Mercedes-Benz 300 SLR (1955): Na kontě mistrovský titul a 83 mrtvých

6/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Na druhém místě v Mille Miglia 1955 skončil Juan Manuel Fangio s vozem 300 SLR s číslem 658.
    Na druhém místě v Mille Miglia 1955 skončil Juan Manuel Fangio s vozem 300 SLR s číslem 658. | Zdroj: Flickr
  • Poválečné sportovní úspěchy vozů Mercedes-Benz zahájil v roce 1952 typ 300 SL W194.
    Poválečné sportovní úspěchy vozů Mercedes-Benz zahájil v roce 1952 typ 300 SL W194.| Zdroj: mercedes-benz-archive.com
  • Roadster 300 SLR (W 196 S) vycházel ze závodního vozu W 196 R pro formuli 1, který existoval ve verzích monopost (na obrázku) a aerodynamický roadster.
    Roadster 300 SLR (W 196 S) vycházel ze závodního vozu W 196 R pro formuli 1, který existoval ve verzích monopost (na obrázku) a aerodynamický roadster.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Mercedes-Benz W 196 R Monza z roku 1954 s aerodynamickou karoserií, vystavený na Retro Classics 2019.
    Mercedes-Benz W 196 R Monza z roku 1954 s aerodynamickou karoserií, vystavený na Retro Classics 2019.| Zdroj: commons.wikimedia.org
  • Při strašlivé havárii Pierra Levegha s Mercedesem 300 SLR na 24hodinovém závodu v Le Mans v roce 1955 zemřelo přes 80 lidí.
    Při strašlivé havárii Pierra Levegha s Mercedesem 300 SLR na 24hodinovém závodu v Le Mans v roce 1955 zemřelo přes 80 lidí.| Zdroj: Profimedia
  • Karoserie W 196 S vycházela z aerodynamické Monzy a lišila se hlavně dvěma sedadly, světlomety schovanými pod průhlednými kryty a pro některé tratě zadním výklopným spoilerem.
    Karoserie W 196 S vycházela z aerodynamické Monzy a lišila se hlavně dvěma sedadly, světlomety schovanými pod průhlednými kryty a pro některé tratě zadním výklopným spoilerem.| Zdroj: en.wikipedia-org
  • „Boule“ na pravé straně kapoty byla nutná k vytvoření místa pro skloněný motor.
    „Boule“ na pravé straně kapoty byla nutná k vytvoření místa pro skloněný motor.| Zdroj: en.wikipedia-org
  • V závodech, kde se jelo bez spolujezdce měl roadster 300 SLR jen jednu opěrku hlavy za řidičem.
    V závodech, kde se jelo bez spolujezdce měl roadster 300 SLR jen jednu opěrku hlavy za řidičem.| Zdroj: Flickr
  • Kokpit 300 SLR byl ve srovnání s dnešními závodními vozy velmi spartánský a stísněný.
    Kokpit 300 SLR byl ve srovnání s dnešními závodními vozy velmi spartánský a stísněný.| Zdroj: Schlegelmilch - Mercedes Sport
  • Juan Manuel Fangio s vozem Mercedes-Benz 300 SLR na startu Mille Miglia v roce 1955, kde skončil druhý.
    Juan Manuel Fangio s vozem Mercedes-Benz 300 SLR na startu Mille Miglia v roce 1955, kde skončil druhý.| Zdroj: Daimler
  • Mille Miglia 1955 vyhrál vůz 300 SLR, který řídil Stirling Moss a spolujezdce mu dělal britský motoristický novinář Denis Jenkinson.
    Mille Miglia 1955 vyhrál vůz 300 SLR, který řídil Stirling Moss a spolujezdce mu dělal britský motoristický novinář Denis Jenkinson.| Zdroj: Autocar
  • Stirling Moss a Denis Jenkinson vyhráli závod Mille Miglia v rekordním čase s průměrnou rychlostí 157 km/h.
    Stirling Moss a Denis Jenkinson vyhráli závod Mille Miglia v rekordním čase s průměrnou rychlostí 157 km/h.| Zdroj: carthrottle.com
  • Dva z devíti vyrobených vozů Mercedes-Benz 300 SLR byly upraveny na kupé schopné provozu na veřejných komunikacích.
    Dva z devíti vyrobených vozů Mercedes-Benz 300 SLR byly upraveny na kupé schopné provozu na veřejných komunikacích.| Zdroj: en.wikipedia.org
  • Rudolf Uhlenhaut zvolil pro kupé základní tvary roadsteru 300 SLR, ale přidal pevnou střechu a nahoru vyklápěné dveře.
    Rudolf Uhlenhaut zvolil pro kupé základní tvary roadsteru 300 SLR, ale přidal pevnou střechu a nahoru vyklápěné dveře.| Zdroj: Bundesarchiv Mercedes
  • Kupé 300 SLR bylo pojmenováno podle svého tvůrce Rudolfa Uhlenhauta
    Kupé 300 SLR bylo pojmenováno podle svého tvůrce Rudolfa Uhlenhauta | Zdroj: Schlegelmilch - Mercedes Sport
  • Na výstavě „Mille Miglia – vášeň a rivalita“ v muzeu Mercedesu byl k vidění obraz se třemi vozy na startu s jezdci Giardinim, Mossem a Magliolim.
    Na výstavě „Mille Miglia – vášeň a rivalita“ v muzeu Mercedesu byl k vidění obraz se třemi vozy na startu s jezdci Giardinim, Mossem a Magliolim.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Na akci Goodwood Revival 2011 byl k vidění závodní vůz 300 SLR, se kterým byl Fangio druhý na Mille Miglia 1955.
    Na akci Goodwood Revival 2011 byl k vidění závodní vůz 300 SLR, se kterým byl Fangio druhý na Mille Miglia 1955.| Zdroj: motorsport.com
  • Stirling Moss po letech opět za volantem vítězného 300 SLR s číslem 722.
    Stirling Moss po letech opět za volantem vítězného 300 SLR s číslem 722.| Zdroj: Mercedes-Benz
  • Mika Häkkinen a Juan Manuel Fangio II (synovec) s Mercedesem 300 SLR na oslavě stého výročí narození Fangia.
    Mika Häkkinen a Juan Manuel Fangio II (synovec) s Mercedesem 300 SLR na oslavě stého výročí narození Fangia. | Zdroj: Mercedes-Benz
  • 300 SLR poháněl řadový osmiválec M 196 S s objemem 3 litry, přímým vstřikováním paliva a výkonem až 310 koní.
    300 SLR poháněl řadový osmiválec M 196 S s objemem 3 litry, přímým vstřikováním paliva a výkonem až 310 koní.| Zdroj: Schlegelmilch - Mercedes Sport
Na druhém místě v Mille Miglia 1955 skončil Juan Manuel Fangio s vozem 300 SLR s číslem 658.
Poválečné sportovní úspěchy vozů Mercedes-Benz zahájil v roce 1952 typ 300 SL W194.
Roadster 300 SLR (W 196 S) vycházel ze závodního vozu W 196 R pro formuli 1, který existoval ve verzích monopost (na obrázku) a aerodynamický roadster.
Mercedes-Benz W 196 R Monza z roku 1954 s aerodynamickou karoserií, vystavený na Retro Classics 2019.
Při strašlivé havárii Pierra Levegha s Mercedesem 300 SLR na 24hodinovém závodu v Le Mans v roce 1955 zemřelo přes 80 lidí.
Karoserie W 196 S vycházela z aerodynamické Monzy a lišila se hlavně dvěma sedadly, světlomety schovanými pod průhlednými kryty a pro některé tratě zadním výklopným spoilerem.
„Boule“ na pravé straně kapoty byla nutná k vytvoření místa pro skloněný motor.
V závodech, kde se jelo bez spolujezdce měl roadster 300 SLR jen jednu opěrku hlavy za řidičem.
Kokpit 300 SLR byl ve srovnání s dnešními závodními vozy velmi spartánský a stísněný.
Juan Manuel Fangio s vozem Mercedes-Benz 300 SLR na startu Mille Miglia v roce 1955, kde skončil druhý.
Mille Miglia 1955 vyhrál vůz 300 SLR, který řídil Stirling Moss a spolujezdce mu dělal britský motoristický novinář Denis Jenkinson.
Stirling Moss a Denis Jenkinson vyhráli závod Mille Miglia v rekordním čase s průměrnou rychlostí 157 km/h.
Dva z devíti vyrobených vozů Mercedes-Benz 300 SLR byly upraveny na kupé schopné provozu na veřejných komunikacích.
Rudolf Uhlenhaut zvolil pro kupé základní tvary roadsteru 300 SLR, ale přidal pevnou střechu a nahoru vyklápěné dveře.
Kupé 300 SLR bylo pojmenováno podle svého tvůrce Rudolfa Uhlenhauta
Na výstavě „Mille Miglia – vášeň a rivalita“ v muzeu Mercedesu byl k vidění obraz se třemi vozy na startu s jezdci Giardinim, Mossem a Magliolim.
Na akci Goodwood Revival 2011 byl k vidění závodní vůz 300 SLR, se kterým byl Fangio druhý na Mille Miglia 1955.
Stirling Moss po letech opět za volantem vítězného 300 SLR s číslem 722.
Mika Häkkinen a Juan Manuel Fangio II (synovec) s Mercedesem 300 SLR na oslavě stého výročí narození Fangia.
300 SLR poháněl řadový osmiválec M 196 S s objemem 3 litry, přímým vstřikováním paliva a výkonem až 310 koní.