Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům?

13/12
Zavřít
  • Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům?
    Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům?| Zdroj: acz
  • Zajímavostí nového oleje Longlife 4 (vpravo) je zelená barva. Předepisuje ji norma VW 508 00/509 00 kvůli odlišení od starších specifi kací (vlevo).
    Zajímavostí nového oleje Longlife 4 (vpravo) je zelená barva. Předepisuje ji norma VW 508 00/509 00 kvůli odlišení od starších specifi kací (vlevo).| Zdroj: acz
  • Zatímco menší motory škodovek mohou jezdit na nové i staré oleje, velký 2.0 TSI je vyhraněný. Varianty 162, 169 či 206 kW snesou jen starý 5W-30, verze 132 a 180 kW naopak zas jen nový.
    Zatímco menší motory škodovek mohou jezdit na nové i staré oleje, velký 2.0 TSI je vyhraněný. Varianty 162, 169 či 206 kW snesou jen starý 5W-30, verze 132 a 180 kW naopak zas jen nový.| Zdroj: acz
  • Oleje Longlife IV coby originální náhradní díl prodávaly servisy Škody jen ze začátku – než mazivo potřebné specifi kace nabídl Castrol, s nímž má většina škodováckých opraven smlouvu
    Oleje Longlife IV coby originální náhradní díl prodávaly servisy Škody jen ze začátku – než mazivo potřebné specifi kace nabídl Castrol, s nímž má většina škodováckých opraven smlouvu| Zdroj: acz
  • Návod k obsluze přesně popisuje, jaký olej do které motorizace patří. Je zde dokonce i malá poznámka odhalující hlavní smysl nových olejů VW 508 00/ 509 00. U motorů 1.0-1.5 TSI můžete nadále používat i starší oleje VW 504 00/ 507 00, „ale dojde k nepatrn
    Návod k obsluze přesně popisuje, jaký olej do které motorizace patří. Je zde dokonce i malá poznámka odhalující hlavní smysl nových olejů VW 508 00/ 509 00. U motorů 1.0-1.5 TSI můžete nadále používat i starší oleje VW 504 00/ 507 00, „ale dojde k nepatrn| Zdroj: acz
  • V podstatě platí, že do každého moderního dieselu můžete dolít jakýkoliv olej, který ve specifi kaci ACEA obsahuje písmeno C (například C2, C3)
    V podstatě platí, že do každého moderního dieselu můžete dolít jakýkoliv olej, který ve specifi kaci ACEA obsahuje písmeno C (například C2, C3)| Zdroj: acz
  • Jaký olej patří do vašeho vozu, byste měli najít v návodě k obsluze. Dejte pozor, ať si uživatelské příručky třeba ve fi rmě nepomícháte mezi jednotlivými vozy, mění se i několikrát ročně.
    Jaký olej patří do vašeho vozu, byste měli najít v návodě k obsluze. Dejte pozor, ať si uživatelské příručky třeba ve fi rmě nepomícháte mezi jednotlivými vozy, mění se i několikrát ročně.| Zdroj: acz
  • U vozů Škoda bývá předepsaný typ maziva vyznačen i na příčce před chladičem. Ovšem například u koncernového sourozence Seatu Arona jsme nic nenašli.
    U vozů Škoda bývá předepsaný typ maziva vyznačen i na příčce před chladičem. Ovšem například u koncernového sourozence Seatu Arona jsme nic nenašli.| Zdroj: acz
  • Existují zatím jen dvě škodovky, které mají-li zůstat u prodlouženého intervalu výměny, musí dostat nový olej 0W-20, a žádný jiný: Kodiaq 2.0 TSI a Octavia RS 245
    Existují zatím jen dvě škodovky, které mají-li zůstat u prodlouženého intervalu výměny, musí dostat nový olej 0W-20, a žádný jiný: Kodiaq 2.0 TSI a Octavia RS 245| Zdroj: acz
  • Existují zatím jen dvě škodovky, které mají-li zůstat u prodlouženého intervalu výměny, musí dostat nový olej 0W-20, a žádný jiný: Kodiaq 2.0 TSI a Octavia RS 245
    Existují zatím jen dvě škodovky, které mají-li zůstat u prodlouženého intervalu výměny, musí dostat nový olej 0W-20, a žádný jiný: Kodiaq 2.0 TSI a Octavia RS 245| Zdroj: acz
  • Píst z motoru Ford 1.6 Ecoboost, který nám poslal jeden ze čtenářů. Krásná ukázka toho, jak jej „rozštípají“ samozápaly od žhnoucího karbonového povlaku.
    Píst z motoru Ford 1.6 Ecoboost, který nám poslal jeden ze čtenářů. Krásná ukázka toho, jak jej „rozštípají“ samozápaly od žhnoucího karbonového povlaku.| Zdroj: acz
  • Lidé mají strach, že motory budou nízkoviskózní oleje ve zvýšené míře spotřebovávat. Dlouhodobě testovaná Alfa Romeo Giulia to naštěstí nepotvrzuje – litr oleje 0W-20 si vzala jen v samotném záběhu.
    Lidé mají strach, že motory budou nízkoviskózní oleje ve zvýšené míře spotřebovávat. Dlouhodobě testovaná Alfa Romeo Giulia to naštěstí nepotvrzuje – litr oleje 0W-20 si vzala jen v samotném záběhu.| Zdroj: acz
Nové motorové oleje 0W-20: Zelené a řídké. Jak budou chutnat motorům?
Zajímavostí nového oleje Longlife 4 (vpravo) je zelená barva. Předepisuje ji norma VW 508 00/509 00 kvůli odlišení od starších specifi kací (vlevo).
Zatímco menší motory škodovek mohou jezdit na nové i staré oleje, velký 2.0 TSI je vyhraněný. Varianty 162, 169 či 206 kW snesou jen starý 5W-30, verze 132 a 180 kW naopak zas jen nový.
Oleje Longlife IV coby originální náhradní díl prodávaly servisy Škody jen ze začátku – než mazivo potřebné specifi kace nabídl Castrol, s nímž má většina škodováckých opraven smlouvu
Návod k obsluze přesně popisuje, jaký olej do které motorizace patří. Je zde dokonce i malá poznámka odhalující hlavní smysl nových olejů VW 508 00/ 509 00. U motorů 1.0-1.5 TSI můžete nadále používat i starší oleje VW 504 00/ 507 00, „ale dojde k nepatrn
V podstatě platí, že do každého moderního dieselu můžete dolít jakýkoliv olej, který ve specifi kaci ACEA obsahuje písmeno C (například C2, C3)
Jaký olej patří do vašeho vozu, byste měli najít v návodě k obsluze. Dejte pozor, ať si uživatelské příručky třeba ve fi rmě nepomícháte mezi jednotlivými vozy, mění se i několikrát ročně.
U vozů Škoda bývá předepsaný typ maziva vyznačen i na příčce před chladičem. Ovšem například u koncernového sourozence Seatu Arona jsme nic nenašli.
Existují zatím jen dvě škodovky, které mají-li zůstat u prodlouženého intervalu výměny, musí dostat nový olej 0W-20, a žádný jiný: Kodiaq 2.0 TSI a Octavia RS 245
Existují zatím jen dvě škodovky, které mají-li zůstat u prodlouženého intervalu výměny, musí dostat nový olej 0W-20, a žádný jiný: Kodiaq 2.0 TSI a Octavia RS 245
Píst z motoru Ford 1.6 Ecoboost, který nám poslal jeden ze čtenářů. Krásná ukázka toho, jak jej „rozštípají“ samozápaly od žhnoucího karbonového povlaku.
Lidé mají strach, že motory budou nízkoviskózní oleje ve zvýšené míře spotřebovávat. Dlouhodobě testovaná Alfa Romeo Giulia to naštěstí nepotvrzuje – litr oleje 0W-20 si vzala jen v samotném záběhu.