Výměna žárovky světlometů: Nadávky, nervy a občas i krev!

1/14
Přehled fotografií
Zavřít
  • Video placeholder
    Výměna žárovky světlometů: Nadávky, nervy a občas i krev!| Zdroj: auto.cz
  • Výměna žárovky světlometů: Nadávky, nervy a občas i krev!
    Výměna žárovky světlometů: Nadávky, nervy a občas i krev!| Zdroj: acz
  • Panda má pojistkovou skříňku nastojato a při výměně žárovky nepřekáží. Žárovku i s konektorem prostě vytáhnete ven.
    Panda má pojistkovou skříňku nastojato a při výměně žárovky nepřekáží. Žárovku i s konektorem prostě vytáhnete ven.| Zdroj: acz
  • Kia cee´d: Dle návodu k obsluze se nárazník sundat nedá, byť potřebné nářadí (klíč dvou velikostí, šroubovák) k tomu ve výbavě je
    Kia cee´d: Dle návodu k obsluze se nárazník sundat nedá, byť potřebné nářadí (klíč dvou velikostí, šroubovák) k tomu ve výbavě je| Zdroj: acz
  • Kia Venga: Vozy s výše umístěnými světlomety k nim mívají lepší přístup, u malých MPV však komplikovaný krátkou kapotou
    Kia Venga: Vozy s výše umístěnými světlomety k nim mívají lepší přístup, u malých MPV však komplikovaný krátkou kapotou| Zdroj: acz
  • Škoda Octavia III
    Škoda Octavia III| Zdroj: acz
  • Opel Astra H má otvor v podběhu. Po jeho vytažení vypadává kilo bláta. Žárovku jím však vyměnit lze, pokud vám tedy nevadí, že se celí ušpiníte.
    Opel Astra H má otvor v podběhu. Po jeho vytažení vypadává kilo bláta. Žárovku jím však vyměnit lze, pokud vám tedy nevadí, že se celí ušpiníte.| Zdroj: acz
  • Dvoumístný smart má motor vzadu, kapota jeho první generace tak není otvírací. Doplnění kapaliny ostřikovačů, ale třeba i výměnu žárovky tak máte zvládnout po demontáži malinkých mřížek pod čelním sklem.
    Dvoumístný smart má motor vzadu, kapota jeho první generace tak není otvírací. Doplnění kapaliny ostřikovačů, ale třeba i výměnu žárovky tak máte zvládnout po demontáži malinkých mřížek pod čelním sklem.| Zdroj: acz
  • Renault Modus: Žádný „jednoduchý“ postup na výměnu žárovky neexistuje, pod krátkou kapotou není šance se k ní dostat. Servisy (i šikovní uživatelé) sundávají nárazník.
    Renault Modus: Žádný „jednoduchý“ postup na výměnu žárovky neexistuje, pod krátkou kapotou není šance se k ní dostat. Servisy (i šikovní uživatelé) sundávají nárazník.| Zdroj: acz
  • Citroën C1: Konektor je netypicky provlečený skrz gumo-vé krycí víčko, jehož sundáním jinde demontáž žárovky začí-ná. Víčko nesejmete, dokud konektor nevytáhnete. Žárovka však uvnitř drží na tenkém péru a při silnějším zatáhnutí hrozí, že jej vytrhnete a poškodíte světlomet. Přidržet si ji druhou rukou jako u všech jiných aut zde nemůžete – stále jste totiž nesundali víčko.
    Citroën C1: Konektor je netypicky provlečený skrz gumo-vé krycí víčko, jehož sundáním jinde demontáž žárovky začí-ná. Víčko nesejmete, dokud konektor nevytáhnete. Žárovka však uvnitř drží na tenkém péru a při silnějším zatáhnutí hrozí, že jej vytrhnete a poškodíte světlomet. Přidržet si ji druhou rukou jako u všech jiných aut zde nemůžete – stále jste totiž nesundali víčko.| Zdroj: acz
  • Renault Mégane II: Žárovka se má měnit otvo-rem v podběhu, ten je však nepochopitelně asi o dvacet centimetrů níže, než by bylo potřeba. Nezbývá než tam ruku strčit až po loket, zalo-mit a snažit se ve zkroucené pozici nahmatat zadní část světla.
    Renault Mégane II: Žárovka se má měnit otvo-rem v podběhu, ten je však nepochopitelně asi o dvacet centimetrů níže, než by bylo potřeba. Nezbývá než tam ruku strčit až po loket, zalo-mit a snažit se ve zkroucené pozici nahmatat zadní část světla.| Zdroj: acz
  • Dražší auta vás na prasklou žárovku upozorní hlášením na pří-strojové desce. U levnějších musíte dělat klasickou „kontrolu“ před jízdou.
    Dražší auta vás na prasklou žárovku upozorní hlášením na pří-strojové desce. U levnějších musíte dělat klasickou „kontrolu“ před jízdou.| Zdroj: acz
  • Pokud prasklá žárovka vypadá nějak takhle, okamžitě nechte opravit alternátor. Výměna uhlíků nic nestojí a zabrání dalším škodám.
    Pokud prasklá žárovka vypadá nějak takhle, okamžitě nechte opravit alternátor. Výměna uhlíků nic nestojí a zabrání dalším škodám.| Zdroj: acz
  • video svetmotoru
    video svetmotoru| Zdroj: acz
Výměna žárovky světlometů: Nadávky, nervy a občas i krev!
Výměna žárovky světlometů: Nadávky, nervy a občas i krev!
Panda má pojistkovou skříňku nastojato a při výměně žárovky nepřekáží. Žárovku i s konektorem prostě vytáhnete ven.
Kia cee´d: Dle návodu k obsluze se nárazník sundat nedá, byť potřebné nářadí (klíč dvou velikostí, šroubovák) k tomu ve výbavě je
Kia Venga: Vozy s výše umístěnými světlomety k nim mívají lepší přístup, u malých MPV však komplikovaný krátkou kapotou
Škoda Octavia III
Opel Astra H má otvor v podběhu. Po jeho vytažení vypadává kilo bláta. Žárovku jím však vyměnit lze, pokud vám tedy nevadí, že se celí ušpiníte.
Dvoumístný smart má motor vzadu, kapota jeho první generace tak není otvírací. Doplnění kapaliny ostřikovačů, ale třeba i výměnu žárovky tak máte zvládnout po demontáži malinkých mřížek pod čelním sklem.
Renault Modus: Žádný „jednoduchý“ postup na výměnu žárovky neexistuje, pod krátkou kapotou není šance se k ní dostat. Servisy (i šikovní uživatelé) sundávají nárazník.
Citroën C1: Konektor je netypicky provlečený skrz gumo-vé krycí víčko, jehož sundáním jinde demontáž žárovky začí-ná. Víčko nesejmete, dokud konektor nevytáhnete. Žárovka však uvnitř drží na tenkém péru a při silnějším zatáhnutí hrozí, že jej vytrhnete a poškodíte světlomet. Přidržet si ji druhou rukou jako u všech jiných aut zde nemůžete – stále jste totiž nesundali víčko.
Renault Mégane II: Žárovka se má měnit otvo-rem v podběhu, ten je však nepochopitelně asi o dvacet centimetrů níže, než by bylo potřeba. Nezbývá než tam ruku strčit až po loket, zalo-mit a snažit se ve zkroucené pozici nahmatat zadní část světla.
Dražší auta vás na prasklou žárovku upozorní hlášením na pří-strojové desce. U levnějších musíte dělat klasickou „kontrolu“ před jízdou.
Pokud prasklá žárovka vypadá nějak takhle, okamžitě nechte opravit alternátor. Výměna uhlíků nic nestojí a zabrání dalším škodám.
video svetmotoru