Měření emisí v roce 2017: Co všechno se změní? A kdo už neprojde?

14/16
Zavřít
  • Měření emisí v roce 2017: Co všechno se změní? A kdo už neprojde?
    Měření emisí v roce 2017: Co všechno se změní? A kdo už neprojde?| Zdroj: acz
  • U vozidel se systémem EOBD (od Eura 3 výše) platí povinnost připojit je při měření na diagnostiku. Program následně určuje jednotlivé kroky a jejich limity, technik má minimální možnost něco ovlivnit. Na staré octavii nám to předvedl Jaroslav Kajfl z Trut
    U vozidel se systémem EOBD (od Eura 3 výše) platí povinnost připojit je při měření na diagnostiku. Program následně určuje jednotlivé kroky a jejich limity, technik má minimální možnost něco ovlivnit. Na staré octavii nám to předvedl Jaroslav Kajfl z Trut| Zdroj: acz
  • Vyčtení softwarové verze je sice povinné, ale nemá vliv na výsledek. Zamíchat kartou by mohli výrobci aut – třeba kdyby označili staré verze softwaru před emisními úpravami za emisně nevyhovující. Nevíme, že by se na to chystali, ale metodika to umožňuje.
    Vyčtení softwarové verze je sice povinné, ale nemá vliv na výsledek. Zamíchat kartou by mohli výrobci aut – třeba kdyby označili staré verze softwaru před emisními úpravami za emisně nevyhovující. Nevíme, že by se na to chystali, ale metodika to umožňuje.| Zdroj: acz
  • U vozidel se systémem EOBD (od Eura 3 výše) platí povinnost připojit je při měření na diagnostiku. Program následně určuje jednotlivé kroky a jejich limity, technik má minimální možnost něco ovlivnit. Na staré octavii nám to předvedl Jaroslav Kajfl z Trut
    U vozidel se systémem EOBD (od Eura 3 výše) platí povinnost připojit je při měření na diagnostiku. Program následně určuje jednotlivé kroky a jejich limity, technik má minimální možnost něco ovlivnit. Na staré octavii nám to předvedl Jaroslav Kajfl z Trut| Zdroj: acz
  • Vyčtení softwarové verze je sice povinné, ale nemá vliv na výsledek. Zamíchat kartou by mohli výrobci aut – třeba kdyby označili staré verze softwaru před emisními úpravami za emisně nevyhovující. Nevíme, že by se na to chystali, ale metodika to umožňuje.
    Vyčtení softwarové verze je sice povinné, ale nemá vliv na výsledek. Zamíchat kartou by mohli výrobci aut – třeba kdyby označili staré verze softwaru před emisními úpravami za emisně nevyhovující. Nevíme, že by se na to chystali, ale metodika to umožňuje.| Zdroj: acz
  • Vytvořené kódy readiness znamenají jistotu, že auto si všechny potřebné pravidelně kontroluje a jsou zaručeně bezvadné. Stav u mnohých aut však bývá tristní a i zkušení diagnostici tápou, co se zase vozu nezdá.
    Vytvořené kódy readiness znamenají jistotu, že auto si všechny potřebné pravidelně kontroluje a jsou zaručeně bezvadné. Stav u mnohých aut však bývá tristní a i zkušení diagnostici tápou, co se zase vozu nezdá.| Zdroj: acz
  •  
     | Zdroj: acz
  • Jestliže má staré auto emise v pořádku, bez problémů projde. Splnit musí limity platné v době svého vzniku, nikdo po něm nebude chtít čistotu moderních aut.
    Jestliže má staré auto emise v pořádku, bez problémů projde. Splnit musí limity platné v době svého vzniku, nikdo po něm nebude chtít čistotu moderních aut.| Zdroj: acz
  • Pracovník SME musí umět poznat, která závada může mít vliv na emise. Pokud vám v chybové paměti svítí třeba nízký tlak média v klimatizaci, měli byste měřením emisí bez problémů projít.
    Pracovník SME musí umět poznat, která závada může mít vliv na emise. Pokud vám v chybové paměti svítí třeba nízký tlak média v klimatizaci, měli byste měřením emisí bez problémů projít.| Zdroj: acz
  • Vytáčení starých dieselů do přeběhových otáček jejich majitele hodně štve. Někdy dokonce říkají, že jim auta schválně týrají.
    Vytáčení starých dieselů do přeběhových otáček jejich majitele hodně štve. Někdy dokonce říkají, že jim auta schválně týrají.| Zdroj: acz
  • Skutečnost je jiná – technik musí pokračovat, dokud rozptyl jednotlivých měření neklesne pod 0,25. Když máte ve výfuku naskládané saze, může to místo nutných tří být i šest a více pokusů.
    Skutečnost je jiná – technik musí pokračovat, dokud rozptyl jednotlivých měření neklesne pod 0,25. Když máte ve výfuku naskládané saze, může to místo nutných tří být i šest a více pokusů.| Zdroj: acz
  • Technik musí zkontrolovat, zda je pod kapotou vše v pořádku. Ovšem potřebná data nemají často ani automobilky, takže jde spíš o to, aby jej nic nepraštilo do očí.
    Technik musí zkontrolovat, zda je pod kapotou vše v pořádku. Ovšem potřebná data nemají často ani automobilky, takže jde spíš o to, aby jej nic nepraštilo do očí.| Zdroj: acz
  • Zdeněk Janda nám pro reportáž vytvořil software, který bez jakékoliv chyby v paměti závad zvýšil emise na úroveň Škody Favorit bez katalyzátoru
    Zdeněk Janda nám pro reportáž vytvořil software, který bez jakékoliv chyby v paměti závad zvýšil emise na úroveň Škody Favorit bez katalyzátoru| Zdroj: acz
  • Stanice měření emisí při STK v Berouně citigo opravdu změřila a odhalila, že nemá čisté spaliny
    Stanice měření emisí při STK v Berouně citigo opravdu změřila a odhalila, že nemá čisté spaliny| Zdroj: acz
  •  
     | Zdroj: acz
  •  
     | Zdroj: acz
Měření emisí v roce 2017: Co všechno se změní? A kdo už neprojde?
U vozidel se systémem EOBD (od Eura 3 výše) platí povinnost připojit je při měření na diagnostiku. Program následně určuje jednotlivé kroky a jejich limity, technik má minimální možnost něco ovlivnit. Na staré octavii nám to předvedl Jaroslav Kajfl z Trut
Vyčtení softwarové verze je sice povinné, ale nemá vliv na výsledek. Zamíchat kartou by mohli výrobci aut – třeba kdyby označili staré verze softwaru před emisními úpravami za emisně nevyhovující. Nevíme, že by se na to chystali, ale metodika to umožňuje.
U vozidel se systémem EOBD (od Eura 3 výše) platí povinnost připojit je při měření na diagnostiku. Program následně určuje jednotlivé kroky a jejich limity, technik má minimální možnost něco ovlivnit. Na staré octavii nám to předvedl Jaroslav Kajfl z Trut
Vyčtení softwarové verze je sice povinné, ale nemá vliv na výsledek. Zamíchat kartou by mohli výrobci aut – třeba kdyby označili staré verze softwaru před emisními úpravami za emisně nevyhovující. Nevíme, že by se na to chystali, ale metodika to umožňuje.
Vytvořené kódy readiness znamenají jistotu, že auto si všechny potřebné pravidelně kontroluje a jsou zaručeně bezvadné. Stav u mnohých aut však bývá tristní a i zkušení diagnostici tápou, co se zase vozu nezdá.
 
Jestliže má staré auto emise v pořádku, bez problémů projde. Splnit musí limity platné v době svého vzniku, nikdo po něm nebude chtít čistotu moderních aut.
Pracovník SME musí umět poznat, která závada může mít vliv na emise. Pokud vám v chybové paměti svítí třeba nízký tlak média v klimatizaci, měli byste měřením emisí bez problémů projít.
Vytáčení starých dieselů do přeběhových otáček jejich majitele hodně štve. Někdy dokonce říkají, že jim auta schválně týrají.
Skutečnost je jiná – technik musí pokračovat, dokud rozptyl jednotlivých měření neklesne pod 0,25. Když máte ve výfuku naskládané saze, může to místo nutných tří být i šest a více pokusů.
Technik musí zkontrolovat, zda je pod kapotou vše v pořádku. Ovšem potřebná data nemají často ani automobilky, takže jde spíš o to, aby jej nic nepraštilo do očí.
Zdeněk Janda nám pro reportáž vytvořil software, který bez jakékoliv chyby v paměti závad zvýšil emise na úroveň Škody Favorit bez katalyzátoru
Stanice měření emisí při STK v Berouně citigo opravdu změřila a odhalila, že nemá čisté spaliny