Automobilky: Euro 7 od roku 2025 může znamenat konec spalovacích motorů
1
/
8
Prohlédnout znovu
Automobilky: Euro 7 od roku 2025 může znamenat konec spalovacích motorů
Při povinném měření emisí se do výfuku vkládá tenká sonda, která odebírá jen vzorek spalin. Zbytek se odsává trychtýřem.
|
acz
Emise CO2 odpovídají spotřebě paliva. Měří se na válcové zkušebně, od letoška v přísnějším cyklu WLTP. Plug-in hybridní modely vykazují emise zázračně nízké, protože se jim elektřina ze zásuvky nepočítá do spotřeby. Rozšířením těchto vozů si Evropa lže do
|
acz
Měřit emise v reálném provozu by byl dobrý nápad, kdyby šlo o orientační hodnoty. Dosahovat na gram přesných hodnot je nejen extrémně složité, ale také zbytečně drahé.
|
acz
Analyzuje celý průtok výfukových plynů a stanovuje hmotnosti škodlivin. Zařízení, která známe ze stanic měření emisí před STK, odebírají jen vzorek a stanovují koncentrace škodlivin.
|
acz
Škoda Auto používá mobilní zařízení pro měření emisí od americké fi rmy Sensors. Podobná dělá třeba i Horriba, MAHA či AVL. Cena je však vždy vysoká - minimálně čtyři miliony korun.
|
acz
Měření emisí
|
acz
Emise se budou hodnotit vážnou závadou, ale budeme moci s vozidlem pokračovat v technické prohlídce. Znamená to, že například diesel lze alespoň rádně vyvětrat ve vysokých otáčkách, než se vrátí na emise.
|
acz
Součástí výbavy servisu schopného odhalit libovolnou závadu musí být emisní analyzátor. Složení spalin je něco jako krevní obraz pacienta – hodně napoví, co jej asi trápí.
|
Svět motorů
BMW uvádí plně automatickou spojku pro motorky: Zlepšuje akceleraci i stabilitu
Stellantis spalovací motory dobrovolně neodstřelí. Dokud tedy o ně bude zájem
Sprint v Miami vyhrál Max Verstappen. Ricciardo udržel čtvrté místo
Jak funguje pojištění závad: Stáří přeje pojištěným
Za volantem nového Lexusu UX 300h: Více koní a lákavá akční cena