Kotoučové brzdy se principiálně nemění, prudce se ale zlepšila kvalita materiálů|
Zdroj: acz
Takto vypadá nejběžnější typ třmenu, plovoucí jednopístkový (Volvo XC70)|
Zdroj: acz
Brzdy jako obzvlášť důležitá součást automobilu potřebují pravidelnou péči|
Zdroj: acz
Automobilky v poslední době troubí do útoku proti málo jakostním druhovýrobovým náhradním dílům, zejména brzdové komponenty se podle nich vyplatí kupovat výhradně v originální kvalitě.|
Zdroj: acz
Abarth|
Zdroj: acz
Prvním sériovým autem s kotoučovými brzdami je Tucker Torpedo (1948)|
Zdroj: acz
Dočasným kompromisem je elektrohydraulický brzdič|
Zdroj: acz
Elektromechanické brzdy jsou jednoduché, ale zatím prý málo spolehlivé|
Zdroj: acz
Srovnání konvenčního (vlevo) a dvouhmotového kotouče (BMW)|
Zdroj: acz
Lehký a pevný hliníkový třmen zůstává výsadou dražších automobilů|
Zdroj: acz
Dnešní materiály už dovolují výrobu robustních repasovaných brzdičů|
Zdroj: acz
Motocykly dospěly často k extravagantním řešením, například k obvodovému kotouči (Buell)|
Zdroj: acz
Moderní letouny používají mohutné kompozitové kotouče, segmenty stlačují elektromechanické aktuátory|
Zdroj: acz
Charakteristik kotoučových brzd s výhodou využívají i vlaky. Jejich kinetické energii odpovídá dimenzace.|
Zdroj: acz