Kola a jejich vliv na jízdu: Proč jsou velká kola zlo?

11/18
Zavřít
  • Kola a jejich vliv na jízdu: Proč jsou velká kola zlo?
    Kola a jejich vliv na jízdu: Proč jsou velká kola zlo?| Zdroj: acz
  • Na suchém povrchu široké pneumatiky zkracují brzdnou dráhu. Na silnější vrstvě sněhu či vody to ale může být naopak.
    Na suchém povrchu široké pneumatiky zkracují brzdnou dráhu. Na silnější vrstvě sněhu či vody to ale může být naopak.| Zdroj: acz
  • Na hladkém povrchu si pneumatiky s trochou vody poradí. Když začnou kola na hrbolech odskakovat, je mokro zrádnější.
    Na hladkém povrchu si pneumatiky s trochou vody poradí. Když začnou kola na hrbolech odskakovat, je mokro zrádnější.| Zdroj: acz
  • Čím větší díra, tím větší síly působí na zavěšení. Hmotnost kola je násobí.
    Čím větší díra, tím větší síly působí na zavěšení. Hmotnost kola je násobí.| Zdroj: acz
  • Superb může obouvat až 19“ kola. Pérování je s nimi sladěné dobře.
    Superb může obouvat až 19“ kola. Pérování je s nimi sladěné dobře.| Zdroj: acz
  • Kabriolety mají obecně méně tuhou karoserii. S velkými koly trpí na hrbolech o hodně víc.
    Kabriolety mají obecně méně tuhou karoserii. S velkými koly trpí na hrbolech o hodně víc.| Zdroj: acz
  • Kategorie SUV žene módu velkých ráfků do extrému. Těžká kola se pak perou s měkkým uložením ramen.
    Kategorie SUV žene módu velkých ráfků do extrému. Těžká kola se pak perou s měkkým uložením ramen.| Zdroj: acz
  • Tužší podvozek má pohyby kol pod kontrolou, ani na horší cestě do kabiny nepronikají rázy
    Tužší podvozek má pohyby kol pod kontrolou, ani na horší cestě do kabiny nepronikají rázy| Zdroj: acz
  • Měkčí naladění verze Active se přes hrboly nese lehce, bubnování je uvnitř pouze slyšet
    Měkčí naladění verze Active se přes hrboly nese lehce, bubnování je uvnitř pouze slyšet| Zdroj: acz
  • Ostřejší reakce nízkoprofi lových pneumatik jsou mezi kuželkami okamžitě cítit
    Ostřejší reakce nízkoprofi lových pneumatik jsou mezi kuželkami okamžitě cítit| Zdroj: acz
  • Patnáctipalcová kola zpracovávají rychlé změny směru rozvážně, často jim pomáhá ESP
    Patnáctipalcová kola zpracovávají rychlé změny směru rozvážně, často jim pomáhá ESP| Zdroj: acz
  • Železniční přejezd pokořily obě octavie s nadhledem a bez rázů
    Železniční přejezd pokořily obě octavie s nadhledem a bez rázů| Zdroj: acz
  • Osmnáctipalcová kola si s vyššími výbavami octavie rozumějí. Podvozek je na jejich nasazení připravený.
    Osmnáctipalcová kola si s vyššími výbavami octavie rozumějí. Podvozek je na jejich nasazení připravený.| Zdroj: acz
  • Výbava Active může mít pouze ráfky velikosti 15“ a 16“. S osmnáctkami by si jejich pérování nerozumělo
    Výbava Active může mít pouze ráfky velikosti 15“ a 16“. S osmnáctkami by si jejich pérování nerozumělo| Zdroj: acz
  • Přesné složení slitiny je výrobním tajemstvím každého výrobce kol
    Přesné složení slitiny je výrobním tajemstvím každého výrobce kol| Zdroj: acz
  • Odlévání do formy je dnes nejčastější způsob výroby ráfků. Kování je pro sériovou výrobu příliš drahé
    Odlévání do formy je dnes nejčastější způsob výroby ráfků. Kování je pro sériovou výrobu příliš drahé| Zdroj: acz
  • Povrchová úprava rozhoduje nejen o vzhledu, ale i odolnosti vůči vlivům posypové soli
    Povrchová úprava rozhoduje nejen o vzhledu, ale i odolnosti vůči vlivům posypové soli| Zdroj: acz
  • Otevřený design ráfku pomáhá chlazení brzd. Hliníkový ráfek část tepla také odvádí.
    Otevřený design ráfku pomáhá chlazení brzd. Hliníkový ráfek část tepla také odvádí.| Zdroj: acz
Kola a jejich vliv na jízdu: Proč jsou velká kola zlo?
Na suchém povrchu široké pneumatiky zkracují brzdnou dráhu. Na silnější vrstvě sněhu či vody to ale může být naopak.
Na hladkém povrchu si pneumatiky s trochou vody poradí. Když začnou kola na hrbolech odskakovat, je mokro zrádnější.
Čím větší díra, tím větší síly působí na zavěšení. Hmotnost kola je násobí.
Superb může obouvat až 19“ kola. Pérování je s nimi sladěné dobře.
Kabriolety mají obecně méně tuhou karoserii. S velkými koly trpí na hrbolech o hodně víc.
Kategorie SUV žene módu velkých ráfků do extrému. Těžká kola se pak perou s měkkým uložením ramen.
Tužší podvozek má pohyby kol pod kontrolou, ani na horší cestě do kabiny nepronikají rázy
Měkčí naladění verze Active se přes hrboly nese lehce, bubnování je uvnitř pouze slyšet
Ostřejší reakce nízkoprofi lových pneumatik jsou mezi kuželkami okamžitě cítit
Patnáctipalcová kola zpracovávají rychlé změny směru rozvážně, často jim pomáhá ESP
Železniční přejezd pokořily obě octavie s nadhledem a bez rázů
Osmnáctipalcová kola si s vyššími výbavami octavie rozumějí. Podvozek je na jejich nasazení připravený.
Výbava Active může mít pouze ráfky velikosti 15“ a 16“. S osmnáctkami by si jejich pérování nerozumělo
Přesné složení slitiny je výrobním tajemstvím každého výrobce kol
Odlévání do formy je dnes nejčastější způsob výroby ráfků. Kování je pro sériovou výrobu příliš drahé
Povrchová úprava rozhoduje nejen o vzhledu, ale i odolnosti vůči vlivům posypové soli
Otevřený design ráfku pomáhá chlazení brzd. Hliníkový ráfek část tepla také odvádí.