Ojetá Škoda Forman: Auto za jednu výplatu podruhé

60/68
Přehled fotografií
Zavřít
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Po modernizaci počátkem roku 1993 dostal favorit modernější a přehlednější přístrojový štít. Kontrolky se skrývají mezi kruhovými ukazateli.
    Po modernizaci počátkem roku 1993 dostal favorit modernější a přehlednější přístrojový štít. Kontrolky se skrývají mezi kruhovými ukazateli.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Palubní deska základní výbavy LX s tvarovanými dveřními výplněmi vypadala i proti luxusním původním modelům LS podstatně hodnotněji. Plasty se však žárem kroutily nadále.
    Palubní deska základní výbavy LX s tvarovanými dveřními výplněmi vypadala i proti luxusním původním modelům LS podstatně hodnotněji. Plasty se však žárem kroutily nadále.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Jestliže nás forman zapůjčený z áček něčím opravdu uchvátil, pak naprosto originálním interiérem. Takhle krásné sedačky si pamatujeme naposledy z dobových prospektů, o které jsme si prosebně psávali do automobilky.
    Jestliže nás forman zapůjčený z áček něčím opravdu uchvátil, pak naprosto originálním interiérem. Takhle krásné sedačky si pamatujeme naposledy z dobových prospektů, o které jsme si prosebně psávali do automobilky.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Na formanu dodnes obdivujeme vnitřní prostornost. Na skromné délce 4,2 metru se tehdy Škodovce podařilo postavit velmi praktické rodinné auto.
    Na formanu dodnes obdivujeme vnitřní prostornost. Na skromné délce 4,2 metru se tehdy Škodovce podařilo postavit velmi praktické rodinné auto.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Zavazadelník o objemu 420 litrů byl před třiceti lety mezi škodovkami gigantický. Už o dvě sezony později ho však s 528 litry trumfl a octavia.
    Zavazadelník o objemu 420 litrů byl před třiceti lety mezi škodovkami gigantický. Už o dvě sezony později ho však s 528 litry trumfl a octavia.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Jediným motorem favoritu a formanu byla známá hliníková třináctistovka s rozvodem OHV. Takhle vypadá její nejslabší vstřiková verze o výkonu 40 kW. Po pravdě jede skoro tak dobře jako varianta 50 kW.
    Jediným motorem favoritu a formanu byla známá hliníková třináctistovka s rozvodem OHV. Takhle vypadá její nejslabší vstřiková verze o výkonu 40 kW. Po pravdě jede skoro tak dobře jako varianta 50 kW.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Podobných důlků je pravá strana karoserie plná. Dveře kvůli tomu nevyhazujte, nové totiž už dávno nikde neseženete! Opravit se dá všechno.
    Podobných důlků je pravá strana karoserie plná. Dveře kvůli tomu nevyhazujte, nové totiž už dávno nikde neseženete! Opravit se dá všechno.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Výklopné střešní okno bylo v létě příjemným doplňkem, ale odcházející těsnění si pak za deště vybíralo zbytečnou daň. Tady naštěstí stále těsní dokonale.
    Výklopné střešní okno bylo v létě příjemným doplňkem, ale odcházející těsnění si pak za deště vybíralo zbytečnou daň. Tady naštěstí stále těsní dokonale.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Originální krytky 13palcových kol už neseženete, což platí i pro původní obutí Matador. Pro rozměr 165/70 musíte jinam.
    Originální krytky 13palcových kol už neseženete, což platí i pro původní obutí Matador. Pro rozměr 165/70 musíte jinam.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • S výjimkou „povinných“ úniků oleje a vadné podložky vstřikovače se má motor formanu i po více než stotisícovém nájezdu čile k světu
    S výjimkou „povinných“ úniků oleje a vadné podložky vstřikovače se má motor formanu i po více než stotisícovém nájezdu čile k světu| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pneumatiky Matador mají slušný vzorek, jenže jsou přestárlé. S takhle popraskanými bočnicemi rovnou zamiřte na výměnu.
    Pneumatiky Matador mají slušný vzorek, jenže jsou přestárlé. S takhle popraskanými bočnicemi rovnou zamiřte na výměnu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Prorezavělé zadní podběhy představují jednu z nejnáročnějších a nejdražších karosářských oprav. Takhle vypadají zdravé.
    Prorezavělé zadní podběhy představují jednu z nejnáročnějších a nejdražších karosářských oprav. Takhle vypadají zdravé.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Sponka výfuku už je na konci své cesty, a pokud ji brzy někdo nevymění, za jízdy pošle výfuk ostudně k zemi
    Sponka výfuku už je na konci své cesty, a pokud ji brzy někdo nevymění, za jízdy pošle výfuk ostudně k zemi| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Výrobní štítky po třiceti letech dokládají, že všechny podvozkové díly favoritů byly naddimenzované – pokud se tedy člověk svépomocně nepustil třeba do opravy převodovky bez speciálního nářadí a místo pružného péra nepoužil kolík, který pak vyviklal celá futra…
    Výrobní štítky po třiceti letech dokládají, že všechny podvozkové díly favoritů byly naddimenzované – pokud se tedy člověk svépomocně nepustil třeba do opravy převodovky bez speciálního nářadí a místo pružného péra nepoužil kolík, který pak vyviklal celá futra…| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Takhle spálený výfuk jsme ještě neviděli. Viníkem byl vadný vstřikovač, který dávkoval hodně paliva. To pak dohořívalo právě zde.
    Takhle spálený výfuk jsme ještě neviděli. Viníkem byl vadný vstřikovač, který dávkoval hodně paliva. To pak dohořívalo právě zde.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Tomáš Mrázek dodnes udržuje desítky favoritů. Našemu formanu věští slibnou budoucnost, pokud o něj bude postaráno.
    Tomáš Mrázek dodnes udržuje desítky favoritů. Našemu formanu věští slibnou budoucnost, pokud o něj bude postaráno.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Na rozdíl od favoritu byl forman mnohde chápán jako pracovní stroj. Proto býval často osazen tažným zařízením.
    Na rozdíl od favoritu byl forman mnohde chápán jako pracovní stroj. Proto býval často osazen tažným zařízením.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Problémy s odvzdušněním brzdové soustavy vyřešil nějaký kutil svérázně – ustřihl hadičku a zacpal ji vazelínou. Zřejmě návod z dobového televizního receptáře…
    Problémy s odvzdušněním brzdové soustavy vyřešil nějaký kutil svérázně – ustřihl hadičku a zacpal ji vazelínou. Zřejmě návod z dobového televizního receptáře…| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Jako správné klasické auto má i forman z roku 1994 pod kapotou rozdělovač. Zde má palec vůle jen minimální.
    Jako správné klasické auto má i forman z roku 1994 pod kapotou rozdělovač. Zde má palec vůle jen minimální.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
    Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Věčným tématem Škody Favorit jsou úniky motorového oleje. S tímhle nešvarem však musíte preventivně počítat u každého třicetiletého auta.
    Věčným tématem Škody Favorit jsou úniky motorového oleje. S tímhle nešvarem však musíte preventivně počítat u každého třicetiletého auta.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Renovovaná Škoda Favorit
    Renovovaná Škoda Favorit| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Renovovaná Škoda Favorit
    Renovovaná Škoda Favorit| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Renovovaná Škoda Favorit
    Renovovaná Škoda Favorit| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Renovovaná Škoda Favorit
    Renovovaná Škoda Favorit| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Po modernizaci počátkem roku 1993 dostal favorit modernější a přehlednější přístrojový štít. Kontrolky se skrývají mezi kruhovými ukazateli.
Palubní deska základní výbavy LX s tvarovanými dveřními výplněmi vypadala i proti luxusním původním modelům LS podstatně hodnotněji. Plasty se však žárem kroutily nadále.
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Jestliže nás forman zapůjčený z áček něčím opravdu uchvátil, pak naprosto originálním interiérem. Takhle krásné sedačky si pamatujeme naposledy z dobových prospektů, o které jsme si prosebně psávali do automobilky.
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Na formanu dodnes obdivujeme vnitřní prostornost. Na skromné délce 4,2 metru se tehdy Škodovce podařilo postavit velmi praktické rodinné auto.
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Zavazadelník o objemu 420 litrů byl před třiceti lety mezi škodovkami gigantický. Už o dvě sezony později ho však s 528 litry trumfl a octavia.
Jediným motorem favoritu a formanu byla známá hliníková třináctistovka s rozvodem OHV. Takhle vypadá její nejslabší vstřiková verze o výkonu 40 kW. Po pravdě jede skoro tak dobře jako varianta 50 kW.
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Podobných důlků je pravá strana karoserie plná. Dveře kvůli tomu nevyhazujte, nové totiž už dávno nikde neseženete! Opravit se dá všechno.
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Výklopné střešní okno bylo v létě příjemným doplňkem, ale odcházející těsnění si pak za deště vybíralo zbytečnou daň. Tady naštěstí stále těsní dokonale.
Originální krytky 13palcových kol už neseženete, což platí i pro původní obutí Matador. Pro rozměr 165/70 musíte jinam.
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
S výjimkou „povinných“ úniků oleje a vadné podložky vstřikovače se má motor formanu i po více než stotisícovém nájezdu čile k světu
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Pneumatiky Matador mají slušný vzorek, jenže jsou přestárlé. S takhle popraskanými bočnicemi rovnou zamiřte na výměnu.
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Prorezavělé zadní podběhy představují jednu z nejnáročnějších a nejdražších karosářských oprav. Takhle vypadají zdravé.
Sponka výfuku už je na konci své cesty, a pokud ji brzy někdo nevymění, za jízdy pošle výfuk ostudně k zemi
Výrobní štítky po třiceti letech dokládají, že všechny podvozkové díly favoritů byly naddimenzované – pokud se tedy člověk svépomocně nepustil třeba do opravy převodovky bez speciálního nářadí a místo pružného péra nepoužil kolík, který pak vyviklal celá futra…
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Takhle spálený výfuk jsme ještě neviděli. Viníkem byl vadný vstřikovač, který dávkoval hodně paliva. To pak dohořívalo právě zde.
Tomáš Mrázek dodnes udržuje desítky favoritů. Našemu formanu věští slibnou budoucnost, pokud o něj bude postaráno.
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Na rozdíl od favoritu byl forman mnohde chápán jako pracovní stroj. Proto býval často osazen tažným zařízením.
Problémy s odvzdušněním brzdové soustavy vyřešil nějaký kutil svérázně – ustřihl hadičku a zacpal ji vazelínou. Zřejmě návod z dobového televizního receptáře…
Jako správné klasické auto má i forman z roku 1994 pod kapotou rozdělovač. Zde má palec vůle jen minimální.
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Škoda Forman LX 1.3 (40 kW)
Věčným tématem Škody Favorit jsou úniky motorového oleje. S tímhle nešvarem však musíte preventivně počítat u každého třicetiletého auta.
Renovovaná Škoda Favorit
Renovovaná Škoda Favorit
Renovovaná Škoda Favorit
Renovovaná Škoda Favorit