Německá značka Glas zanikla před 50 lety. Připomeňte si její unikátní miniauta i Glaserati

64/72
Přehled fotografií
Zavřít
  • Německá značka Glas zanikla před 50 lety. Připomeňte si její unikátní miniauta i Glaserati
    Německá značka Glas zanikla před 50 lety. Připomeňte si její unikátní miniauta i Glaserati| Zdroj: acz
  • Skútry Goggo s motory ILO dostaly jméno po nejmladším potomku rodiny Glasů.
    Skútry Goggo s motory ILO dostaly jméno po nejmladším potomku rodiny Glasů.| Zdroj: acz
  • Sériová výroba Goggomobilů začala v roce 1955. Typové označení bylo podle objemu motoru T250, T300 nebo T400.
    Sériová výroba Goggomobilů začala v roce 1955. Typové označení bylo podle objemu motoru T250, T300 nebo T400.| Zdroj: acz
  • Malý "Goggo", tak se mu v Německu říkalo, měl rozvor pouhých 1800 mm a na délku měřil 2900 mm.
    Malý "Goggo", tak se mu v Německu říkalo, měl rozvor pouhých 1800 mm a na délku měřil 2900 mm.| Zdroj: acz
  • Kresba prozrazuje umístění vzduchem chlazeného dvouválce vzadu a náhradního kola v předním zavazadlovém prostoru.
    Kresba prozrazuje umístění vzduchem chlazeného dvouválce vzadu a náhradního kola v předním zavazadlovém prostoru.| Zdroj: acz
  • Australská firma Buckle Motors vyrobila kolem sedmi stovek malých sportovních vozítek Goggomobil Dart se sklolaminátovou karoserií.
    Australská firma Buckle Motors vyrobila kolem sedmi stovek malých sportovních vozítek Goggomobil Dart se sklolaminátovou karoserií.| Zdroj: acz
  • Kupé Goggomobil TS s uspořádáním sedadel 2+2 se začalo vyrábět v roce 1957. Dodávalo se ve verzích TS250, TS300 a TS400, lišících se velikostí motoru.
    Kupé Goggomobil TS s uspořádáním sedadel 2+2 se začalo vyrábět v roce 1957. Dodávalo se ve verzích TS250, TS300 a TS400, lišících se velikostí motoru.| Zdroj: acz
  • V omezeném množství se model TS vyráběl také jako kabriolet se stahovací plátěnou střechou.
    V omezeném množství se model TS vyráběl také jako kabriolet se stahovací plátěnou střechou.| Zdroj: acz
  • Větší Goggomobil T 600/700 se začal vyrábět od července 1958. Měl moderní samonosnou karoserii s panoramatickým čelním sklem a širokou mřížkou chladiče.
    Větší Goggomobil T 600/700 se začal vyrábět od července 1958. Měl moderní samonosnou karoserii s panoramatickým čelním sklem a širokou mřížkou chladiče.| Zdroj: acz
  • Užitkovou verzi Goggomobil TL (také se mu říkalo Transporter) využívala hlavně německá pošta.
    Užitkovou verzi Goggomobil TL (také se mu říkalo Transporter) využívala hlavně německá pošta.| Zdroj: acz
  • Glas Isard T700 (1958)
    Glas Isard T700 (1958)| Zdroj: acz
  • Glas Isard T700 (1958)
    Glas Isard T700 (1958)| Zdroj: acz
  • Glas Isard T700 (1958)
    Glas Isard T700 (1958)| Zdroj: acz
  • Glas Isard T700 (1958)
    Glas Isard T700 (1958)| Zdroj: acz
  • Glas Isard T700 (1958)
    Glas Isard T700 (1958)| Zdroj: acz
  • Glas Isard T700 (1958)
    Glas Isard T700 (1958)| Zdroj: acz
  • Glas Isard T700 (1958)
    Glas Isard T700 (1958)| Zdroj: acz
  • Glas Isard T700 (1958)
    Glas Isard T700 (1958)| Zdroj: acz
  • Glas Isard T700 (1958)
    Glas Isard T700 (1958)| Zdroj: acz
  • Glas Isard T700 (1958)
    Glas Isard T700 (1958)| Zdroj: acz
  • Glas Isard T700 (1958)
    Glas Isard T700 (1958)| Zdroj: acz
  • Glas Isard T700 (1958)
    Glas Isard T700 (1958)| Zdroj: acz
  • Aby se "velký Goggomobil" více odlišil od svých malých bratříčků, dostal od roku 1959 jméno Glas Isar T 600 resp. T 700.
    Aby se "velký Goggomobil" více odlišil od svých malých bratříčků, dostal od roku 1959 jméno Glas Isar T 600 resp. T 700.| Zdroj: acz
  • dvoudveřovém (na obrázku) a třídveřovém provedení.
    dvoudveřovém (na obrázku) a třídveřovém provedení.| Zdroj: acz
  • V roce 1964 byly "sebevražedné" dveře se závěsy vzadu nahrazeny dveřmi otevíranými po směru jízdy. Goggomobil T250 na obrázku je vystaven v dopravním muzeu Sinsheim.
    V roce 1964 byly "sebevražedné" dveře se závěsy vzadu nahrazeny dveřmi otevíranými po směru jízdy. Goggomobil T250 na obrázku je vystaven v dopravním muzeu Sinsheim.| Zdroj: acz
  • Glas 1300 GT Coupe (1964)
    Glas 1300 GT Coupe (1964)| Zdroj: acz
  • Glas 1300 GT Coupe (1964)
    Glas 1300 GT Coupe (1964)| Zdroj: acz
  • Glas 1300 GT Coupe (1964)
    Glas 1300 GT Coupe (1964)| Zdroj: acz
  • Glas 1300 GT Coupe (1964)
    Glas 1300 GT Coupe (1964)| Zdroj: acz
  • Glas 1300 GT Coupe (1964)
    Glas 1300 GT Coupe (1964)| Zdroj: acz
  • Glas 1700 (1964)
    Glas 1700 (1964)| Zdroj: acz
  • Glas 1700 (1964)
    Glas 1700 (1964)| Zdroj: acz
  • Glas 1700 (1964)
    Glas 1700 (1964)| Zdroj: acz
  • Glas 1004 Limousine (1965)
    Glas 1004 Limousine (1965)| Zdroj: acz
  • Glas 1004 Limousine (1965)
    Glas 1004 Limousine (1965)| Zdroj: acz
  • Glas 1004 Limousine (1965)
    Glas 1004 Limousine (1965)| Zdroj: acz
  • Glas 1004 Limousine (1965)
    Glas 1004 Limousine (1965)| Zdroj: acz
  • Glas 1300 GT Cabriolet (1965)
    Glas 1300 GT Cabriolet (1965)| Zdroj: acz
  • Glas 1300 GT Cabriolet (1965)
    Glas 1300 GT Cabriolet (1965)| Zdroj: acz
  • Glas 1300 GT Cabriolet (1965)
    Glas 1300 GT Cabriolet (1965)| Zdroj: acz
  • Glas 1300 GT Coupe (1965)
    Glas 1300 GT Coupe (1965)| Zdroj: acz
  • Glas 1300 GT Coupe (1965)
    Glas 1300 GT Coupe (1965)| Zdroj: acz
  • Glas 1300 GT Coupe (1965)
    Glas 1300 GT Coupe (1965)| Zdroj: acz
  • Glas 1304 Limousine (1965)
    Glas 1304 Limousine (1965)| Zdroj: acz
  • Glas 1304 TS Limousine (1965)
    Glas 1304 TS Limousine (1965)| Zdroj: acz
  • Glas 1700 GT Coupe (1965)
    Glas 1700 GT Coupe (1965)| Zdroj: acz
  • Glas 1700 GT Coupe (1965)
    Glas 1700 GT Coupe (1965)| Zdroj: acz
  • Glas 1700 GT Coupe (1965)
    Glas 1700 GT Coupe (1965)| Zdroj: acz
  • Glas S 1304 Cabrio (1965)
    Glas S 1304 Cabrio (1965)| Zdroj: acz
  • Pod kapotou měl Glas 2600 V8 kapalinou chlazený čtyřdobý vidlicový osmiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů, objemem 2 580 cm3 a maximálním výkonem 150 k.
    Pod kapotou měl Glas 2600 V8 kapalinou chlazený čtyřdobý vidlicový osmiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů, objemem 2 580 cm3 a maximálním výkonem 150 k.| Zdroj: acz
  • Přídi dominovaly velké obdélníkové světlomety v chromovaných rámečcích a dopředu vystupující mřížka chladiče, protažená až pod světlomety.
    Přídi dominovaly velké obdélníkové světlomety v chromovaných rámečcích a dopředu vystupující mřížka chladiče, protažená až pod světlomety.| Zdroj: acz
  • Ve středu přední masky byl v malém rámečku umístěn znak automobilky Glas se stylizovaným písmenem "g".
    Ve středu přední masky byl v malém rámečku umístěn znak automobilky Glas se stylizovaným písmenem "g".| Zdroj: acz
  • Třílitr se lišil od modelu 2600 jen číslicí 3000 a symbolem V8 na bocích před dveřmi.
    Třílitr se lišil od modelu 2600 jen číslicí 3000 a symbolem V8 na bocích před dveřmi.| Zdroj: acz
  • Ve stupňovité zádi byl umístěn velký zavazadlový prostor s vysokou nakládací hranou.
    Ve stupňovité zádi byl umístěn velký zavazadlový prostor s vysokou nakládací hranou.| Zdroj: acz
  • Horní hrana zádi byla vytvarována do malého spoileru. Vozy s nápisem Glas 3000 byly brzy vystřídány modely BMW-Glas.
    Horní hrana zádi byla vytvarována do malého spoileru. Vozy s nápisem Glas 3000 byly brzy vystřídány modely BMW-Glas.| Zdroj: acz
  • Glas 1304 CL (1966)
    Glas 1304 CL (1966)| Zdroj: acz
  • Glas 1304 CL (1966)
    Glas 1304 CL (1966)| Zdroj: acz
  • Čtyřmístné kupé Glas 2600 V8 mělo dvoudveřovou karoserii s velkými okny a tenkými střešními sloupky.
    Čtyřmístné kupé Glas 2600 V8 mělo dvoudveřovou karoserii s velkými okny a tenkými střešními sloupky.| Zdroj: acz
  • Glas 2600 V8 (1966)
    Glas 2600 V8 (1966)| Zdroj: acz
  • Glas 2600 V8 (1966)
    Glas 2600 V8 (1966)| Zdroj: acz
  • Glas 2600 V8 (1966)
    Glas 2600 V8 (1966)| Zdroj: acz
  • Studie kupé z roku 1967 se splývavou zádí (fastback) BMW 3000 V8 s mechanikou Glas V8, jehož karoserii navrhl Pietro Frua.
    Studie kupé z roku 1967 se splývavou zádí (fastback) BMW 3000 V8 s mechanikou Glas V8, jehož karoserii navrhl Pietro Frua.| Zdroj: acz
  • Kupé Frua bylo vyrobeno v jediném exempláři. Do sériové výroby dostalo přednost kupé BMW 3.0 CS (E9).
    Kupé Frua bylo vyrobeno v jediném exempláři. Do sériové výroby dostalo přednost kupé BMW 3.0 CS (E9).| Zdroj: acz
  • Tento interiér patří studii Frua, ale skoro stejný, včetně kapličky s přístroji před volantem, měly i sériové BMW-Glas 3000 V8.
    Tento interiér patří studii Frua, ale skoro stejný, včetně kapličky s přístroji před volantem, měly i sériové BMW-Glas 3000 V8.| Zdroj: acz
  • BMW Glas 3000 (1967)
    BMW Glas 3000 (1967)| Zdroj: acz
  • Kupé Glas 3000 V8 mělo motor s objemem zvýšeným na 2 982 cm3. Maximální výkon se tím zvýšil na 160 koní.
    Kupé Glas 3000 V8 mělo motor s objemem zvýšeným na 2 982 cm3. Maximální výkon se tím zvýšil na 160 koní.| Zdroj: acz
  • Kupé BMW-Glas 3000 V8 se vyrábělo od září 1967 do května 1968.
    Kupé BMW-Glas 3000 V8 se vyrábělo od září 1967 do května 1968.| Zdroj: acz
  • BMW Glas 3000 (1967)
    BMW Glas 3000 (1967)| Zdroj: acz
  • Vzadu byl k nápisu Glas 3000 přidán znak BMW. BMW Glas 3000 V8 se prodávalo za 23 850 marek.
    Vzadu byl k nápisu Glas 3000 přidán znak BMW. BMW Glas 3000 V8 se prodávalo za 23 850 marek.| Zdroj: acz
  • BMW Glas 3000 (1967)
    BMW Glas 3000 (1967)| Zdroj: acz
  • BMW Glas 3000 (1967)
    BMW Glas 3000 (1967)| Zdroj: acz
  • Jedinou změnou na přídi bylo odstranění znaku Glas z rámečku v přední masce a přidání "vrtulového" znaku BMW na kapotu.
    Jedinou změnou na přídi bylo odstranění znaku Glas z rámečku v přední masce a přidání "vrtulového" znaku BMW na kapotu.| Zdroj: acz
Německá značka Glas zanikla před 50 lety. Připomeňte si její unikátní miniauta i Glaserati
Skútry Goggo s motory ILO dostaly jméno po nejmladším potomku rodiny Glasů.
Sériová výroba Goggomobilů začala v roce 1955. Typové označení bylo podle objemu motoru T250, T300 nebo T400.
Malý "Goggo", tak se mu v Německu říkalo, měl rozvor pouhých 1800 mm a na délku měřil 2900 mm.
Kresba prozrazuje umístění vzduchem chlazeného dvouválce vzadu a náhradního kola v předním zavazadlovém prostoru.
Australská firma Buckle Motors vyrobila kolem sedmi stovek malých sportovních vozítek Goggomobil Dart se sklolaminátovou karoserií.
Kupé Goggomobil TS s uspořádáním sedadel 2+2 se začalo vyrábět v roce 1957. Dodávalo se ve verzích TS250, TS300 a TS400, lišících se velikostí motoru.
V omezeném množství se model TS vyráběl také jako kabriolet se stahovací plátěnou střechou.
Větší Goggomobil T 600/700 se začal vyrábět od července 1958. Měl moderní samonosnou karoserii s panoramatickým čelním sklem a širokou mřížkou chladiče.
Užitkovou verzi Goggomobil TL (také se mu říkalo Transporter) využívala hlavně německá pošta.
Glas Isard T700 (1958)
Glas Isard T700 (1958)
Glas Isard T700 (1958)
Glas Isard T700 (1958)
Glas Isard T700 (1958)
Glas Isard T700 (1958)
Glas Isard T700 (1958)
Glas Isard T700 (1958)
Glas Isard T700 (1958)
Glas Isard T700 (1958)
Glas Isard T700 (1958)
Glas Isard T700 (1958)
Aby se "velký Goggomobil" více odlišil od svých malých bratříčků, dostal od roku 1959 jméno Glas Isar T 600 resp. T 700.
dvoudveřovém (na obrázku) a třídveřovém provedení.
V roce 1964 byly "sebevražedné" dveře se závěsy vzadu nahrazeny dveřmi otevíranými po směru jízdy. Goggomobil T250 na obrázku je vystaven v dopravním muzeu Sinsheim.
Glas 1300 GT Coupe (1964)
Glas 1300 GT Coupe (1964)
Glas 1300 GT Coupe (1964)
Glas 1300 GT Coupe (1964)
Glas 1300 GT Coupe (1964)
Glas 1700 (1964)
Glas 1700 (1964)
Glas 1700 (1964)
Glas 1004 Limousine (1965)
Glas 1004 Limousine (1965)
Glas 1004 Limousine (1965)
Glas 1004 Limousine (1965)
Glas 1300 GT Cabriolet (1965)
Glas 1300 GT Cabriolet (1965)
Glas 1300 GT Cabriolet (1965)
Glas 1300 GT Coupe (1965)
Glas 1300 GT Coupe (1965)
Glas 1300 GT Coupe (1965)
Glas 1304 Limousine (1965)
Glas 1304 TS Limousine (1965)
Glas 1700 GT Coupe (1965)
Glas 1700 GT Coupe (1965)
Glas 1700 GT Coupe (1965)
Glas S 1304 Cabrio (1965)
Pod kapotou měl Glas 2600 V8 kapalinou chlazený čtyřdobý vidlicový osmiválec s úhlem rozevření válců 90 stupňů, objemem 2 580 cm3 a maximálním výkonem 150 k.
Přídi dominovaly velké obdélníkové světlomety v chromovaných rámečcích a dopředu vystupující mřížka chladiče, protažená až pod světlomety.
Ve středu přední masky byl v malém rámečku umístěn znak automobilky Glas se stylizovaným písmenem "g".
Třílitr se lišil od modelu 2600 jen číslicí 3000 a symbolem V8 na bocích před dveřmi.
Ve stupňovité zádi byl umístěn velký zavazadlový prostor s vysokou nakládací hranou.
Horní hrana zádi byla vytvarována do malého spoileru. Vozy s nápisem Glas 3000 byly brzy vystřídány modely BMW-Glas.
Glas 1304 CL (1966)
Glas 1304 CL (1966)
Čtyřmístné kupé Glas 2600 V8 mělo dvoudveřovou karoserii s velkými okny a tenkými střešními sloupky.
Glas 2600 V8 (1966)
Glas 2600 V8 (1966)
Glas 2600 V8 (1966)
Studie kupé z roku 1967 se splývavou zádí (fastback) BMW 3000 V8 s mechanikou Glas V8, jehož karoserii navrhl Pietro Frua.
Kupé Frua bylo vyrobeno v jediném exempláři. Do sériové výroby dostalo přednost kupé BMW 3.0 CS (E9).
Tento interiér patří studii Frua, ale skoro stejný, včetně kapličky s přístroji před volantem, měly i sériové BMW-Glas 3000 V8.
BMW Glas 3000 (1967)
Kupé Glas 3000 V8 mělo motor s objemem zvýšeným na 2 982 cm3. Maximální výkon se tím zvýšil na 160 koní.
Kupé BMW-Glas 3000 V8 se vyrábělo od září 1967 do května 1968.
BMW Glas 3000 (1967)
Vzadu byl k nápisu Glas 3000 přidán znak BMW. BMW Glas 3000 V8 se prodávalo za 23 850 marek.
BMW Glas 3000 (1967)
BMW Glas 3000 (1967)
Jedinou změnou na přídi bylo odstranění znaku Glas z rámečku v přední masce a přidání "vrtulového" znaku BMW na kapotu.