Marcos Mantis (1970–1971): Kupé, které patřilo do první desítky nejošklivějších aut

11/15
Zavřít
  • Od šikmo umístěného chladiče se odváděl ohřátý vzduch štěrbinami na kapotě.
    Od šikmo umístěného chladiče se odváděl ohřátý vzduch štěrbinami na kapotě.| Zdroj: Autocar.com
  • Prvním vozem Marcos s názvem Mantis byl jednosedadlový závodní vůz Mantis XP, postavený v roce 1968 v jediném exempláři.
    Prvním vozem Marcos s názvem Mantis byl jednosedadlový závodní vůz Mantis XP, postavený v roce 1968 v jediném exempláři.| Zdroj: Ultimatecarpage.com
  • Prosklené dveře XP se otevíraly nahoru a po zvednutí celé zádi se usnadnil přístup k motoru.
    Prosklené dveře XP se otevíraly nahoru a po zvednutí celé zádi se usnadnil přístup k motoru.| Zdroj: Favcars.com
  • Tvary Mantisu navržené Dennisem Adamsem s nízkou zašpičatělou přídí a podivně tvarovanými bočními okny byly příliš futuristické.
    Tvary Mantisu navržené Dennisem Adamsem s nízkou zašpičatělou přídí a podivně tvarovanými bočními okny byly příliš futuristické.| Zdroj: Flickr
  • Kupé Marcos Mantis bylo dlouhé přes 4,7 metru.
    Kupé Marcos Mantis bylo dlouhé přes 4,7 metru.| Zdroj: Auta5p.eu
  • Dolů prudce se svažující příď byla zakončena plastovým dílem s pomocnými světly a otvorem pro přívod vzduchu k chladiči.
    Dolů prudce se svažující příď byla zakončena plastovým dílem s pomocnými světly a otvorem pro přívod vzduchu k chladiči.| Zdroj: Classiccarcatalogue.com
  • Obdélníkové světlomety byly vsazeny do nevzhledných plastových rámečků.
    Obdélníkové světlomety byly vsazeny do nevzhledných plastových rámečků.| Zdroj: Wallpaperup.com
  • Mantis měl vpředu kotoučové brzdy a nezávislé zavěšení kol s trojúhelníkovými rameny a vinutými pružinami. Vzadu měl bubnové brzdy a tuhou nápravu Ford.
    Mantis měl vpředu kotoučové brzdy a nezávislé zavěšení kol s trojúhelníkovými rameny a vinutými pružinami. Vzadu měl bubnové brzdy a tuhou nápravu Ford.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Zvlněné boky laminátové karoserie ovlivnily tvar bočních oken.
    Zvlněné boky laminátové karoserie ovlivnily tvar bočních oken.| Zdroj: Marcos
  • Kola s drátovým výpletem trochu zlepšila vzhled, ale pořád to nebylo ono.
    Kola s drátovým výpletem trochu zlepšila vzhled, ale pořád to nebylo ono.| Zdroj: Topworldauto.com
  • Marcos Mantis s pohotovostní hmotností 1040 kg dosahoval maximální rychlost 195 km/h a z klidu na stovku zrychlil za 8,4 s.
    Marcos Mantis s pohotovostní hmotností 1040 kg dosahoval maximální rychlost 195 km/h a z klidu na stovku zrychlil za 8,4 s.| Zdroj: Smartage.pl
  • Z tohoto obrázku je patrná velká šířka vozu (1 803 mm) a malá výška (1 168 mm).
    Z tohoto obrázku je patrná velká šířka vozu (1 803 mm) a malá výška (1 168 mm).| Zdroj: Autoholix.com
  • Marcos Mantis měl splývavou, ostře useknutou záď s náznakem malého spoileru a kruhové koncové svítilny.
    Marcos Mantis měl splývavou, ostře useknutou záď s náznakem malého spoileru a kruhové koncové svítilny.| Zdroj: WheelsAge.org
  • Prostorný interiér byl dobře vybavený. Palubní deska byla rozdělena na dvě části širokým středovým tunelem s ovladači a rádiem.
    Prostorný interiér byl dobře vybavený. Palubní deska byla rozdělena na dvě části širokým středovým tunelem s ovladači a rádiem.| Zdroj: Flickr
  • Sportovní kupé Marcos Mantis GT z roku 1997 tvarově navazovalo na původní model GT. Poháněl jej přeplňovaný motor V8 s objemem 4,6 litru.
    Sportovní kupé Marcos Mantis GT z roku 1997 tvarově navazovalo na původní model GT. Poháněl jej přeplňovaný motor V8 s objemem 4,6 litru.| Zdroj: Drivemag.com
Od šikmo umístěného chladiče se odváděl ohřátý vzduch štěrbinami na kapotě.
Prvním vozem Marcos s názvem Mantis byl jednosedadlový závodní vůz Mantis XP, postavený v roce 1968 v jediném exempláři.
Prosklené dveře XP se otevíraly nahoru a po zvednutí celé zádi se usnadnil přístup k motoru.
Tvary Mantisu navržené Dennisem Adamsem s nízkou zašpičatělou přídí a podivně tvarovanými bočními okny byly příliš futuristické.
Kupé Marcos Mantis bylo dlouhé přes 4,7 metru.
Dolů prudce se svažující příď byla zakončena plastovým dílem s pomocnými světly a otvorem pro přívod vzduchu k chladiči.
Obdélníkové světlomety byly vsazeny do nevzhledných plastových rámečků.
Mantis měl vpředu kotoučové brzdy a nezávislé zavěšení kol s trojúhelníkovými rameny a vinutými pružinami. Vzadu měl bubnové brzdy a tuhou nápravu Ford.
Zvlněné boky laminátové karoserie ovlivnily tvar bočních oken.
Kola s drátovým výpletem trochu zlepšila vzhled, ale pořád to nebylo ono.
Marcos Mantis s pohotovostní hmotností 1040 kg dosahoval maximální rychlost 195 km/h a z klidu na stovku zrychlil za 8,4 s.
Z tohoto obrázku je patrná velká šířka vozu (1 803 mm) a malá výška (1 168 mm).
Marcos Mantis měl splývavou, ostře useknutou záď s náznakem malého spoileru a kruhové koncové svítilny.
Prostorný interiér byl dobře vybavený. Palubní deska byla rozdělena na dvě části širokým středovým tunelem s ovladači a rádiem.
Sportovní kupé Marcos Mantis GT z roku 1997 tvarově navazovalo na původní model GT. Poháněl jej přeplňovaný motor V8 s objemem 4,6 litru.