Martin Vaculík a motor BMW S85 v modelech M5 a M6: Jak přežít 8250 otáček

55/69
Přehled fotografií
Zavřít
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW S85
    BMW S85| Zdroj: Svět motorů
  • BMW M6
    BMW M6| Zdroj: Svět motorů
  • BMW M5
    BMW M5| Zdroj: Svět motorů
  • Jaroslav Vážanský ukazuje obrovskou výhodu BMW M5: velmi podrobné statistiky v řídicí jednotce.
    Jaroslav Vážanský ukazuje obrovskou výhodu BMW M5: velmi podrobné statistiky v řídicí jednotce.| Zdroj: Svět motorů
  • Odborník tak při koupi ojetiny například dokáže zjistit, v jakých otáčkách či při jakých teplotách motor pracoval nejčastěji. A udělat si tak úsudek o opotřebení konkrétního auta.
    Odborník tak při koupi ojetiny například dokáže zjistit, v jakých otáčkách či při jakých teplotách motor pracoval nejčastěji. A udělat si tak úsudek o opotřebení konkrétního auta.| Zdroj: Svět motorů
  • Škrticí klapky blízko ventilů minimalizují pružnost vzduchu – výsledkem je velmi přesné dávkování výkonu třeba při jízdě na okruhu
    Škrticí klapky blízko ventilů minimalizují pružnost vzduchu – výsledkem je velmi přesné dávkování výkonu třeba při jízdě na okruhu| Zdroj: Svět motorů
  • Výhodou motoru jsou spolehlivé rozvody. Řetěz pohání jen jednu vačkovou hřídel v každé hlavě válců – druhá je hnaná ozubenými koly.
    Výhodou motoru jsou spolehlivé rozvody. Řetěz pohání jen jednu vačkovou hřídel v každé hlavě válců – druhá je hnaná ozubenými koly.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor má celkem čtyři olejová čerpadla. Dvě vidíte na snímku – nalevo klasické s odsáváním oleje z přední do zadní části vany (polosuchá vana), napravo vysokotlaké pro vanos včetně často netěsné trubky. Pak jsou zde další dvě elektrická čerpadla, které při odstředivé síle nad 0,8 G odsávají olej z hlav válců, jinak by jej odstředivá síla nepustila zpět dolů.
    Motor má celkem čtyři olejová čerpadla. Dvě vidíte na snímku – nalevo klasické s odsáváním oleje z přední do zadní části vany (polosuchá vana), napravo vysokotlaké pro vanos včetně často netěsné trubky. Pak jsou zde další dvě elektrická čerpadla, které při odstředivé síle nad 0,8 G odsávají olej z hlav válců, jinak by jej odstředivá síla nepustila zpět dolů.| Zdroj: Svět motorů
  • Za rychlou reakci na sešlápnutí plynu vděčí motor složité soustavě deseti škrticích klapek. Překvapivě nezlobí.
    Za rychlou reakci na sešlápnutí plynu vděčí motor složité soustavě deseti škrticích klapek. Překvapivě nezlobí.| Zdroj: Svět motorů
  • Za rychlou reakci na sešlápnutí plynu vděčí motor složité soustavě deseti škrticích klapek. Překvapivě nezlobí.
    Za rychlou reakci na sešlápnutí plynu vděčí motor složité soustavě deseti škrticích klapek. Překvapivě nezlobí.| Zdroj: Svět motorů
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Režimy hnací jednotky – P400 (snížený výkon), P500 (plný výkon) a P500 Sport (plný výkon s rychlejší reakcí). Režimy stabilizace – tolerantnější M Dynamic Mode či její úplné vypnutí. Tuhost tlumičů – základní, tužší či závodní. Volba rychlosti řazení – pět možností, šestá dostupná při automatizovaném rozjezdu launch control
    Režimy hnací jednotky – P400 (snížený výkon), P500 (plný výkon) a P500 Sport (plný výkon s rychlejší reakcí). Režimy stabilizace – tolerantnější M Dynamic Mode či její úplné vypnutí. Tuhost tlumičů – základní, tužší či závodní. Volba rychlosti řazení – pět možností, šestá dostupná při automatizovaném rozjezdu launch control| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Stiskem tlačítka M Drive na volantu si můžete v palubním menu nakonfi gurovat, co se má stát. Jedním stiskem tak přepnete převodovku do manuálního režimu s rychlým řazením, tlumiče EDC dáte na Sport, stabilizační systém do M dynamického módu (kdy toleruje mírný skluz a zasahuje později), motor do režimu P 500 Sport s plným výkonem i rychlejší reakcí a na průhledovém displeji navolíte režim M-View se zobrazením převodu a otáček.
    Stiskem tlačítka M Drive na volantu si můžete v palubním menu nakonfi gurovat, co se má stát. Jedním stiskem tak přepnete převodovku do manuálního režimu s rychlým řazením, tlumiče EDC dáte na Sport, stabilizační systém do M dynamického módu (kdy toleruje mírný skluz a zasahuje později), motor do režimu P 500 Sport s plným výkonem i rychlejší reakcí a na průhledovém displeji navolíte režim M-View se zobrazením převodu a otáček.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • Desetiválec pod kapotou úžasně vypadá a ještě lépe zní. Je to přitom jeho zcela přirozený zvuk – nemá klapky v tlumičích ani si nepomáhá reproduktory.
    Desetiválec pod kapotou úžasně vypadá a ještě lépe zní. Je to přitom jeho zcela přirozený zvuk – nemá klapky v tlumičích ani si nepomáhá reproduktory.| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
  • BMW M5 a BMW M6
    BMW M5 a BMW M6| Zdroj: Svět motorů/Martin Vaculík
BMW M5 a BMW M6
BMW S85
BMW M6
BMW M5
Jaroslav Vážanský ukazuje obrovskou výhodu BMW M5: velmi podrobné statistiky v řídicí jednotce.
Odborník tak při koupi ojetiny například dokáže zjistit, v jakých otáčkách či při jakých teplotách motor pracoval nejčastěji. A udělat si tak úsudek o opotřebení konkrétního auta.
Škrticí klapky blízko ventilů minimalizují pružnost vzduchu – výsledkem je velmi přesné dávkování výkonu třeba při jízdě na okruhu
Výhodou motoru jsou spolehlivé rozvody. Řetěz pohání jen jednu vačkovou hřídel v každé hlavě válců – druhá je hnaná ozubenými koly.
Motor má celkem čtyři olejová čerpadla. Dvě vidíte na snímku – nalevo klasické s odsáváním oleje z přední do zadní části vany (polosuchá vana), napravo vysokotlaké pro vanos včetně často netěsné trubky. Pak jsou zde další dvě elektrická čerpadla, které při odstředivé síle nad 0,8 G odsávají olej z hlav válců, jinak by jej odstředivá síla nepustila zpět dolů.
Za rychlou reakci na sešlápnutí plynu vděčí motor složité soustavě deseti škrticích klapek. Překvapivě nezlobí.
Za rychlou reakci na sešlápnutí plynu vděčí motor složité soustavě deseti škrticích klapek. Překvapivě nezlobí.
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
Režimy hnací jednotky – P400 (snížený výkon), P500 (plný výkon) a P500 Sport (plný výkon s rychlejší reakcí). Režimy stabilizace – tolerantnější M Dynamic Mode či její úplné vypnutí. Tuhost tlumičů – základní, tužší či závodní. Volba rychlosti řazení – pět možností, šestá dostupná při automatizovaném rozjezdu launch control
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
Stiskem tlačítka M Drive na volantu si můžete v palubním menu nakonfi gurovat, co se má stát. Jedním stiskem tak přepnete převodovku do manuálního režimu s rychlým řazením, tlumiče EDC dáte na Sport, stabilizační systém do M dynamického módu (kdy toleruje mírný skluz a zasahuje později), motor do režimu P 500 Sport s plným výkonem i rychlejší reakcí a na průhledovém displeji navolíte režim M-View se zobrazením převodu a otáček.
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
Desetiválec pod kapotou úžasně vypadá a ještě lépe zní. Je to přitom jeho zcela přirozený zvuk – nemá klapky v tlumičích ani si nepomáhá reproduktory.
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6
BMW M5 a BMW M6