Jawa 700 a 750 (1933–1937): Od motorek k autům

7/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Kupé Jawa 750 mělo vpředu tři zapuštěné světlomety a efektní masku chladiče s velkým logem JAWA.
    Kupé Jawa 750 mělo vpředu tři zapuštěné světlomety a efektní masku chladiče s velkým logem JAWA.| Zdroj: ntm.cz
  • Jawa 700 se vyráběla v licenci německé automobilky DKW, podle výkresů typu Meisterklasse 701.
    Jawa 700 se vyráběla v licenci německé automobilky DKW, podle výkresů typu Meisterklasse 701.| Zdroj: auta5p.eu
  • Rakouský odborník na aerodynamiku, profesor Paul Jaray navrhl pro Jawu 700 aerodynamickou karoserii kapkovitého tvaru.
    Rakouský odborník na aerodynamiku, profesor Paul Jaray navrhl pro Jawu 700 aerodynamickou karoserii kapkovitého tvaru.| Zdroj: Wikipedia
  • Obě nápravy byly dělené a jejich odpružení obstarávala dvě příčná listová péra umístěná nad sebou.
    Obě nápravy byly dělené a jejich odpružení obstarávala dvě příčná listová péra umístěná nad sebou.| Zdroj: Wikipedia
  • Dvoudveřový čtyřmístný polokabriolet Jawa 700 měl rozvor náprav prodloužený proti DKW o 90 mm na 2 700 mm.
    Dvoudveřový čtyřmístný polokabriolet Jawa 700 měl rozvor náprav prodloužený proti DKW o 90 mm na 2 700 mm.| Zdroj: auto.cz
  • Polokabriolet pozdějšího data výroby měl vzadu zvenku přístupný zavazadelník.
    Polokabriolet pozdějšího data výroby měl vzadu zvenku přístupný zavazadelník.| Zdroj: Wikipedia
  • Polokabriolet Jawa 700 měl boční okna s pevným rámem a horní část střechy plátěnou.
    Polokabriolet Jawa 700 měl boční okna s pevným rámem a horní část střechy plátěnou.| Zdroj: banger.cz
  • Plátěná střecha polokabrioletu Jawa 700 byla shrnovací směrem dozadu.
    Plátěná střecha polokabrioletu Jawa 700 byla shrnovací směrem dozadu.| Zdroj: denik.cz
  • V menším počtu se vyráběl dvoumístný roadster se sklopným předním oknem a plátěnou stahovací střechou.
    V menším počtu se vyráběl dvoumístný roadster se sklopným předním oknem a plátěnou stahovací střechou.| Zdroj: auta5p.eu
  • V roce 1935 se začal vyrábět dvoudveřový čtyřmístný vůz s pevnou střechou označovaný jako Jawa 700 Limousine.
    V roce 1935 se začal vyrábět dvoudveřový čtyřmístný vůz s pevnou střechou označovaný jako Jawa 700 Limousine.| Zdroj: Wikipedia
  • Limuzína označovaná také jako Tudor měla závěsy dveří umístěné vzadu, takže dveře se otevíraly proti směru jízdy.
    Limuzína označovaná také jako Tudor měla závěsy dveří umístěné vzadu, takže dveře se otevíraly proti směru jízdy.| Zdroj: banger.cz
  • Řada dohotovených limuzín Jawa 700 před továrnou Ing. F. Janečka.
    Řada dohotovených limuzín Jawa 700 před továrnou Ing. F. Janečka.| Zdroj: denik.cz
  • V roce 1935 vyrobila Jawa trojici roadsterů pro III. Ročník závodu 1000 mil československých.
    V roce 1935 vyrobila Jawa trojici roadsterů pro III. Ročník závodu 1000 mil československých.| Zdroj: ntm.cz
  • Kupé Jawa 750 je po nákladné rekonstrukci vystaveno v hlavní hale Národního technického muzea v Praze.
    Kupé Jawa 750 je po nákladné rekonstrukci vystaveno v hlavní hale Národního technického muzea v Praze.| Zdroj: auta5p.eu
  • Aerodynamiku vozu zlepšovala splývavá záď, absence klik dveří a zaoblené dělené přední okno. Stěrač měl k dispozici pouze řidič.
    Aerodynamiku vozu zlepšovala splývavá záď, absence klik dveří a zaoblené dělené přední okno. Stěrač měl k dispozici pouze řidič.| Zdroj: ntm.cz
  • Antonín Vitvar a kupé Jawa 750 na soutěži elegance v Luhačovicích v roce 1935. Kupé získalo stříbrný věnec.
    Antonín Vitvar a kupé Jawa 750 na soutěži elegance v Luhačovicích v roce 1935. Kupé získalo stříbrný věnec.| Zdroj: Wikipedia
  • Roadster Jawa 750 je vystaven v muzeu Auto-Moto v Nové Pace. Jedná se zřejmě o repliku.
    Roadster Jawa 750 je vystaven v muzeu Auto-Moto v Nové Pace. Jedná se zřejmě o repliku.| Zdroj: auta5p.eu
  • Tudor Jawa 700 stál v roce 1936 23 700 Kč, což tehdy znamenalo zhruba dvacetinásobek průměrného platu.
    Tudor Jawa 700 stál v roce 1936 23 700 Kč, což tehdy znamenalo zhruba dvacetinásobek průměrného platu.| Zdroj: Wikipedia
  • Antonín Vitvar s vozem Jawa 750 Roadster na Krakonošově okruhu v roce 1937.
    Antonín Vitvar s vozem Jawa 750 Roadster na Krakonošově okruhu v roce 1937.| Zdroj: Wikipedia
  • Před startem závodu 1000 mil československých v roce 1935. Vozy Jawa 750 jsou v levé řadě od druhého místa.
    Před startem závodu 1000 mil československých v roce 1935. Vozy Jawa 750 jsou v levé řadě od druhého místa.| Zdroj: Wikipedia
Kupé Jawa 750 mělo vpředu tři zapuštěné světlomety a efektní masku chladiče s velkým logem JAWA.
Jawa 700 se vyráběla v licenci německé automobilky DKW, podle výkresů typu Meisterklasse 701.
Rakouský odborník na aerodynamiku, profesor Paul Jaray navrhl pro Jawu 700 aerodynamickou karoserii kapkovitého tvaru.
Obě nápravy byly dělené a jejich odpružení obstarávala dvě příčná listová péra umístěná nad sebou.
Dvoudveřový čtyřmístný polokabriolet Jawa 700 měl rozvor náprav prodloužený proti DKW o 90 mm na 2 700 mm.
Polokabriolet pozdějšího data výroby měl vzadu zvenku přístupný zavazadelník.
Polokabriolet Jawa 700 měl boční okna s pevným rámem a horní část střechy plátěnou.
Plátěná střecha polokabrioletu Jawa 700 byla shrnovací směrem dozadu.
V menším počtu se vyráběl dvoumístný roadster se sklopným předním oknem a plátěnou stahovací střechou.
V roce 1935 se začal vyrábět dvoudveřový čtyřmístný vůz s pevnou střechou označovaný jako Jawa 700 Limousine.
Limuzína označovaná také jako Tudor měla závěsy dveří umístěné vzadu, takže dveře se otevíraly proti směru jízdy.
Řada dohotovených limuzín Jawa 700 před továrnou Ing. F. Janečka.
V roce 1935 vyrobila Jawa trojici roadsterů pro III. Ročník závodu 1000 mil československých.
Kupé Jawa 750 je po nákladné rekonstrukci vystaveno v hlavní hale Národního technického muzea v Praze.
Aerodynamiku vozu zlepšovala splývavá záď, absence klik dveří a zaoblené dělené přední okno. Stěrač měl k dispozici pouze řidič.
Antonín Vitvar a kupé Jawa 750 na soutěži elegance v Luhačovicích v roce 1935. Kupé získalo stříbrný věnec.
Roadster Jawa 750 je vystaven v muzeu Auto-Moto v Nové Pace. Jedná se zřejmě o repliku.
Tudor Jawa 700 stál v roce 1936 23 700 Kč, což tehdy znamenalo zhruba dvacetinásobek průměrného platu.
Antonín Vitvar s vozem Jawa 750 Roadster na Krakonošově okruhu v roce 1937.
Před startem závodu 1000 mil československých v roce 1935. Vozy Jawa 750 jsou v levé řadě od druhého místa.