Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG – Návrat do zaběhnutých kolejí
58
/
104
Prohlédnout znovu
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG – Návrat do zaběhnutých kolejí
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT vs. Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Za digitální přístrojový štít s 12,3“ displejem si musíte připlatit 55 000 Kč. Je součástí paketu Premium a nenabízí mnoho možností zobrazení – jen základní a dynamický ve sportovním módu.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Palubní desce ceedu dominuje 10,25“ obrazovka navigace, kterou dostanete u testované motorizace ve standardu. Pracoviště řidiče je přehledné, ale palubní deska působí nudněji.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
U ceedu potěší, že funkci stop-start vypnete tlačítkem vedle voliče převodovky.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Ve standardní výbavě ceedu nechybí bezdrátové dobíjení mobilů ani klasické konektory USB.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Nastavit teplotu normálním otočným ovladačem je jednodušší a neodvádí zrak řidiče od provozu.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Díky pásku tlačítek pod displejem se nám i lépe pracovalo s multimediálním systémem a navigací.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Samostatný vypínač má i aktivní hlídání jízdních pruhů.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Vpředu si užíváme ideální pozici za volantem a natočení středového panelu i obrazovky směrem k řidiči.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kombíková kia nabídne dostatek místa cestujícím na všech místech. Přestože má kratší rozvor, zůstane fi gurantovi s výškou 174 cm před koleny volných 10 cm. Problém nemáme ani s prostorem nad hlavou nebo šířkou vozu.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Výplň sedadel v kie je tužší, ale stále pohodlná. Rozměry i tvarování nám vyhovovaly a polokožené čalounění paketu Premium je příjemné na dotek.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
V extrémních situacích těsně před ztrátou přilnavosti se kia chová příkladně a jistě. Reaguje okamžitě na natočení volantu a s lehkým náznakem smyku zadních kol se hbitě protáhne mezi kužely. Komfort tlumičů je také slušný, ale vadilo nám výrazné pronikání hluku od valících se kol.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Ceed se nějakou dobou mohl pyšnit titulem kompaktního kombi s největším zavazadelníkem. Jeho základní objem 625 litrů vypadá na první pohled působivě, ale využitelnost není zase až tak ideální.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Do celkové kapacity jsou totiž započítány i boxy pod dvojitou podlahou, které nelze vyjmout a využít tak všech 625 l najednou.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
naopak je, že zadní opěradla můžete sklopit na dálku.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Přestože má ceed pod kapotou jen vznětovou šestnáctistovku s výkonem 100 kW, objemnější a silnější škodovce se v dynamice překvapivě vyrovná. Velkou zásluhu na tom má kratší zpřevodování sedmistupňového dvouspojkového automatu a jeho rychlejší fungování. Na druhou stranu někdy až zbytečně drží vyšší otáčky, což se negativně odrazilo na výrazně vyšší spotřebě paliva.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Pneumatiky v testu: Michelin Primacy 3 225/45 R17
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Virtuální kokpit s 10“ obrazovkou si můžete přepnout do zobrazení, které vám bude vyhovovat. Možnosti jsou prakticky neomezené a jednou z nich je i promítání mapy navigace, tedy pokud si ji přikoupíte.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Jízdní pomocníky zapínáte přes palubní počítač.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Kabina octavie působí kvalitně, elegantně a hodnotně, což platí i pro palubní desku. Novinkou je dvouramenný volant, který padne dobře do ruky, a luxusně působí semišový okrasný panel.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Vzhledem k pokročilé digitalizaci u octavie vypínáte stop-start přes displej hlavní obrazovky.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Infotainment i hlasitost či teplota se ovládají jen dotykově. Pomoci má slider ve spodní části.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Na nový systém tlačítek na volantu jsme si zvykli brzy. Jen nulování palubního počítače je zbytečně složitější.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Mezi tradiční chytrá řešení patří smetáček v loketní opěrce.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Ergonomická, elektricky nastavitelná kožená křesla s masáží jen těžko hledají soupeře. Sedí se v nich jako v bavlnce. U výbavy Style se za ně připlácí 68 800 Kč.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Perfektní pozici pro řízení najdete i v octavii. Přední část nám připadá vzdušnější, ale jde jen o pocit.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škodovka v nabídce prostoru patří mezi premianty kompaktních kombíků. Šířkou kabiny kopíruje možnosti ceedu, ale jasně ho překonává v podélném směru. U testované verze ubírala centimetry nad hlavou prosklená střecha.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
V komfortním nastavení je adaptivní podvozek octavie plavný a auto se nadnáší jako na hebounkém obláčku. Na některých nerovnostech ale zbytečně slyšíme pracovat tlumiče. Mezi kužely to však žádná sláva nebyla. I přes sportovní mód se karoserie naklání a podvozek je výrazně nedotáčivý.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Přestože o moc centimetrů nevyrostla, vzala si octavia korunu pro největší kufr v nižší střední třídě zpět. Krásně čalouněný a dobře využitelný prostor doplňuje dostatek úchytů, mezipodlaha je vždy za příplatek 4500 Kč.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Do 640 litrů standardního objemu je započítán i prostor pro rezervu, ve kterém se schovává praktický organizér například na síťový program ze základní výbavy.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Nový dvoulitrový turbodiesel EA 288 Evo se s dvouspojkovým automatem dodává ve výkonové verzi 110 kW. Výborně táhne již od nízkých otáček, takže mu příliš nevadí delší kvalty ani časté podtáčení. Možná jsme od něj očekávali svěžejší a hbitější reakce, ale těm brání i pomalejší převodovka – na její designový volič jsme si zvykli rychle. Zvolená kombinace má však zásadní podíl na velmi nízkém apetitu.
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 225/45 R18
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI 7DSG
|
Svět motorů/Ondřej Kroutil
Nová Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
Nissan podporuje i bourá trend SUV. Představil i dva nové sedany
Nová závodní Škoda je jenom pro PlayStation. Proto ji může řídit každý
Americká dálniční policie elektromobily neřeší. Nakoupila Mustangy s V8
První jízda s novou Dacií Duster: Spalováky jsou jistota, hybrid budí rozpaky
Chystá se špičkový Defender Octa. Má být všude nejlepší