Ojeté New Mini II (2006-2015): Týrané zvířátko

24/24
Přehled fotografií
Zavřít
  • New Mini II
    New Mini II| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér nazaměnitelného retrostylu sice není vzorem ergonomie, ale rychle mu odpustíte. Proti předchůdci užší středový tunel nechává víc volnosti kolenům.
    Interiér nazaměnitelného retrostylu sice není vzorem ergonomie, ale rychle mu odpustíte. Proti předchůdci užší středový tunel nechává víc volnosti kolenům.| Zdroj: Svět motorů
  • Na snímku vzácnější centrální přístroj s displejem navigace, standardní analogový „budík“ se sem hodil snad i víc.
    Na snímku vzácnější centrální přístroj s displejem navigace, standardní analogový „budík“ se sem hodil snad i víc.| Zdroj: Svět motorů
  • Široký rozchod, kola v rozích a vzadu víceprvkové zavěšení – na okreskách Mini exceluje, ve městě mu ale schází lepší rejd. Specifi kem je i nespočet edičních modelů, na snímku Cooper „Green Park“.
    Široký rozchod, kola v rozích a vzadu víceprvkové zavěšení – na okreskách Mini exceluje, ve městě mu ale schází lepší rejd. Specifi kem je i nespočet edičních modelů, na snímku Cooper „Green Park“.| Zdroj: Svět motorů
  • Dynamický Cooper S (či ještě ostřejší JCW) tu už neměl kompresorový 1.6 Tritec, ale turbomotor 1.6 THP z kooperace BMW/PSA. Tuto starší verzi N14 prozrazují obnažené „husí krky“ k zapalovacím cívkám, u novějších N18 jsou schované pod krytem.
    Dynamický Cooper S (či ještě ostřejší JCW) tu už neměl kompresorový 1.6 Tritec, ale turbomotor 1.6 THP z kooperace BMW/PSA. Tuto starší verzi N14 prozrazují obnažené „husí krky“ k zapalovacím cívkám, u novějších N18 jsou schované pod krytem.| Zdroj: Svět motorů
  • Ze zrádně řešené olejové měrky držící si olej v kompletně celém vroubkování laik často chybně odečte stav, pěkných pár motorů kvůli tomu dojezdilo
    Ze zrádně řešené olejové měrky držící si olej v kompletně celém vroubkování laik často chybně odečte stav, pěkných pár motorů kvůli tomu dojezdilo| Zdroj: Svět motorů
  • Benzinové motory si pořádně „topí“, a když se k tomu přidá občasné závodění, je z oleje brzy blátíčko. Mezi prvními ochromí „vanosy“ (přesuvníky VVT), jejichž ovládacím solenoidům zalepí jemná sítka. Olej měňte ve zkrácených intervalech a neslevujte z nich.
    Benzinové motory si pořádně „topí“, a když se k tomu přidá občasné závodění, je z oleje brzy blátíčko. Mezi prvními ochromí „vanosy“ (přesuvníky VVT), jejichž ovládacím solenoidům zalepí jemná sítka. Olej měňte ve zkrácených intervalech a neslevujte z nich.| Zdroj: Svět motorů
  • Vypadají skoro stejně, trénované oko je však rozezná. Uprostřed „naše“ 2. generace R56. Vpravo první R50 (nebo R53 v případě tehdy ještě kompresorového Cooperu S). Vlevo nabobntnalý měkčí současník F56, už na platformě sdílené s předokolkami BMW a většinou s tříválci (1,5 l).
    Vypadají skoro stejně, trénované oko je však rozezná. Uprostřed „naše“ 2. generace R56. Vpravo první R50 (nebo R53 v případě tehdy ještě kompresorového Cooperu S). Vlevo nabobntnalý měkčí současník F56, už na platformě sdílené s předokolkami BMW a většinou s tříválci (1,5 l).| Zdroj: Svět motorů
  • Legrační kombi Clubman s přidanými „půldveřmi“ na spolujezdcově straně je jedinou variantou s použitelnými zadními sedadly.
    Legrační kombi Clubman s přidanými „půldveřmi“ na spolujezdcově straně je jedinou variantou s použitelnými zadními sedadly.| Zdroj: Svět motorů
  • Zavazadelník s výchozím objemem 260 l není žádná sláva, ale na nákup už stačí. Hatchback má o 100 l menší.
    Zavazadelník s výchozím objemem 260 l není žádná sláva, ale na nákup už stačí. Hatchback má o 100 l menší.| Zdroj: Svět motorů
  • Výbavové pakety měly vtipné kořeněné názvy: Salt, Pepper, Chilli. S nejpálivějším se už v případě Cooperu S vždy pojily i tyto dobře svítící xenony, které šly objednat i jako samostatná položka.
    Výbavové pakety měly vtipné kořeněné názvy: Salt, Pepper, Chilli. S nejpálivějším se už v případě Cooperu S vždy pojily i tyto dobře svítící xenony, které šly objednat i jako samostatná položka.| Zdroj: Svět motorů
  • Automatická klimatizace je jen jednozónová, přesto si ji výrobce cenil na impozantních 36 000 Kč. Provedení většiny ovládacích je spíš designové než praktické.
    Automatická klimatizace je jen jednozónová, přesto si ji výrobce cenil na impozantních 36 000 Kč. Provedení většiny ovládacích je spíš designové než praktické.| Zdroj: Svět motorů
  • Dvoumístné varianty Coupé (R58) a Roadster (R59) osloví spíš sběratele kuriozit, prodejně byly bezvýznamné. Otevřená verze měla komfortnější odpružení.
    Dvoumístné varianty Coupé (R58) a Roadster (R59) osloví spíš sběratele kuriozit, prodejně byly bezvýznamné. Otevřená verze měla komfortnější odpružení.| Zdroj: Svět motorů
  • Mini Clubman
    Mini Clubman| Zdroj: Svět motorů
  • Mini Clubman
    Mini Clubman| Zdroj: Svět motorů
  • Přední kotouče i destičky jsou zánovní, ale plechové štíty už skoro zmizely.
    Přední kotouče i destičky jsou zánovní, ale plechové štíty už skoro zmizely.| Zdroj: Svět motorů
  • Koroze tu na komponentech podvozku řádí docela mohutně, náš kus není žádný zvláštní případ.
    Koroze tu na komponentech podvozku řádí docela mohutně, náš kus není žádný zvláštní případ.| Zdroj: Svět motorů
  • Tuning kit JCW už přinášel laděný výfuk jako tovární JCW. Nepřišel nám přehnaně hlučný a koncovky má opravdu krásné.
    Tuning kit JCW už přinášel laděný výfuk jako tovární JCW. Nepřišel nám přehnaně hlučný a koncovky má opravdu krásné.| Zdroj: Svět motorů
  • Kompresní tlaky nám vyšly v rozmezí 10,7 až 11 barů, nové jednotky N14 mívaly dvanáct, hodně „vyzávoděné“ kusy pod devět
    Kompresní tlaky nám vyšly v rozmezí 10,7 až 11 barů, nové jednotky N14 mívaly dvanáct, hodně „vyzávoděné“ kusy pod devět| Zdroj: Svět motorů
  • Tlačítkem Sport se mění odpor volantu a reakce plynu, u „worksů“ přidá i na práskání do výfuku. Systém stop-start byl k manuálu povinný, naštěstí benzinové verze si tu umějí dochladit turbo i po vypnutí motoru.
    Tlačítkem Sport se mění odpor volantu a reakce plynu, u „worksů“ přidá i na práskání do výfuku. Systém stop-start byl k manuálu povinný, naštěstí benzinové verze si tu umějí dochladit turbo i po vypnutí motoru.| Zdroj: Svět motorů
  • Mini Clubman
    Mini Clubman| Zdroj: Svět motorů
  • Mini Clubman
    Mini Clubman| Zdroj: Svět motorů
  • Mini Clubman
    Mini Clubman| Zdroj: Svět motorů
  • Mini Clubman
    Mini Clubman| Zdroj: Svět motorů
New Mini II
Interiér nazaměnitelného retrostylu sice není vzorem ergonomie, ale rychle mu odpustíte. Proti předchůdci užší středový tunel nechává víc volnosti kolenům.
Na snímku vzácnější centrální přístroj s displejem navigace, standardní analogový „budík“ se sem hodil snad i víc.
Široký rozchod, kola v rozích a vzadu víceprvkové zavěšení – na okreskách Mini exceluje, ve městě mu ale schází lepší rejd. Specifi kem je i nespočet edičních modelů, na snímku Cooper „Green Park“.
Dynamický Cooper S (či ještě ostřejší JCW) tu už neměl kompresorový 1.6 Tritec, ale turbomotor 1.6 THP z kooperace BMW/PSA. Tuto starší verzi N14 prozrazují obnažené „husí krky“ k zapalovacím cívkám, u novějších N18 jsou schované pod krytem.
Ze zrádně řešené olejové měrky držící si olej v kompletně celém vroubkování laik často chybně odečte stav, pěkných pár motorů kvůli tomu dojezdilo
Benzinové motory si pořádně „topí“, a když se k tomu přidá občasné závodění, je z oleje brzy blátíčko. Mezi prvními ochromí „vanosy“ (přesuvníky VVT), jejichž ovládacím solenoidům zalepí jemná sítka. Olej měňte ve zkrácených intervalech a neslevujte z nich.
Vypadají skoro stejně, trénované oko je však rozezná. Uprostřed „naše“ 2. generace R56. Vpravo první R50 (nebo R53 v případě tehdy ještě kompresorového Cooperu S). Vlevo nabobntnalý měkčí současník F56, už na platformě sdílené s předokolkami BMW a většinou s tříválci (1,5 l).
Legrační kombi Clubman s přidanými „půldveřmi“ na spolujezdcově straně je jedinou variantou s použitelnými zadními sedadly.
Zavazadelník s výchozím objemem 260 l není žádná sláva, ale na nákup už stačí. Hatchback má o 100 l menší.
Výbavové pakety měly vtipné kořeněné názvy: Salt, Pepper, Chilli. S nejpálivějším se už v případě Cooperu S vždy pojily i tyto dobře svítící xenony, které šly objednat i jako samostatná položka.
Automatická klimatizace je jen jednozónová, přesto si ji výrobce cenil na impozantních 36 000 Kč. Provedení většiny ovládacích je spíš designové než praktické.
Dvoumístné varianty Coupé (R58) a Roadster (R59) osloví spíš sběratele kuriozit, prodejně byly bezvýznamné. Otevřená verze měla komfortnější odpružení.
Mini Clubman
Mini Clubman
Přední kotouče i destičky jsou zánovní, ale plechové štíty už skoro zmizely.
Koroze tu na komponentech podvozku řádí docela mohutně, náš kus není žádný zvláštní případ.
Tuning kit JCW už přinášel laděný výfuk jako tovární JCW. Nepřišel nám přehnaně hlučný a koncovky má opravdu krásné.
Kompresní tlaky nám vyšly v rozmezí 10,7 až 11 barů, nové jednotky N14 mívaly dvanáct, hodně „vyzávoděné“ kusy pod devět
Tlačítkem Sport se mění odpor volantu a reakce plynu, u „worksů“ přidá i na práskání do výfuku. Systém stop-start byl k manuálu povinný, naštěstí benzinové verze si tu umějí dochladit turbo i po vypnutí motoru.
Mini Clubman
Mini Clubman
Mini Clubman
Mini Clubman