deset let, a je to na něm znát.|
Zdroj: acz
V projektu je jasně napsáno, jak má být úsek nastříkán. Také jsou v něm zaneseny normy, podle kterých se musí obsluha stroje řídit.|
Zdroj: acz
Aby byly pruhy dobře viditelné i v noci, stříká se zároveň s barvou i takzvaná balotina, tedy miniaturní skleněné kuličky.|
Zdroj: acz
Trassar s sebou vozí čtveřici nádrží. Dvě jsou na balotinu, dvě na barvu (na snímku)|
Zdroj: acz
K rozvržení čar slouží staré horolezecké lano. To přesně ukáže, jak bude pruh zakřivený.|
Zdroj: acz
Zapomenout se nesmí ani na rozměření komunikace pásmem.|
Zdroj: acz
Dělník pak jde po trase, kterou vyměřilo lano, a tečkuje. Trassar pak body spojí.|
Zdroj: acz
Vozítko se musí před jízdou zkontrolovat a návodná tyč seřídit do roviny s tryskou.|
Zdroj: acz
Pak už stačí jen vyjet. Ze zadní rampy se sází kužely.|
Zdroj: acz
Obrazce se stříkají ruční tryskou podle šablony. Balotina se pak jednoduše přihodí ručně.|
Zdroj: acz