Kola a jejich vliv na jízdu: Proč jsou velká kola zlo?
16
/
18
Přehled fotografií
Zavřít
Kola a jejich vliv na jízdu: Proč jsou velká kola zlo?
|
Zdroj: acz
Na suchém povrchu široké pneumatiky zkracují brzdnou dráhu. Na silnější vrstvě sněhu či vody to ale může být naopak.
|
Zdroj: acz
Na hladkém povrchu si pneumatiky s trochou vody poradí. Když začnou kola na hrbolech odskakovat, je mokro zrádnější.
|
Zdroj: acz
Čím větší díra, tím větší síly působí na zavěšení. Hmotnost kola je násobí.
|
Zdroj: acz
Superb může obouvat až 19“ kola. Pérování je s nimi sladěné dobře.
|
Zdroj: acz
Kabriolety mají obecně méně tuhou karoserii. S velkými koly trpí na hrbolech o hodně víc.
|
Zdroj: acz
Kategorie SUV žene módu velkých ráfků do extrému. Těžká kola se pak perou s měkkým uložením ramen.
|
Zdroj: acz
Tužší podvozek má pohyby kol pod kontrolou, ani na horší cestě do kabiny nepronikají rázy
|
Zdroj: acz
Měkčí naladění verze Active se přes hrboly nese lehce, bubnování je uvnitř pouze slyšet
|
Zdroj: acz
Ostřejší reakce nízkoprofi lových pneumatik jsou mezi kuželkami okamžitě cítit
|
Zdroj: acz
Patnáctipalcová kola zpracovávají rychlé změny směru rozvážně, často jim pomáhá ESP
|
Zdroj: acz
Železniční přejezd pokořily obě octavie s nadhledem a bez rázů
|
Zdroj: acz
Osmnáctipalcová kola si s vyššími výbavami octavie rozumějí. Podvozek je na jejich nasazení připravený.
|
Zdroj: acz
Výbava Active může mít pouze ráfky velikosti 15“ a 16“. S osmnáctkami by si jejich pérování nerozumělo
|
Zdroj: acz
Přesné složení slitiny je výrobním tajemstvím každého výrobce kol
|
Zdroj: acz
Odlévání do formy je dnes nejčastější způsob výroby ráfků. Kování je pro sériovou výrobu příliš drahé
|
Zdroj: acz
Povrchová úprava rozhoduje nejen o vzhledu, ale i odolnosti vůči vlivům posypové soli
|
Zdroj: acz
Otevřený design ráfku pomáhá chlazení brzd. Hliníkový ráfek část tepla také odvádí.
|
Zdroj: acz
Zavřít