Na druhém místě v Mille Miglia 1955 skončil Juan Manuel Fangio s vozem 300 SLR s číslem 658. |
Zdroj: Flickr
Poválečné sportovní úspěchy vozů Mercedes-Benz zahájil v roce 1952 typ 300 SL W194.|
Zdroj: mercedes-benz-archive.com
Roadster 300 SLR (W 196 S) vycházel ze závodního vozu W 196 R pro formuli 1, který existoval ve verzích monopost (na obrázku) a aerodynamický roadster.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Mercedes-Benz W 196 R Monza z roku 1954 s aerodynamickou karoserií, vystavený na Retro Classics 2019.|
Zdroj: commons.wikimedia.org
Při strašlivé havárii Pierra Levegha s Mercedesem 300 SLR na 24hodinovém závodu v Le Mans v roce 1955 zemřelo přes 80 lidí.|
Zdroj: Profimedia
Karoserie W 196 S vycházela z aerodynamické Monzy a lišila se hlavně dvěma sedadly, světlomety schovanými pod průhlednými kryty a pro některé tratě zadním výklopným spoilerem.|
Zdroj: en.wikipedia-org
„Boule“ na pravé straně kapoty byla nutná k vytvoření místa pro skloněný motor.|
Zdroj: en.wikipedia-org
V závodech, kde se jelo bez spolujezdce měl roadster 300 SLR jen jednu opěrku hlavy za řidičem.|
Zdroj: Flickr
Kokpit 300 SLR byl ve srovnání s dnešními závodními vozy velmi spartánský a stísněný.|
Zdroj: Schlegelmilch - Mercedes Sport
Juan Manuel Fangio s vozem Mercedes-Benz 300 SLR na startu Mille Miglia v roce 1955, kde skončil druhý.|
Zdroj: Daimler
Mille Miglia 1955 vyhrál vůz 300 SLR, který řídil Stirling Moss a spolujezdce mu dělal britský motoristický novinář Denis Jenkinson.|
Zdroj: Autocar
Stirling Moss a Denis Jenkinson vyhráli závod Mille Miglia v rekordním čase s průměrnou rychlostí 157 km/h.|
Zdroj: carthrottle.com
Dva z devíti vyrobených vozů Mercedes-Benz 300 SLR byly upraveny na kupé schopné provozu na veřejných komunikacích.|
Zdroj: en.wikipedia.org
Rudolf Uhlenhaut zvolil pro kupé základní tvary roadsteru 300 SLR, ale přidal pevnou střechu a nahoru vyklápěné dveře.|
Zdroj: Bundesarchiv Mercedes
Kupé 300 SLR bylo pojmenováno podle svého tvůrce Rudolfa Uhlenhauta |
Zdroj: Schlegelmilch - Mercedes Sport
Na výstavě „Mille Miglia – vášeň a rivalita“ v muzeu Mercedesu byl k vidění obraz se třemi vozy na startu s jezdci Giardinim, Mossem a Magliolim.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Na akci Goodwood Revival 2011 byl k vidění závodní vůz 300 SLR, se kterým byl Fangio druhý na Mille Miglia 1955.|
Zdroj: motorsport.com
Stirling Moss po letech opět za volantem vítězného 300 SLR s číslem 722.|
Zdroj: Mercedes-Benz
Mika Häkkinen a Juan Manuel Fangio II (synovec) s Mercedesem 300 SLR na oslavě stého výročí narození Fangia. |
Zdroj: Mercedes-Benz
300 SLR poháněl řadový osmiválec M 196 S s objemem 3 litry, přímým vstřikováním paliva a výkonem až 310 koní.|
Zdroj: Schlegelmilch - Mercedes Sport