Jawa 700 a 750 (1933–1937): Od motorek k autům
3
/
20
Přehled fotografií
Zavřít
Kupé Jawa 750 mělo vpředu tři zapuštěné světlomety a efektní masku chladiče s velkým logem JAWA.
|
Zdroj: ntm.cz
Jawa 700 se vyráběla v licenci německé automobilky DKW, podle výkresů typu Meisterklasse 701.
|
Zdroj: auta5p.eu
Rakouský odborník na aerodynamiku, profesor Paul Jaray navrhl pro Jawu 700 aerodynamickou karoserii kapkovitého tvaru.
|
Zdroj: Wikipedia
Obě nápravy byly dělené a jejich odpružení obstarávala dvě příčná listová péra umístěná nad sebou.
|
Zdroj: Wikipedia
Dvoudveřový čtyřmístný polokabriolet Jawa 700 měl rozvor náprav prodloužený proti DKW o 90 mm na 2 700 mm.
|
Zdroj: auto.cz
Polokabriolet pozdějšího data výroby měl vzadu zvenku přístupný zavazadelník.
|
Zdroj: Wikipedia
Polokabriolet Jawa 700 měl boční okna s pevným rámem a horní část střechy plátěnou.
|
Zdroj: banger.cz
Plátěná střecha polokabrioletu Jawa 700 byla shrnovací směrem dozadu.
|
Zdroj: denik.cz
V menším počtu se vyráběl dvoumístný roadster se sklopným předním oknem a plátěnou stahovací střechou.
|
Zdroj: auta5p.eu
V roce 1935 se začal vyrábět dvoudveřový čtyřmístný vůz s pevnou střechou označovaný jako Jawa 700 Limousine.
|
Zdroj: Wikipedia
Limuzína označovaná také jako Tudor měla závěsy dveří umístěné vzadu, takže dveře se otevíraly proti směru jízdy.
|
Zdroj: banger.cz
Řada dohotovených limuzín Jawa 700 před továrnou Ing. F. Janečka.
|
Zdroj: denik.cz
V roce 1935 vyrobila Jawa trojici roadsterů pro III. Ročník závodu 1000 mil československých.
|
Zdroj: ntm.cz
Kupé Jawa 750 je po nákladné rekonstrukci vystaveno v hlavní hale Národního technického muzea v Praze.
|
Zdroj: auta5p.eu
Aerodynamiku vozu zlepšovala splývavá záď, absence klik dveří a zaoblené dělené přední okno. Stěrač měl k dispozici pouze řidič.
|
Zdroj: ntm.cz
Antonín Vitvar a kupé Jawa 750 na soutěži elegance v Luhačovicích v roce 1935. Kupé získalo stříbrný věnec.
|
Zdroj: Wikipedia
Roadster Jawa 750 je vystaven v muzeu Auto-Moto v Nové Pace. Jedná se zřejmě o repliku.
|
Zdroj: auta5p.eu
Tudor Jawa 700 stál v roce 1936 23 700 Kč, což tehdy znamenalo zhruba dvacetinásobek průměrného platu.
|
Zdroj: Wikipedia
Antonín Vitvar s vozem Jawa 750 Roadster na Krakonošově okruhu v roce 1937.
|
Zdroj: Wikipedia
Před startem závodu 1000 mil československých v roce 1935. Vozy Jawa 750 jsou v levé řadě od druhého místa.
|
Zdroj: Wikipedia
Zavřít