Morgan Plus 8 (1968–2018): Britské retro s motory V8

7/21
Přehled fotografií
Zavřít
  • Nezbytným doplňkem byly mlhovky nad předním nárazníkem a řemen přes kapotu.
    Nezbytným doplňkem byly mlhovky nad předním nárazníkem a řemen přes kapotu.| Zdroj: Hemmings.com
  • Peter Morgan za volantem prototypu dvoumístného roadsteru Plus Eight.
    Peter Morgan za volantem prototypu dvoumístného roadsteru Plus Eight.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Jeden exemplář roadsteru Morgan Plus 8 je k vidění v muzeu veteránů Pantheon Basel v Muttenz.
    Jeden exemplář roadsteru Morgan Plus 8 je k vidění v muzeu veteránů Pantheon Basel v Muttenz.| Zdroj: Karel Haas
  • Roadster Morgan Plus 8 měl přední kapkovité blatníky prodloužené až do prahů. Kruhové světlomety byly zapuštěné do prostoru mezi předními blatníky a maskou chladiče.
    Roadster Morgan Plus 8 měl přední kapkovité blatníky prodloužené až do prahů. Kruhové světlomety byly zapuštěné do prostoru mezi předními blatníky a maskou chladiče.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Dveře s vykrojenou horní hranou měly závěsy vpředu, takže se otevíraly po směru jízdy.
    Dveře s vykrojenou horní hranou měly závěsy vpředu, takže se otevíraly po směru jízdy.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Skládací plátěná střecha byla schována pod krytem za sedadly. Po natažení se objevilo velké trojdílné zadní okno.
    Skládací plátěná střecha byla schována pod krytem za sedadly. Po natažení se objevilo velké trojdílné zadní okno.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Sériové Morgany Plus 8, vyráběné od roku 1968, používaly motor Rover V8, který měl původ v americkém motoru Buick Fireball 215 s rozvodem OHV.
    Sériové Morgany Plus 8, vyráběné od roku 1968, používaly motor Rover V8, který měl původ v americkém motoru Buick Fireball 215 s rozvodem OHV.| Zdroj: GTPlanet.net
  • Morgan Plus 8 měl dvoudílnou kapotu se závěsy uprostřed. Častým doplňkem byl nosič zavazadel na zádi.
    Morgan Plus 8 měl dvoudílnou kapotu se závěsy uprostřed. Častým doplňkem byl nosič zavazadel na zádi.| Zdroj: Wikipedia
  • Od roku 1977 měla palubní deska tento tvar s měkkým obložením horní hrany a dřevěným provedením.
    Od roku 1977 měla palubní deska tento tvar s měkkým obložením horní hrany a dřevěným provedením. | Zdroj: Wikipedia
  • Morgan Plus 8 z roku 1990 s integrovanými opěrkami hlavy a hliníkovými ráfky.
    Morgan Plus 8 z roku 1990 s integrovanými opěrkami hlavy a hliníkovými ráfky.| Zdroj: Theparking.eu
  • Od roku 2000 se Plus 8 dodával s motorem V8 s objemem 4,555 litru a výkonem 220 k (162 kW).
    Od roku 2000 se Plus 8 dodával s motorem V8 s objemem 4,555 litru a výkonem 220 k (162 kW).| Zdroj: Melvyn-rutter.co.uk
  • V roce 2002 představil Morgan verzi Le Mans, podobající se vozu Plus 4, který v roce 1962 skončil v Le Mans na 13. místě.
    V roce 2002 představil Morgan verzi Le Mans, podobající se vozu Plus 4, který v roce 1962 skončil v Le Mans na 13. místě.| Zdroj: Supercars.net
  • K 35. výročí typu Plus 8 vznikla v roce 2003 tak zvaná „Anniversary Edition“.
    K 35. výročí typu Plus 8 vznikla v roce 2003 tak zvaná „Anniversary Edition“.| Zdroj: Automotive Restorations
  • Po osmileté přestávce byla v roce 2012 zahájena malosériová výroba modelu Plus 8, poháněného 4,8litrovým motorem BMW V8.
    Po osmileté přestávce byla v roce 2012 zahájena malosériová výroba modelu Plus 8, poháněného 4,8litrovým motorem BMW V8.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Plus 8 z roku 2012 měl rozvor náprav 2 535 mm a vnější rozměry 4 147 x 1 770 x 1 248 mm.
    Plus 8 z roku 2012 měl rozvor náprav 2 535 mm a vnější rozměry 4 147 x 1 770 x 1 248 mm.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Plus 8 z roku 2012 už neměl rámový podvozek, nýbrž hliníkovou monokokovou konstrukci. Všechna kola byla nezávisle zavěšena na dvojitých trojúhelníkových ramenech.
    Plus 8 z roku 2012 už neměl rámový podvozek, nýbrž hliníkovou monokokovou konstrukci. Všechna kola byla nezávisle zavěšena na dvojitých trojúhelníkových ramenech.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Na ženevském autosalonu v roce 2012 vystavil Morgan elektrickou verzi roadsteru Plus 8, nazvanou Plus E. Pohon zajišťoval elektromotor Zytek s výkonem 94 koní.
    Na ženevském autosalonu v roce 2012 vystavil Morgan elektrickou verzi roadsteru Plus 8, nazvanou Plus E. Pohon zajišťoval elektromotor Zytek s výkonem 94 koní.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Další edici nazvanou Plus 8 Speedster uvedl Morgan v roce 2014. Ta vycházela z pozdějšího provedení modelu Aero.
    Další edici nazvanou Plus 8 Speedster uvedl Morgan v roce 2014. Ta vycházela z pozdějšího provedení modelu Aero.| Zdroj: Wheelsage.org
  • K padesátému výročí vzniku modelu Plus 8 představil Morgan padesátikusovou sérii 50th Anniversary Edition.
    K padesátému výročí vzniku modelu Plus 8 představil Morgan padesátikusovou sérii 50th Anniversary Edition.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Každý výroční vůz byl viditelně označen výrobním číslem, měl speciální lak karoserie a velké bílé koncovky výfuku.
    Každý výroční vůz byl viditelně označen výrobním číslem, měl speciální lak karoserie a velké bílé koncovky výfuku.| Zdroj: Wheelsage.org
  • Továrna Morgan Motor Company Ltd. v anglickém Malvern Link.
    Továrna Morgan Motor Company Ltd. v anglickém Malvern Link.| Zdroj: Morgan
Nezbytným doplňkem byly mlhovky nad předním nárazníkem a řemen přes kapotu.
Peter Morgan za volantem prototypu dvoumístného roadsteru Plus Eight.
Jeden exemplář roadsteru Morgan Plus 8 je k vidění v muzeu veteránů Pantheon Basel v Muttenz.
Roadster Morgan Plus 8 měl přední kapkovité blatníky prodloužené až do prahů. Kruhové světlomety byly zapuštěné do prostoru mezi předními blatníky a maskou chladiče.
Dveře s vykrojenou horní hranou měly závěsy vpředu, takže se otevíraly po směru jízdy.
Skládací plátěná střecha byla schována pod krytem za sedadly. Po natažení se objevilo velké trojdílné zadní okno.
Sériové Morgany Plus 8, vyráběné od roku 1968, používaly motor Rover V8, který měl původ v americkém motoru Buick Fireball 215 s rozvodem OHV.
Morgan Plus 8 měl dvoudílnou kapotu se závěsy uprostřed. Častým doplňkem byl nosič zavazadel na zádi.
Od roku 1977 měla palubní deska tento tvar s měkkým obložením horní hrany a dřevěným provedením.
Morgan Plus 8 z roku 1990 s integrovanými opěrkami hlavy a hliníkovými ráfky.
Od roku 2000 se Plus 8 dodával s motorem V8 s objemem 4,555 litru a výkonem 220 k (162 kW).
V roce 2002 představil Morgan verzi Le Mans, podobající se vozu Plus 4, který v roce 1962 skončil v Le Mans na 13. místě.
K 35. výročí typu Plus 8 vznikla v roce 2003 tak zvaná „Anniversary Edition“.
Po osmileté přestávce byla v roce 2012 zahájena malosériová výroba modelu Plus 8, poháněného 4,8litrovým motorem BMW V8.
Plus 8 z roku 2012 měl rozvor náprav 2 535 mm a vnější rozměry 4 147 x 1 770 x 1 248 mm.
Plus 8 z roku 2012 už neměl rámový podvozek, nýbrž hliníkovou monokokovou konstrukci. Všechna kola byla nezávisle zavěšena na dvojitých trojúhelníkových ramenech.
Na ženevském autosalonu v roce 2012 vystavil Morgan elektrickou verzi roadsteru Plus 8, nazvanou Plus E. Pohon zajišťoval elektromotor Zytek s výkonem 94 koní.
Další edici nazvanou Plus 8 Speedster uvedl Morgan v roce 2014. Ta vycházela z pozdějšího provedení modelu Aero.
K padesátému výročí vzniku modelu Plus 8 představil Morgan padesátikusovou sérii 50th Anniversary Edition.
Každý výroční vůz byl viditelně označen výrobním číslem, měl speciální lak karoserie a velké bílé koncovky výfuku.
Továrna Morgan Motor Company Ltd. v anglickém Malvern Link.