Martin Vaculík a ještě jednou Honda Civic 9. generace: Tentokrát ta nejlepší verze!

3/67
Přehled fotografií
Zavřít
  • Video placeholder
    Martin Vaculík a ojetá Honda Civic (celá epizoda)
  • Zmodernizovaný model z let 2015 až 2017, který vám také doporučujeme nejvíce – má totiž i kvalitnější plasty.
    Zmodernizovaný model z let 2015 až 2017, který vám také doporučujeme nejvíce – má totiž i kvalitnější plasty.| Zdroj: Svět motorů
  • Červený vedle je původní provedení z období 2011 až 2014.
    Červený vedle je původní provedení z období 2011 až 2014.| Zdroj: Svět motorů
  • Palubní deska je typicky rozdělena na dvě zóny – klasické budíky dole, rychloměr a ukazatel ekonomiky provozu nahoře. Startování už není kombinací klíče a tlačítka, ale buď jen klíčem, nebo jen tlačítkem – to dle výbavy.
    Palubní deska je typicky rozdělena na dvě zóny – klasické budíky dole, rychloměr a ukazatel ekonomiky provozu nahoře. Startování už není kombinací klíče a tlačítka, ale buď jen klíčem, nebo jen tlačítkem – to dle výbavy.| Zdroj: Svět motorů
  • Zeleným symbolem se aktivuje režim Eco s mírnějším nastavením plynového pedálu.
    Zeleným symbolem se aktivuje režim Eco s mírnějším nastavením plynového pedálu.| Zdroj: Svět motorů
  • Všechny motorizace mají standardně šestistupňovou převodovkou. Zpátečka je netypicky vedle šestky, za jízdy však je proti omylnému zařazení elektricky blokovaná.
    Všechny motorizace mají standardně šestistupňovou převodovkou. Zpátečka je netypicky vedle šestky, za jízdy však je proti omylnému zařazení elektricky blokovaná.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.8 í-VTEC
    Motor 1.8 í-VTEC| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 2.2 i-DTEC
    Motor 2.2 i-DTEC| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.6 iDTEC
    Motor 1.6 iDTEC| Zdroj: Svět motorů
  • Mezigenerační novinkou na dělené zádi byl stěrač, který osmé generaci chyběl.
    Mezigenerační novinkou na dělené zádi byl stěrač, který osmé generaci chyběl.| Zdroj: Svět motorů
  • Honda Civic
    Honda Civic| Zdroj: Svět motorů
  • Zajímavý je pohled na dokonale zakrytovaný podvozek vozidla. Kvůli rovné podlaze je i výfuk veden bokem – právě jeho délka je možná také tím, co atmosférickým motorům přistřihlo letky.
    Zajímavý je pohled na dokonale zakrytovaný podvozek vozidla. Kvůli rovné podlaze je i výfuk veden bokem – právě jeho délka je možná také tím, co atmosférickým motorům přistřihlo letky.| Zdroj: Svět motorů
  • Ventilové vůle se seřízení na studeném motoru na hodnoty 0,18 až 0,22 mm na straně sání, 0,23 až 0,27 mm na straně výfuku. Systém je stejný jak u starých škodovek s rozvodem OHV. Na rozvodovém kole máte značky, ve které pozici má být pro seřízení ventilů nad jednotlivými válci – UP znamená první válec počítáno od rozvodů.
    Ventilové vůle se seřízení na studeném motoru na hodnoty 0,18 až 0,22 mm na straně sání, 0,23 až 0,27 mm na straně výfuku. Systém je stejný jak u starých škodovek s rozvodem OHV. Na rozvodovém kole máte značky, ve které pozici má být pro seřízení ventilů nad jednotlivými válci – UP znamená první válec počítáno od rozvodů.| Zdroj: Svět motorů
  • Ventilové vůle se seřízení na studeném motoru na hodnoty 0,18 až 0,22 mm na straně sání, 0,23 až 0,27 mm na straně výfuku. Systém je stejný jak u starých škodovek s rozvodem OHV. Na rozvodovém kole máte značky, ve které pozici má být pro seřízení ventilů nad jednotlivými válci – UP znamená první válec počítáno od rozvodů.
    Ventilové vůle se seřízení na studeném motoru na hodnoty 0,18 až 0,22 mm na straně sání, 0,23 až 0,27 mm na straně výfuku. Systém je stejný jak u starých škodovek s rozvodem OHV. Na rozvodovém kole máte značky, ve které pozici má být pro seřízení ventilů nad jednotlivými válci – UP znamená první válec počítáno od rozvodů.| Zdroj: Svět motorů
  • Přední ramena už nejsou hliníková jako u osmé generace, ale obyčejná plechová. A po letech dost hezky orezlá. Nástřik ochranným voskem se určitě vyplatí.
    Přední ramena už nejsou hliníková jako u osmé generace, ale obyčejná plechová. A po letech dost hezky orezlá. Nástřik ochranným voskem se určitě vyplatí.| Zdroj: Svět motorů
  • Zadní tlumiče jsou stejné jako u předchůdce. Opřeny do mnohem tužší karoserie však pracují efektivněji, a tak komfort i jízdní vlastnosti vozu jsou lepší.
    Zadní tlumiče jsou stejné jako u předchůdce. Opřeny do mnohem tužší karoserie však pracují efektivněji, a tak komfort i jízdní vlastnosti vozu jsou lepší.| Zdroj: Svět motorů
  • Pro výměnu oleje a jeho filtru stačí demontovat malý kryt pod motorem. Kompletní aerodynamické štíty mohou zůstat na svém místě.
    Pro výměnu oleje a jeho filtru stačí demontovat malý kryt pod motorem. Kompletní aerodynamické štíty mohou zůstat na svém místě.| Zdroj: Svět motorů
  • Verze Tourer doplnila modelovou řadu s dvouletým zpožděním, u předchozí generace však chyběla úplně.
    Verze Tourer doplnila modelovou řadu s dvouletým zpožděním, u předchozí generace však chyběla úplně.| Zdroj: Svět motorů
  • Je delší o 220 mm a nabízí celých 624 l pro zavazadla. Nabízena byla jen s motory 1.8 i-VTEC/104 kW a 1.6 i-DTEC/88 kW.
    Je delší o 220 mm a nabízí celých 624 l pro zavazadla. Nabízena byla jen s motory 1.8 i-VTEC/104 kW a 1.6 i-DTEC/88 kW.| Zdroj: Svět motorů
  • Honda Civic
    Honda Civic| Zdroj: Svět motorů
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pokud si chcete místo průměrné spotřeby zobrazit třeba dojezd, vede k tomu neuvěřitelně dlouhá přes menu nastavení. Ovládat navíc jde jen u stojícího vozidla.
    Pokud si chcete místo průměrné spotřeby zobrazit třeba dojezd, vede k tomu neuvěřitelně dlouhá přes menu nastavení. Ovládat navíc jde jen u stojícího vozidla.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Handsfree i vyhřívání sedaček jsem v testovaném voze hledali marně. Výbava Comfort z let 2011 až 2014 je standardně neměla.
    Handsfree i vyhřívání sedaček jsem v testovaném voze hledali marně. Výbava Comfort z let 2011 až 2014 je standardně neměla.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Model má překvapivě kvalitní čalounění sedaček. Ani u hodně ojetých kusů nebývá prošoupané.
    Model má překvapivě kvalitní čalounění sedaček. Ani u hodně ojetých kusů nebývá prošoupané.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Jelikož vzadu není nádrž, lze zadní sedáky zvednout, a uvolnit tak unikátně velký prostor.
    Jelikož vzadu není nádrž, lze zadní sedáky zvednout, a uvolnit tak unikátně velký prostor.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Také je ale možné klasické sklopení do roviny s podlahou zavazadelníku.
    Také je ale možné klasické sklopení do roviny s podlahou zavazadelníku.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Díky unikátnímu konceptu Magic Seats se do prostoru zadních sedaček vejdou i tak neskladné předměty jako celá 120l popelnice
    Díky unikátnímu konceptu Magic Seats se do prostoru zadních sedaček vejdou i tak neskladné předměty jako celá 120l popelnice| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Díky unikátnímu konceptu Magic Seats se do prostoru zadních sedaček vejdou i tak neskladné předměty jako celá 120l popelnice
    Díky unikátnímu konceptu Magic Seats se do prostoru zadních sedaček vejdou i tak neskladné předměty jako celá 120l popelnice| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Nevýhodou vozu je, že nemůže mít náhradní kolo – jen sadu pro lepení. Zavazadelník hatchbacku je ale i díky tomu velmi hluboký a pojme celých 477 l.
    Nevýhodou vozu je, že nemůže mít náhradní kolo – jen sadu pro lepení. Zavazadelník hatchbacku je ale i díky tomu velmi hluboký a pojme celých 477 l.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Zašedlé lemy blatníků jsou do roku 2015 klasika. Kdyby to chtěl někdo řešit, jeden kus stojí 1884 Kč včetně DPH.
    Zašedlé lemy blatníků jsou do roku 2015 klasika. Kdyby to chtěl někdo řešit, jeden kus stojí 1884 Kč včetně DPH.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Nýty na spodní části nárazníku nejsou z výroby, ale někdo už tak podomácku řešil typicky rozklížené plasty
    Nýty na spodní části nárazníku nejsou z výroby, ale někdo už tak podomácku řešil typicky rozklížené plasty| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
    Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Martin Vaculík a ojetá Honda Civic (celá epizoda)
Zmodernizovaný model z let 2015 až 2017, který vám také doporučujeme nejvíce – má totiž i kvalitnější plasty.
Červený vedle je původní provedení z období 2011 až 2014.
Palubní deska je typicky rozdělena na dvě zóny – klasické budíky dole, rychloměr a ukazatel ekonomiky provozu nahoře. Startování už není kombinací klíče a tlačítka, ale buď jen klíčem, nebo jen tlačítkem – to dle výbavy.
Zeleným symbolem se aktivuje režim Eco s mírnějším nastavením plynového pedálu.
Všechny motorizace mají standardně šestistupňovou převodovkou. Zpátečka je netypicky vedle šestky, za jízdy však je proti omylnému zařazení elektricky blokovaná.
Motor 1.8 í-VTEC
Motor 2.2 i-DTEC
Motor 1.6 iDTEC
Mezigenerační novinkou na dělené zádi byl stěrač, který osmé generaci chyběl.
Honda Civic
Zajímavý je pohled na dokonale zakrytovaný podvozek vozidla. Kvůli rovné podlaze je i výfuk veden bokem – právě jeho délka je možná také tím, co atmosférickým motorům přistřihlo letky.
Ventilové vůle se seřízení na studeném motoru na hodnoty 0,18 až 0,22 mm na straně sání, 0,23 až 0,27 mm na straně výfuku. Systém je stejný jak u starých škodovek s rozvodem OHV. Na rozvodovém kole máte značky, ve které pozici má být pro seřízení ventilů nad jednotlivými válci – UP znamená první válec počítáno od rozvodů.
Ventilové vůle se seřízení na studeném motoru na hodnoty 0,18 až 0,22 mm na straně sání, 0,23 až 0,27 mm na straně výfuku. Systém je stejný jak u starých škodovek s rozvodem OHV. Na rozvodovém kole máte značky, ve které pozici má být pro seřízení ventilů nad jednotlivými válci – UP znamená první válec počítáno od rozvodů.
Přední ramena už nejsou hliníková jako u osmé generace, ale obyčejná plechová. A po letech dost hezky orezlá. Nástřik ochranným voskem se určitě vyplatí.
Zadní tlumiče jsou stejné jako u předchůdce. Opřeny do mnohem tužší karoserie však pracují efektivněji, a tak komfort i jízdní vlastnosti vozu jsou lepší.
Pro výměnu oleje a jeho filtru stačí demontovat malý kryt pod motorem. Kompletní aerodynamické štíty mohou zůstat na svém místě.
Verze Tourer doplnila modelovou řadu s dvouletým zpožděním, u předchozí generace však chyběla úplně.
Je delší o 220 mm a nabízí celých 624 l pro zavazadla. Nabízena byla jen s motory 1.8 i-VTEC/104 kW a 1.6 i-DTEC/88 kW.
Honda Civic
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Pokud si chcete místo průměrné spotřeby zobrazit třeba dojezd, vede k tomu neuvěřitelně dlouhá přes menu nastavení. Ovládat navíc jde jen u stojícího vozidla.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Handsfree i vyhřívání sedaček jsem v testovaném voze hledali marně. Výbava Comfort z let 2011 až 2014 je standardně neměla.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Model má překvapivě kvalitní čalounění sedaček. Ani u hodně ojetých kusů nebývá prošoupané.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Jelikož vzadu není nádrž, lze zadní sedáky zvednout, a uvolnit tak unikátně velký prostor.
Také je ale možné klasické sklopení do roviny s podlahou zavazadelníku.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Díky unikátnímu konceptu Magic Seats se do prostoru zadních sedaček vejdou i tak neskladné předměty jako celá 120l popelnice
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Díky unikátnímu konceptu Magic Seats se do prostoru zadních sedaček vejdou i tak neskladné předměty jako celá 120l popelnice
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Nevýhodou vozu je, že nemůže mít náhradní kolo – jen sadu pro lepení. Zavazadelník hatchbacku je ale i díky tomu velmi hluboký a pojme celých 477 l.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Zašedlé lemy blatníků jsou do roku 2015 klasika. Kdyby to chtěl někdo řešit, jeden kus stojí 1884 Kč včetně DPH.
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort
Nýty na spodní části nárazníku nejsou z výroby, ale někdo už tak podomácku řešil typicky rozklížené plasty
Honda Civic 1.8 i-VTEC Comfort