Velký zájem o provedení ve stylu JPS vedl k výrobě další stovky a nakonec zůstal v nabídce až do konce výroby Europy.|
Zdroj: WheelsAge.org
Konstruktér Colin Chapman (1928–1982) byl hlavním tvůrcem vozů Lotus. Pod jeho vedením získal závodní tým Lotus sedm vítězství v Poháru konstruktérů formule 1. |
Zdroj: Wikipedia
Na designu karoserie Lotusu Europa ze skelného laminátu pomáhali Chapmanovi John Fraylings a Peter Cambridge.|
Zdroj: FavCars
Kvůli poměrně vysokému motoru a malé výšce vozu měla Europa zvýšenou krabicovou záď. Pro zadní okno zbývala jen úzká štěrbina.|
Zdroj: classicandsportscar.com
Podvozek Lotusu Europa s rozvidleným páteřovým rámem a pérováním vinutými pružinami nesl rukopis Colina Chapmana.|
Zdroj: Jiro Yamada
Kupé Lotus Europa S2 bylo představeno v dubnu 1968. Používalo stejný motor Renault a další mechanické komponenty jako série 1, mělo ale celou řadu drobných vylepšení.|
Zdroj: FavCars
Nejdůležitější novinkou druhé série byl přechod od lepení laminátové karoserie k šroubovanému připevnění k páteřovému ocelovému rámu.|
Zdroj: FavCars
Od jara 1969 se vedle světlometů objevily kruhové směrové blikače a kliky dveří (u S1 se dveře otevíraly tlačítky).|
Zdroj: Velocebooks
Volkswagen vlastnil práva na používání názvu Europa v Západním Německu, takže tam prodávané vozy se jmenovaly Europe.|
Zdroj: Lotus
Lotus Europa Type 47 byly závodní vozy vycházející z typu Europa a určené pro tým Lotus a prodávané soukromníkům.|
Zdroj: WheelsAge.org
Závodní Type 47 měl problémy s chlazením motoru, které se řešily přídavnými otvory přivádějícími vzduch k motoru.|
Zdroj: Wikipedia
Lotus Europa Twin Cam měl upravenou zadní části karoserie, čímž se zlepšil výhled řidiče směrem dozadu.|
Zdroj: Wikipedia
V roce 1972 začala firma GS Cars z Bristolu vyrábět kusově variantu Lotusu Europa Twin Cam s karoserií připomínající Maserati Merak.|
Zdroj: Velocebooks
Lotus Europa Special měl motor Big Valve, karburátor Dell'Orto a pětistupňovou převodovkou Renault typ 365.|
Zdroj: WheelsAge.org
Od září 1972 se stovka vozů Europa Special s motory Big Valve dodávala v černém laku se zlatými linkami na počest získání titulu mistra světa ve formuli 1 pro tým Lotus.|
Zdroj: WheelsAge.org
Lotus Europa Special v barvách John Player Special měl na zadních sloupcích plakety a na palubní desce znak JPS. Velký zájem o toto provedení vedl k výrobě další stovky.|
Zdroj: WheelsAge.org
Lotus Europa Special měl dřevěnou dýhou potaženou palubní desku, vnitřní potahy dveří, koberce a sportovní volant.|
Zdroj: WheelsAge.org
Modely Special a Twin Cam poháněl čtyřválec Lotus-Ford Twin Cam s rozvodem DOHC, objemem 1558 cm3 a výkonem 106 koní.|
Zdroj: WheelsAge.org
Výroba kupé Lotus Europa byla ukončena v roce 1975. Z továrny v Hethelu vyjelo 9 230 těchto zajímavých sportovních vozů s motorem uprostřed.|
Zdroj: Sportscarmarket.com
Jméno Europa použil Lotus znovu u sportovního vozu Europa S, vycházejícího z typu Lotus Elise a vyráběného v letech 2006 až 2010.|
Zdroj: Lotus