Biopaliva druhé generace: Štěpka místo řepky?|
Zdroj: Svět motorů
Evropský parlament|
Zdroj: Svět motorů
Odlesňováním za lepší klima: v Indonésii ustupují pralesy palmám, v USA mizí velké plochy a dřevo putuje k nám jako „obnovitelný zdroj“|
Zdroj: Svět motorů
Odlesňováním za lepší klima: v Indonésii ustupují pralesy palmám, v USA mizí velké plochy a dřevo putuje k nám jako „obnovitelný zdroj“|
Zdroj: Svět motorů
Tepelná elektrárna v britském Draxu|
Zdroj: Svět motorů
Tiskový mluvčí Unipetrolu Pavel Kaidl ohlašuje start první zkušební jízdy, vlevo přihlíží ředitel výzkumu Jiří Hájek.|
Zdroj: Svět motorů
Technici mezitím nalévají obsah demižonu do druhé Škody Rapid TDI.|
Zdroj: Svět motorů
Z jednoho „kubíku“ dřevní štěpky dokážou v laboratořích Unipetrolu vyrobit 40 litrů průzračné syntetické nafty.|
Zdroj: Svět motorů
Biopaliva druhé generace: Štěpka místo řepky?|
Zdroj: Svět motorů
Biosložka z rostlinných olejů reaguje se spalinami a motorovým olejem za vzniku polymerů, na snímku povlak na vačce motoru, který jezdil na 30% bionaftu|
Zdroj: Svět motorů
Vývoj různých náhražek za ropnou naftu polyká stovky miliard. Na snímku z roku 2015 vzorky syntetické nafty Audi e-Diesel vzniklé složitými reakcemi: hydrolýzou vody pro získání vodíku, konverzí CO2 zachyceného z atmosféry na CO a dalšími úpravami, jimiž z obou složek vzniknou uhlovodíky s dlouhým řetězcem. Po třech letech nemáme informace, že by se palivo opravdu vyrábělo.|
Zdroj: Svět motorů
Rychle rostoucí topoly a vrby (na snímku) netvoří les, do kterého byste chtěli vyrazit na procházku. S takovýmito plantážemi se lze už setkat v Německu, postupně jich zřejmě začne přibývat i u nás.|
Zdroj: Svět motorů
Le Mede|
Zdroj: Svět motorů
Továrna v Las Vegas|
Zdroj: Svět motorů
Biopaliva druhé generace: Štěpka místo řepky?|
Zdroj: Svět motorů