Maserati 5000 GT (1959–1964): Exkluzivní kupé pro íránského šáha i mexického prezidenta

16/18
Přehled fotografií
Zavřít
  • Turínský designér Pietro Frua vyrobil tři kupé se zvýšenou střechou, které je možné považovat za téměř čtyřmístné.
    Turínský designér Pietro Frua vyrobil tři kupé se zvýšenou střechou, které je možné považovat za téměř čtyřmístné.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Turínská Carrozzeria Allemano postavila na podvozku Maserati 5000 GT celkem 22 karoserií kupé 2+2.
    Turínská Carrozzeria Allemano postavila na podvozku Maserati 5000 GT celkem 22 karoserií kupé 2+2.| Zdroj: Wikimedia Commons
  • Maserati 5000 GT Allemano mělo tenké střešní sloupky a panoramatické zadní okno.
    Maserati 5000 GT Allemano mělo tenké střešní sloupky a panoramatické zadní okno.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Vzadu mělo kupé Allemano malá vodorovná křidélka a pod nimi trojice malých kruhových svítilen.
    Vzadu mělo kupé Allemano malá vodorovná křidélka a pod nimi trojice malých kruhových svítilen.| Zdroj: Autodius
  • Maska chladiče se zakulacenými rohy byla uprostřed ozdobena velkým trojzubcem. Po stranách byly umístěny obdélníkové světlomety a pod nimi směrové blikače.
    Maska chladiče se zakulacenými rohy byla uprostřed ozdobena velkým trojzubcem. Po stranách byly umístěny obdélníkové světlomety a pod nimi směrové blikače.| Zdroj: Wheelsage.org
  • První ze čtyř karoserií pro Maserati 5000 GT dodala karosárna Touring v roce 1959.
    První ze čtyř karoserií pro Maserati 5000 GT dodala karosárna Touring v roce 1959.| Zdroj: Ultimagecarpage
  • Do oválné přední masky s mřížováním byly vsazeny čtyři kruhové světlomety a uprostřed otvor s velkým trojzubcem.
    Do oválné přední masky s mřížováním byly vsazeny čtyři kruhové světlomety a uprostřed otvor s velkým trojzubcem.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Masivní spodní část kontrastovala s filigránsky tenkými střešními sloupky a nápaditou přídí.
    Masivní spodní část kontrastovala s filigránsky tenkými střešními sloupky a nápaditou přídí.| Zdroj: Wikipedia
  • Iniciátorem projektu byl íránský šáh Rezá Pahlaví. Na jeho počest dostal vůz přezdívku Scià di Persia.
    Iniciátorem projektu byl íránský šáh Rezá Pahlaví. Na jeho počest dostal vůz přezdívku Scià di Persia.| Zdroj: Wikipedia
  • Malá italská karosárna Monterosa postavila jeden kus kupé 5000 GT pro tenistu Filippa Montanariho.
    Malá italská karosárna Monterosa postavila jeden kus kupé 5000 GT pro tenistu Filippa Montanariho.| Zdroj: Sports Car Digest
  • Celkem vyrobil Touring čtyři karoserie, které se v detailech lišily, například tvarem nárazníků nebo světlomety.
    Celkem vyrobil Touring čtyři karoserie, které se v detailech lišily, například tvarem nárazníků nebo světlomety.| Zdroj: Ultimagecarpage
  • Kupé Maserati 5000 GT s karoserií Bertone z roku 1961 bývá považováno za nekrásnější 5000 GT.
    Kupé Maserati 5000 GT s karoserií Bertone z roku 1961 bývá považováno za nekrásnější 5000 GT.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Tom Tjaarda navrhl v roce 1961 jediné kupé Maserati 5000 GT s manýristickými liniemi, jehož dvoudveřovou karoserii 2+2 vyrobila Ghia.
    Tom Tjaarda navrhl v roce 1961 jediné kupé Maserati 5000 GT s manýristickými liniemi, jehož dvoudveřovou karoserii 2+2 vyrobila Ghia.| Zdroj: Virtual Garage
  • Kupé Maserati 5000 GT s karoserií Ghia mělo rozměry 4580 x 1680 x 1300 mm a vážilo 1500 kg.
    Kupé Maserati 5000 GT s karoserií Ghia mělo rozměry 4580 x 1680 x 1300 mm a vážilo 1500 kg.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Maserati 5000 GT mělo luxusní interiér s koženými sedadly a dřevěný věnec volantu Nardi.
    Maserati 5000 GT mělo luxusní interiér s koženými sedadly a dřevěný věnec volantu Nardi.| Zdroj: Wood - Sportwagen
  • Giovanni Michelotti navrhl v roce 1961 karoserii kupé Maserati 5000 GT pro amerického závodníka Briggse Cunninghama.
    Giovanni Michelotti navrhl v roce 1961 karoserii kupé Maserati 5000 GT pro amerického závodníka Briggse Cunninghama.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Jedna Pininfarinova karoserie se objevila na podvozku 5000 GT. Šéf automobilky Fiat Agnelli nechal karoserii svého Ferrari 400 Superamerica namontovat na podvozek Maserati 5000 GT.
    Jedna Pininfarinova karoserie se objevila na podvozku 5000 GT. Šéf automobilky Fiat Agnelli nechal karoserii svého Ferrari 400 Superamerica namontovat na podvozek Maserati 5000 GT.| Zdroj: Designers Digest
  • Typickými rysy byla zakřivená boční okna za okny dveří a výrazné zadní panoramatické okno.
    Typickými rysy byla zakřivená boční okna za okny dveří a výrazné zadní panoramatické okno.| Zdroj: Wheelsage.org
Turínský designér Pietro Frua vyrobil tři kupé se zvýšenou střechou, které je možné považovat za téměř čtyřmístné.
Turínská Carrozzeria Allemano postavila na podvozku Maserati 5000 GT celkem 22 karoserií kupé 2+2.
Maserati 5000 GT Allemano mělo tenké střešní sloupky a panoramatické zadní okno.
Vzadu mělo kupé Allemano malá vodorovná křidélka a pod nimi trojice malých kruhových svítilen.
Maska chladiče se zakulacenými rohy byla uprostřed ozdobena velkým trojzubcem. Po stranách byly umístěny obdélníkové světlomety a pod nimi směrové blikače.
První ze čtyř karoserií pro Maserati 5000 GT dodala karosárna Touring v roce 1959.
Do oválné přední masky s mřížováním byly vsazeny čtyři kruhové světlomety a uprostřed otvor s velkým trojzubcem.
Masivní spodní část kontrastovala s filigránsky tenkými střešními sloupky a nápaditou přídí.
Iniciátorem projektu byl íránský šáh Rezá Pahlaví. Na jeho počest dostal vůz přezdívku Scià di Persia.
Malá italská karosárna Monterosa postavila jeden kus kupé 5000 GT pro tenistu Filippa Montanariho.
Celkem vyrobil Touring čtyři karoserie, které se v detailech lišily, například tvarem nárazníků nebo světlomety.
Kupé Maserati 5000 GT s karoserií Bertone z roku 1961 bývá považováno za nekrásnější 5000 GT.
Tom Tjaarda navrhl v roce 1961 jediné kupé Maserati 5000 GT s manýristickými liniemi, jehož dvoudveřovou karoserii 2+2 vyrobila Ghia.
Kupé Maserati 5000 GT s karoserií Ghia mělo rozměry 4580 x 1680 x 1300 mm a vážilo 1500 kg.
Maserati 5000 GT mělo luxusní interiér s koženými sedadly a dřevěný věnec volantu Nardi.
Giovanni Michelotti navrhl v roce 1961 karoserii kupé Maserati 5000 GT pro amerického závodníka Briggse Cunninghama.
Jedna Pininfarinova karoserie se objevila na podvozku 5000 GT. Šéf automobilky Fiat Agnelli nechal karoserii svého Ferrari 400 Superamerica namontovat na podvozek Maserati 5000 GT.
Typickými rysy byla zakřivená boční okna za okny dveří a výrazné zadní panoramatické okno.