Řadové šestiválce nabízejí úžasné svezení. Nejlepší z nich je zážehová řada N53.|
Zdroj: Svět motorů
Motor 2.0 16V Turbo|
Zdroj: Svět motorů
Motor 3.0 24V Turbo|
Zdroj: Svět motorů
Novinkou byl elektromechanický posilovač řízení, jehož motor vidíte uprostřed|
Zdroj: Svět motorů
Volič samočinné osmistupňové převodovky ZF je stále na středovém tunelu|
Zdroj: Svět motorů
BMW řady 5 (F10/F11/F07)|
Zdroj: Svět motorů
Verze Gran Turismo neboli F07 nabídla současně dvojí otevírání víka kufru - buď sedan, nebo liftback|
Zdroj: Svět motorů
Na přání mohla mít pětka čtyřzónovou samočinnou klimatizaci|
Zdroj: Svět motorů
Gran turismo je vzadu mnohem prostornější než sedan či kombi. Sedadla jsou totiž nezávisle podélně posuvná (elektricky). Buď pro tři, nebo pro dva (na snímku).|
Zdroj: Svět motorů
Pod loketní opěrkou se nachází dokovací stanice pro integrovaný telefon.|
Zdroj: Svět motorů
Fotka ukazuje stanici bez telefonu jen s konektorem, který komunikuje na optické síti MOST.|
Zdroj: Svět motorů
Foto akumulátoru typu AGM, který je uložen pod podlahou zavazadelníku.|
Zdroj: Svět motorů
Už od dob pětky E34 lze u touringu otevřít samostatně sklo pátých dveří. Kromě BMW to nabízel třeba Peugeot 207 SW.|
Zdroj: Svět motorů
Samočinná převodovka ZF 8HP existovala v několika verzích|
Zdroj: Svět motorů
Aktivního řízení s řiditelnou zadní nápravou a proměnným převodem té přední|
Zdroj: Svět motorů
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Interiér testovaného vozu byl vybaven snad vším, co bylo k dispozici. Po epizodě v E60 je opět střední část panelu palubní desky natočena k řidiči. Konkrétně o sedm stupňů.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Vrcholná verze předních sedadel nabízí elektrické nastavování dokonce i opěrky hlavy či délky sedáku|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Prostornost ve druhé řadě je u F10 a F11 omezená jak v příčném, tak také v podélném směru. Autor článku měří 170 cm.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
V motorovém prostoru najdete také čtyři specifické trubkové výztuhy|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Kliky komfortního odemykání občas zlobí. Příčinou je selhávající vysílač uvnitř.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Do zásuvky OBD patří pouze diagnostický přístroj. Nic jiného sem nepřipojujte. Jinak si můžete zadělat na velký problém.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Zadní hardy spojka vykazovala na testovaném voze drobné trhliny|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Hadice takzvaný husí krk odvětrávání klikové skříně se stopami od oleje.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Motor N47 po demontáži domečku se sacím filtrem|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Po demontáží plastového víka se vám odkryje pohled na čistič sání|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Vůz má baterii pod podlahou kufru. V motorovém prostoru je jen kladný vývod.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Velmi složitá technika recenzované pětky vyžaduje specializovaný servis|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Hardy spojka na výstupu z transferu. Ten ukrývá mimo jiné lamelovou spojku VTG.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
BMW 525d xDrive|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Komponenty přední nápravy využívají hojně hliníkové slitiny. Zde na fotce je novinka v řadě 5, horní příčné rameno.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl
Zde v detailu vidíte dvojice čepů dvou spodních ramen.|
Zdroj: Svět motorů/David Rajdl