Marcos Mantis (1970–1971): Kupé, které patřilo do první desítky nejošklivějších aut
12
/
15
Prohlédnout znovu
Marcos Mantis (1970–1971): Kupé, které patřilo do první desítky nejošklivějších aut
Od šikmo umístěného chladiče se odváděl ohřátý vzduch štěrbinami na kapotě.
|
Autocar.com
Prvním vozem Marcos s názvem Mantis byl jednosedadlový závodní vůz Mantis XP, postavený v roce 1968 v jediném exempláři.
|
Ultimatecarpage.com
Prosklené dveře XP se otevíraly nahoru a po zvednutí celé zádi se usnadnil přístup k motoru.
|
Favcars.com
Tvary Mantisu navržené Dennisem Adamsem s nízkou zašpičatělou přídí a podivně tvarovanými bočními okny byly příliš futuristické.
|
Flickr
Kupé Marcos Mantis bylo dlouhé přes 4,7 metru.
|
Auta5p.eu
Dolů prudce se svažující příď byla zakončena plastovým dílem s pomocnými světly a otvorem pro přívod vzduchu k chladiči.
|
Classiccarcatalogue.com
Obdélníkové světlomety byly vsazeny do nevzhledných plastových rámečků.
|
Wallpaperup.com
Mantis měl vpředu kotoučové brzdy a nezávislé zavěšení kol s trojúhelníkovými rameny a vinutými pružinami. Vzadu měl bubnové brzdy a tuhou nápravu Ford.
|
WheelsAge.org
Zvlněné boky laminátové karoserie ovlivnily tvar bočních oken.
|
Marcos
Kola s drátovým výpletem trochu zlepšila vzhled, ale pořád to nebylo ono.
|
Topworldauto.com
Marcos Mantis s pohotovostní hmotností 1040 kg dosahoval maximální rychlost 195 km/h a z klidu na stovku zrychlil za 8,4 s.
|
Smartage.pl
Z tohoto obrázku je patrná velká šířka vozu (1 803 mm) a malá výška (1 168 mm).
|
Autoholix.com
Marcos Mantis měl splývavou, ostře useknutou záď s náznakem malého spoileru a kruhové koncové svítilny.
|
WheelsAge.org
Prostorný interiér byl dobře vybavený. Palubní deska byla rozdělena na dvě části širokým středovým tunelem s ovladači a rádiem.
|
Flickr
Sportovní kupé Marcos Mantis GT z roku 1997 tvarově navazovalo na původní model GT. Poháněl jej přeplňovaný motor V8 s objemem 4,6 litru.
|
Drivemag.com
Karbonu není nikdy dost? Do rukou Mansory už padl i Rolls-Royce Spectre
Subaru Legacy kvůli nízkým prodejům skončí. Jeho odkaz ale nezemře
BMW na umělecké vlně: Abstraktní i5 bude brázdit ulice Stockholmu
Tesla Model 3 Performance dá stovku za 3,1 sekundy. A nestojí jmění
Elektrický Mercedes-Benz G: Třítunový off-road o schopnosti nepřišel
Ford E-Transit dojede dál. S větší baterií zvládne až 402 km