Lotus Europa (1966 až 1975): Mistrovské dílo Colina Chapmana
1
/
20
Prohlédnout znovu
Lotus Europa (1966 až 1975): Mistrovské dílo Colina Chapmana
Velký zájem o provedení ve stylu JPS vedl k výrobě další stovky a nakonec zůstal v nabídce až do konce výroby Europy.
|
WheelsAge.org
Konstruktér Colin Chapman (1928–1982) byl hlavním tvůrcem vozů Lotus. Pod jeho vedením získal závodní tým Lotus sedm vítězství v Poháru konstruktérů formule 1.
|
Wikipedia
Na designu karoserie Lotusu Europa ze skelného laminátu pomáhali Chapmanovi John Fraylings a Peter Cambridge.
|
FavCars
Kvůli poměrně vysokému motoru a malé výšce vozu měla Europa zvýšenou krabicovou záď. Pro zadní okno zbývala jen úzká štěrbina.
|
classicandsportscar.com
Podvozek Lotusu Europa s rozvidleným páteřovým rámem a pérováním vinutými pružinami nesl rukopis Colina Chapmana.
|
Jiro Yamada
Kupé Lotus Europa S2 bylo představeno v dubnu 1968. Používalo stejný motor Renault a další mechanické komponenty jako série 1, mělo ale celou řadu drobných vylepšení.
|
FavCars
Nejdůležitější novinkou druhé série byl přechod od lepení laminátové karoserie k šroubovanému připevnění k páteřovému ocelovému rámu.
|
FavCars
Od jara 1969 se vedle světlometů objevily kruhové směrové blikače a kliky dveří (u S1 se dveře otevíraly tlačítky).
|
Velocebooks
Volkswagen vlastnil práva na používání názvu Europa v Západním Německu, takže tam prodávané vozy se jmenovaly Europe.
|
Lotus
Lotus Europa Type 47 byly závodní vozy vycházející z typu Europa a určené pro tým Lotus a prodávané soukromníkům.
|
WheelsAge.org
Závodní Type 47 měl problémy s chlazením motoru, které se řešily přídavnými otvory přivádějícími vzduch k motoru.
|
Wikipedia
Lotus Europa Twin Cam měl upravenou zadní části karoserie, čímž se zlepšil výhled řidiče směrem dozadu.
|
Wikipedia
V roce 1972 začala firma GS Cars z Bristolu vyrábět kusově variantu Lotusu Europa Twin Cam s karoserií připomínající Maserati Merak.
|
Velocebooks
Lotus Europa Special měl motor Big Valve, karburátor Dell'Orto a pětistupňovou převodovkou Renault typ 365.
|
WheelsAge.org
Od září 1972 se stovka vozů Europa Special s motory Big Valve dodávala v černém laku se zlatými linkami na počest získání titulu mistra světa ve formuli 1 pro tým Lotus.
|
WheelsAge.org
Lotus Europa Special v barvách John Player Special měl na zadních sloupcích plakety a na palubní desce znak JPS. Velký zájem o toto provedení vedl k výrobě další stovky.
|
WheelsAge.org
Lotus Europa Special měl dřevěnou dýhou potaženou palubní desku, vnitřní potahy dveří, koberce a sportovní volant.
|
WheelsAge.org
Modely Special a Twin Cam poháněl čtyřválec Lotus-Ford Twin Cam s rozvodem DOHC, objemem 1558 cm3 a výkonem 106 koní.
|
WheelsAge.org
Výroba kupé Lotus Europa byla ukončena v roce 1975. Z továrny v Hethelu vyjelo 9 230 těchto zajímavých sportovních vozů s motorem uprostřed.
|
Sportscarmarket.com
Jméno Europa použil Lotus znovu u sportovního vozu Europa S, vycházejícího z typu Lotus Elise a vyráběného v letech 2006 až 2010.
|
Lotus
Připomeňte si Jeep Willys: Byl nejdůležitější spojeneckou zbraní pro vítězství
Nový VW California oficiálně: Základy osobáku a plug-in hybrid 4x4
V Německu prodávané SUV je větší než Tiguan a stojí 475 tisíc. Co je zač?
Bentley Batur Convertible oficiálně: Rozlučka s W12 nahoře bez o 16 kusech
Neokoukaná a přitom skvělá. Jaká země je TOP na letošní dovolenou?
Herec Filip Březina: Za volantem se snažím být kliďas, ale jsem nervák