Kotoučové brzdy: Motor vás nezastaví

5/15
Přehled fotografií
Zavřít
  • Kotoučové brzdy: Motor vás nezastaví
    Kotoučové brzdy: Motor vás nezastaví| Zdroj: acz
  • Kotoučové brzdy se principiálně nemění, prudce se ale zlepšila kvalita materiálů
    Kotoučové brzdy se principiálně nemění, prudce se ale zlepšila kvalita materiálů| Zdroj: acz
  • Takto vypadá nejběžnější typ třmenu, plovoucí jednopístkový (Volvo XC70)
    Takto vypadá nejběžnější typ třmenu, plovoucí jednopístkový (Volvo XC70)| Zdroj: acz
  • Brzdy jako obzvlášť důležitá součást automobilu potřebují pravidelnou péči
    Brzdy jako obzvlášť důležitá součást automobilu potřebují pravidelnou péči| Zdroj: acz
  • Automobilky v poslední době troubí do útoku proti málo jakostním druhovýrobovým náhradním dílům, zejména brzdové komponenty se podle nich vyplatí kupovat výhradně v originální kvalitě.
    Automobilky v poslední době troubí do útoku proti málo jakostním druhovýrobovým náhradním dílům, zejména brzdové komponenty se podle nich vyplatí kupovat výhradně v originální kvalitě.| Zdroj: acz
  • Abarth
    Abarth| Zdroj: acz
  • Prvním sériovým autem s kotoučovými brzdami je Tucker Torpedo (1948)
    Prvním sériovým autem s kotoučovými brzdami je Tucker Torpedo (1948)| Zdroj: acz
  • Dočasným kompromisem je elektrohydraulický brzdič
    Dočasným kompromisem je elektrohydraulický brzdič| Zdroj: acz
  • Elektromechanické brzdy jsou jednoduché, ale zatím prý málo spolehlivé
    Elektromechanické brzdy jsou jednoduché, ale zatím prý málo spolehlivé| Zdroj: acz
  • Srovnání konvenčního (vlevo) a dvouhmotového kotouče (BMW)
    Srovnání konvenčního (vlevo) a dvouhmotového kotouče (BMW)| Zdroj: acz
  • Lehký a pevný hliníkový třmen zůstává výsadou dražších automobilů
    Lehký a pevný hliníkový třmen zůstává výsadou dražších automobilů| Zdroj: acz
  • Dnešní materiály už dovolují výrobu robustních repasovaných brzdičů
    Dnešní materiály už dovolují výrobu robustních repasovaných brzdičů| Zdroj: acz
  • Motocykly dospěly často k extravagantním řešením, například k obvodovému kotouči (Buell)
    Motocykly dospěly často k extravagantním řešením, například k obvodovému kotouči (Buell)| Zdroj: acz
  • Moderní letouny používají mohutné kompozitové kotouče, segmenty stlačují elektromechanické aktuátory
    Moderní letouny používají mohutné kompozitové kotouče, segmenty stlačují elektromechanické aktuátory| Zdroj: acz
  • Charakteristik kotoučových brzd s výhodou využívají i vlaky. Jejich kinetické energii odpovídá dimenzace.
    Charakteristik kotoučových brzd s výhodou využívají i vlaky. Jejich kinetické energii odpovídá dimenzace.| Zdroj: acz
Kotoučové brzdy: Motor vás nezastaví
Kotoučové brzdy se principiálně nemění, prudce se ale zlepšila kvalita materiálů
Takto vypadá nejběžnější typ třmenu, plovoucí jednopístkový (Volvo XC70)
Brzdy jako obzvlášť důležitá součást automobilu potřebují pravidelnou péči
Automobilky v poslední době troubí do útoku proti málo jakostním druhovýrobovým náhradním dílům, zejména brzdové komponenty se podle nich vyplatí kupovat výhradně v originální kvalitě.
Abarth
Prvním sériovým autem s kotoučovými brzdami je Tucker Torpedo (1948)
Dočasným kompromisem je elektrohydraulický brzdič
Elektromechanické brzdy jsou jednoduché, ale zatím prý málo spolehlivé
Srovnání konvenčního (vlevo) a dvouhmotového kotouče (BMW)
Lehký a pevný hliníkový třmen zůstává výsadou dražších automobilů
Dnešní materiály už dovolují výrobu robustních repasovaných brzdičů
Motocykly dospěly často k extravagantním řešením, například k obvodovému kotouči (Buell)
Moderní letouny používají mohutné kompozitové kotouče, segmenty stlačují elektromechanické aktuátory
Charakteristik kotoučových brzd s výhodou využívají i vlaky. Jejich kinetické energii odpovídá dimenzace.