Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Auto Diskont|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Auto Diskont|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Auto Diskont|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mezi ojetinami do lidových 50 000 Kč jsme našli třeba Mondeo III, Lagunu III nebo minulý Seat Ibiza|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Daewoo Matiz (1998-2005): V Evropě se první matiz prodával do roku 2005, zato uzbecká filiálka koncernu GM vůz po facelitu (na snímku) produkovala až do roku 2018|
Zdroj: Chevrolet
Chevrolet Spark (2009-2013): Moderní nástupce sparku debutoval na ženevském autosalonu 2009 a na trhu vydržel až do úplného ukončení evropských aktivit Chevroletu|
Zdroj: Chevrolet
Opel Karl (2015-2019): V rámci evropského působení koncernu General Motors převzal roli matizu/sparku stylový Opel Adam. Na západních trzích se však dlouho neohřál.|
Zdroj: Chevrolet
Stovka pestrobarevných Chevroletů Spark pohromadě se jen tak nevidí ani v Jižní Koreji. Zato v České republice se takto díky akcím fi rmy Auto Dobrovolný sešla už dvakrát!|
Zdroj: Chevrolet
Přestože interiér sparku má stále šmrnc, původní palubní deska starého matizu (na snímku) nám připadá mnohem líbivější|
Zdroj: Chevrolet
Pravým opakem našeho vstupního modelu S/Direct bývala bohatá verze SX/Premium. S litrovým čtyřválcem stávala 290 900 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
První dlouhodobý test levného auta nás před deseti lety zavedl mimo jiné na chorvatský ostrov Krk, oblíbené místo českých dovolenkářů|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Spark v nejnuznější výbavě má všechny předpoklady pro spoustu spokojených let do budoucna: jednoduchou techniku, nicotný nájezd, čerstvou technickou kontrolu, karoserii bez koroze, zachovalý podvozek a stále schopné pneumatiky|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Po půldni stráveném na ploše autobazaru nakonec podepisujeme smlouvu a auto je konečně naše. Dobrodružství s levnou ojetinou tak právě začíná.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Na palubní desce je vidět snaha o úspory nákladů. Centrální přístrojový štít byl před dvaceti lety módní, přitom šlo jen o levnou unifi kaci pro země s levo- a pravostranným provozem.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Před řidičem se rozprostírá jen štítek s kontrolkami, ta pro nedostatek zásoby paliva se však u totálně suchého auta nerozsvítí|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
V přední řadě najdete navzdory miniaturním vnějším rozměrům dostatek prostoru. Až na občasný fl ek je čalounění zachovalé.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Trojice opěrek napovídá, že v zadní části kabiny se počítá s třemi cestujícími. V případě dospělých však nebude jásat ani dvojice.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jízdními schopnostmi patří spark hlavně do města, kde však při parkování vadí absence posilovače řízení. V rychle projetých zatáčkách máte co dělat, abyste se nepřevrátili.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Přestože karoserie sparku připomíná spíš smrštěné MPV, zavazadelník je s objemem 170 litrů pro rodinu téměř nepoužitelný. Po sklopení zadních sedaček dostanete 845 litrů.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Byl předchozí majitel sparku tak hamižný, že v autě s výjimkou neupevněné rezervy nenechal absolutně žádnou výbavu? Auto bez heveru a tažného oka nás šokovalo!|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Tříválec 6V s původem u Suzuki je až nečekaně živý, mechanici si navíc pochvalují skvělý přístup k veškerému příslušenství. Vyhledávat litrový čtyřválec netřeba.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Chevrolet Spark 0.8i|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Při pohledu na původně kruhový světlomet ve tvaru volského oka a spodní blikač si okamžitě vzpomeneme na kontroverzní Porsche 911 generace 996. Je to náhoda?|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Předchozí majitel se viditelně do údržby příliš nehrnul, okolnosti ho však nedávno donutily alespoň pořídit nový akumulátor. Servisní knížka se pro jistotu samozřejmě nedochovala.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Přestože auto zřejmě občas absolvovalo delší odstávky, na jeho kondici se negativně neprojevily. Alespoň to hlásí diagnostika.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Brzdová kapalina barvou připomíná močůvku, nelíbí se dokonce ani přesnému elektronickému testeru. Její výměna přijde na řadu jako první.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Na přední nápravě se nám vedle vůlí v horním uložení tlumičů nelíbily ošklivě zkorodované brzdové štíty, na funkci však vliv nemají|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Lehká povrchová koroze se vespod objevuje už po pár letech. Důležité je, že nikde nic neprosakuje ani neteče. Lepší stav podvozku jsme si přát nemohli.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Mechanik Tomáš Mrázek nám proklepl stav auta i provozních kapalin. První pochválil, druhé ne.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert