Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Po modernizaci počátkem roku 1993 dostal favorit modernější a přehlednější přístrojový štít. Kontrolky se skrývají mezi kruhovými ukazateli.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Palubní deska základní výbavy LX s tvarovanými dveřními výplněmi vypadala i proti luxusním původním modelům LS podstatně hodnotněji. Plasty se však žárem kroutily nadále.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jestliže nás forman zapůjčený z áček něčím opravdu uchvátil, pak naprosto originálním interiérem. Takhle krásné sedačky si pamatujeme naposledy z dobových prospektů, o které jsme si prosebně psávali do automobilky.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Na formanu dodnes obdivujeme vnitřní prostornost. Na skromné délce 4,2 metru se tehdy Škodovce podařilo postavit velmi praktické rodinné auto.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Zavazadelník o objemu 420 litrů byl před třiceti lety mezi škodovkami gigantický. Už o dvě sezony později ho však s 528 litry trumfl a octavia.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jediným motorem favoritu a formanu byla známá hliníková třináctistovka s rozvodem OHV. Takhle vypadá její nejslabší vstřiková verze o výkonu 40 kW. Po pravdě jede skoro tak dobře jako varianta 50 kW.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Podobných důlků je pravá strana karoserie plná. Dveře kvůli tomu nevyhazujte, nové totiž už dávno nikde neseženete! Opravit se dá všechno.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Výklopné střešní okno bylo v létě příjemným doplňkem, ale odcházející těsnění si pak za deště vybíralo zbytečnou daň. Tady naštěstí stále těsní dokonale.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Originální krytky 13palcových kol už neseženete, což platí i pro původní obutí Matador. Pro rozměr 165/70 musíte jinam.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
S výjimkou „povinných“ úniků oleje a vadné podložky vstřikovače se má motor formanu i po více než stotisícovém nájezdu čile k světu|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Pneumatiky Matador mají slušný vzorek, jenže jsou přestárlé. S takhle popraskanými bočnicemi rovnou zamiřte na výměnu.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Prorezavělé zadní podběhy představují jednu z nejnáročnějších a nejdražších karosářských oprav. Takhle vypadají zdravé.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Sponka výfuku už je na konci své cesty, a pokud ji brzy někdo nevymění, za jízdy pošle výfuk ostudně k zemi|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Výrobní štítky po třiceti letech dokládají, že všechny podvozkové díly favoritů byly naddimenzované – pokud se tedy člověk svépomocně nepustil třeba do opravy převodovky bez speciálního nářadí a místo pružného péra nepoužil kolík, který pak vyviklal celá futra…|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Takhle spálený výfuk jsme ještě neviděli. Viníkem byl vadný vstřikovač, který dávkoval hodně paliva. To pak dohořívalo právě zde.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Tomáš Mrázek dodnes udržuje desítky favoritů. Našemu formanu věští slibnou budoucnost, pokud o něj bude postaráno.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Na rozdíl od favoritu byl forman mnohde chápán jako pracovní stroj. Proto býval často osazen tažným zařízením.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Problémy s odvzdušněním brzdové soustavy vyřešil nějaký kutil svérázně – ustřihl hadičku a zacpal ji vazelínou. Zřejmě návod z dobového televizního receptáře…|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Jako správné klasické auto má i forman z roku 1994 pod kapotou rozdělovač. Zde má palec vůle jen minimální.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Věčným tématem Škody Favorit jsou úniky motorového oleje. S tímhle nešvarem však musíte preventivně počítat u každého třicetiletého auta.|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renovovaná Škoda Favorit|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renovovaná Škoda Favorit|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renovovaná Škoda Favorit|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Renovovaná Škoda Favorit|
Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert