Historicky uměla octavia hlásit jen nízkou hladinu oleje. Teď k tomu přibyla vysoká, která nastane, když s dieselem jezdíte trvale na krátké vzdálenosti a fi ltr pevných částic se musí vypalovat příliš často. Část nafty totiž při tom vždy pronikne do oleje.|
Zdroj: Svět motorů
S faceliftem v roce 2024 přišly nové materiály v interiéru (na snímku verze Sportline) a také třináctipalcový infotainment se zcela novým softwarem|
Zdroj: Svět motorů
Častější než závady automatických převodovek DSG jsou dnes problémy samotného voliče. Nový díl stojí 7300 Kč, náročnost výměny však kolísá od tří hodin u předokolek po sedm hodin u plug-in hybridů iV. Klasická páka bývala spolehlivější.|
Zdroj: Svět motorů
RS se původně nabízelo benzinové 2.0 TSI/180 kW s manuálem či automatem a dieselové 2.0 TDI/147 kW jako předokolka či čtyřkolka (obě s automatem). Dnes z nabídky zbyla benzinová předokolka s automatem.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět motorů
Tradiční výhodou octavie je obrovský zavazadelník, rekordní ve třídě. Verze Combi nabídne celých 640 l, základní liftback o 40 l méně.|
Zdroj: Svět motorů
S faceliftem počátkem roku 2024 byl původní agregát 1.5 TSI s kódem DPCA vystřídán novým DXDB. Více využívá dvouválcový režim a pracuje s Millerovým cyklem. Poznáte jej podle absence krytu.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět motorů
Aktivní žaluzie snižovaly aerodynamický odpor a zrychlovaly ohřev motoru. S faceliftem skončily kvůli nákladům na opravy.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět motorů
Přední nápravu postihuje celkem ostudná závada, kdy se pryž silentbloků odseparuje od kovu. Rameno tak začne kolidovat s nápravnicí a může ji poškodit. Závada není vyloženě nebezpečná (kolo neztratíte), neboť rameno nemá jak vypadnout ze šroubu, který jej drží.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět motorů
Světlomety Matrix schopné vystínit protijedoucí vozidla bohužel nejsou standardem ani u vrcholné z běžných verzí Style. I tam se za ně muselo připlácet. Při nočních jízdách jsou obrovskou výhodou a zásadně zlepšují prodejnost vozu.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět motorů
Chronickou vadou je zatékání do třetího brzdového světla u kombi. Stojí 2700 Kč, ale výměna umí potrápit.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět motorů
pokud je koncovka výfuku bílá, neznamená to, že vás nečeká výměna fi ltru pevných částic za 55 000 Kč. Čidlo pevných částic ve výfuku je velmi citlivé a reaguje i na okem neviditelné škodliviny.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia IV|
Zdroj: Svět motorů
Prostřední část displeje nebyla až do ročníku 2023 vůbec konfi gurovatelná a ukazovala vždy prostě aktuální rychlost. Všimněte si nízké průměrné spotřeby, s níž jsme zakončili i celý test.|
Zdroj: Svět motorů
Uvnitř nám chybělo vyhřívání sedaček a volantu. Jinak jedna z nejlevnějších octavií nabízí vše, na co je dnešní řidič zvyklý.|
Zdroj: Svět motorů
Kůží potažené součásti interiéru, třeba volant a řadicí páka, byly v esteticky bezvadné kondici|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia IV Combi Ambition 2.0 TDI/85 kW|
Zdroj: Svět motorů
Na trhu je mnoho kusů, které nemají rezervní kolo. Příplatek za něj přitom byl jenom 3000 Kč.|
Zdroj: Svět motorů
Motory 2.0 TDI čas od času trpí na úniky provozních kapalin. Zde byl agregát zcela suchý.|
Zdroj: Svět motorů
Drivalia Future Store většinu vozů strojně leští. Když se to přežene, může dojít k probroušení krycího laku. Přesně jako na tomto místě.|
Zdroj: Svět motorů
Seřídit sbíhavost přední nápravy nebude po výměně silentbloků nic těžkého. Co však se zadní, která je plechovým výliskem bez stavěcích prvků? Zde bude stačit povolit uchycení ke karoserii a s celou nápravou trochu pohnout.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia IV Combi Ambition 2.0 TDI/85 kW|
Zdroj: Svět motorů
Ve 104 000 km byly na voze kupodivu stále původní letní pláště, které ještě sezonu najedou. Vydržely proto, že se o ujetou vzdálenost podělily se zimními.|
Zdroj: Svět motorů
Do faceliftu v roce 2024 jsou octavie bez mlhovek vzácné – nižší výbavy Active a Ambition bez příplatků. Od modernizace naopak nemají mlhovky nikdy.|
Zdroj: Svět motorů
Opotřebení silentbloků přední nápravy zde bylo v počáteční fázi. Zatím se krom lehce hnuté geometrie hlásilo jen občasným hlasitým vrznutím při propružení.|
Zdroj: Svět motorů
Takto orezlé těhlice a vnější části brzd ukazují, že vůz stával například někde ve vlhké trávě. Naštěstí se koroze zatím nestihla zakousnout do karoserie ani černých dílů náprav.|
Zdroj: Svět motorů