Ojetá Škoda Octavia IV: Už pod 300.000 Kč

29/38
Zavřít
  • Škoda Octavia IV
    Škoda Octavia IV| Zdroj: Svět motorů
  • Historicky uměla octavia hlásit jen nízkou hladinu oleje. Teď k tomu přibyla vysoká, která nastane, když s dieselem jezdíte trvale na krátké vzdálenosti a fi ltr pevných částic se musí vypalovat příliš často. Část nafty totiž při tom vždy pronikne do oleje.
    Historicky uměla octavia hlásit jen nízkou hladinu oleje. Teď k tomu přibyla vysoká, která nastane, když s dieselem jezdíte trvale na krátké vzdálenosti a fi ltr pevných částic se musí vypalovat příliš často. Část nafty totiž při tom vždy pronikne do oleje.| Zdroj: Svět motorů
  • S faceliftem v roce 2024 přišly nové materiály v interiéru (na snímku verze Sportline) a také třináctipalcový infotainment se zcela novým softwarem
    S faceliftem v roce 2024 přišly nové materiály v interiéru (na snímku verze Sportline) a také třináctipalcový infotainment se zcela novým softwarem| Zdroj: Svět motorů
  • Častější než závady automatických převodovek DSG jsou dnes problémy samotného voliče. Nový díl stojí 7300 Kč, náročnost výměny však kolísá od tří hodin u předokolek po sedm hodin u plug-in hybridů iV. Klasická páka bývala spolehlivější.
    Častější než závady automatických převodovek DSG jsou dnes problémy samotného voliče. Nový díl stojí 7300 Kč, náročnost výměny však kolísá od tří hodin u předokolek po sedm hodin u plug-in hybridů iV. Klasická páka bývala spolehlivější.| Zdroj: Svět motorů
  • RS se původně nabízelo benzinové 2.0 TSI/180 kW s manuálem či automatem a dieselové 2.0 TDI/147 kW jako předokolka či čtyřkolka (obě s automatem). Dnes z nabídky zbyla benzinová předokolka s automatem.
    RS se původně nabízelo benzinové 2.0 TSI/180 kW s manuálem či automatem a dieselové 2.0 TDI/147 kW jako předokolka či čtyřkolka (obě s automatem). Dnes z nabídky zbyla benzinová předokolka s automatem.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia IV
    Škoda Octavia IV| Zdroj: Svět motorů
  • Tradiční výhodou octavie je obrovský zavazadelník, rekordní ve třídě. Verze Combi nabídne celých 640 l, základní liftback o 40 l méně.
    Tradiční výhodou octavie je obrovský zavazadelník, rekordní ve třídě. Verze Combi nabídne celých 640 l, základní liftback o 40 l méně.| Zdroj: Svět motorů
  • S faceliftem počátkem roku 2024 byl původní agregát 1.5 TSI s kódem DPCA vystřídán novým DXDB. Více využívá dvouválcový režim a pracuje s Millerovým cyklem. Poznáte jej podle absence krytu.
    S faceliftem počátkem roku 2024 byl původní agregát 1.5 TSI s kódem DPCA vystřídán novým DXDB. Více využívá dvouválcový režim a pracuje s Millerovým cyklem. Poznáte jej podle absence krytu.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia IV
    Škoda Octavia IV| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia IV
    Škoda Octavia IV| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia IV
    Škoda Octavia IV| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia IV
    Škoda Octavia IV| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia IV
    Škoda Octavia IV| Zdroj: Svět motorů
  • Aktivní žaluzie snižovaly aerodynamický odpor a zrychlovaly ohřev motoru. S faceliftem skončily kvůli nákladům na opravy.
    Aktivní žaluzie snižovaly aerodynamický odpor a zrychlovaly ohřev motoru. S faceliftem skončily kvůli nákladům na opravy.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia IV
    Škoda Octavia IV| Zdroj: Svět motorů
  • Přední nápravu postihuje celkem ostudná závada, kdy se pryž silentbloků odseparuje od kovu. Rameno tak začne kolidovat s nápravnicí a může ji poškodit. Závada není vyloženě nebezpečná (kolo neztratíte), neboť rameno nemá jak vypadnout ze šroubu, který jej drží.
    Přední nápravu postihuje celkem ostudná závada, kdy se pryž silentbloků odseparuje od kovu. Rameno tak začne kolidovat s nápravnicí a může ji poškodit. Závada není vyloženě nebezpečná (kolo neztratíte), neboť rameno nemá jak vypadnout ze šroubu, který jej drží.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia IV
    Škoda Octavia IV| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia IV
    Škoda Octavia IV| Zdroj: Svět motorů
  • Světlomety Matrix schopné vystínit protijedoucí vozidla bohužel nejsou standardem ani u vrcholné z běžných verzí Style. I tam se za ně muselo připlácet. Při nočních jízdách jsou obrovskou výhodou a zásadně zlepšují prodejnost vozu.
    Světlomety Matrix schopné vystínit protijedoucí vozidla bohužel nejsou standardem ani u vrcholné z běžných verzí Style. I tam se za ně muselo připlácet. Při nočních jízdách jsou obrovskou výhodou a zásadně zlepšují prodejnost vozu.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia IV
    Škoda Octavia IV| Zdroj: Svět motorů
  • Chronickou vadou je zatékání do třetího brzdového světla u kombi. Stojí 2700 Kč, ale výměna umí potrápit.
    Chronickou vadou je zatékání do třetího brzdového světla u kombi. Stojí 2700 Kč, ale výměna umí potrápit.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia IV
    Škoda Octavia IV| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia IV
    Škoda Octavia IV| Zdroj: Svět motorů
  • pokud je koncovka výfuku bílá, neznamená to, že vás nečeká výměna fi ltru pevných částic za 55 000 Kč. Čidlo pevných částic ve výfuku je velmi citlivé a reaguje i na okem neviditelné škodliviny.
    pokud je koncovka výfuku bílá, neznamená to, že vás nečeká výměna fi ltru pevných částic za 55 000 Kč. Čidlo pevných částic ve výfuku je velmi citlivé a reaguje i na okem neviditelné škodliviny.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia IV
    Škoda Octavia IV| Zdroj: Svět motorů
  • Prostřední část displeje nebyla až do ročníku 2023 vůbec konfi gurovatelná a ukazovala vždy prostě aktuální rychlost. Všimněte si nízké průměrné spotřeby, s níž jsme zakončili i celý test.
    Prostřední část displeje nebyla až do ročníku 2023 vůbec konfi gurovatelná a ukazovala vždy prostě aktuální rychlost. Všimněte si nízké průměrné spotřeby, s níž jsme zakončili i celý test.| Zdroj: Svět motorů
  • Uvnitř nám chybělo vyhřívání sedaček a volantu. Jinak jedna z nejlevnějších octavií nabízí vše, na co je dnešní řidič zvyklý.
    Uvnitř nám chybělo vyhřívání sedaček a volantu. Jinak jedna z nejlevnějších octavií nabízí vše, na co je dnešní řidič zvyklý.| Zdroj: Svět motorů
  • Kůží potažené součásti interiéru, třeba volant a řadicí páka, byly v esteticky bezvadné kondici
    Kůží potažené součásti interiéru, třeba volant a řadicí páka, byly v esteticky bezvadné kondici| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia IV Combi Ambition 2.0 TDI/85 kW
    Škoda Octavia IV Combi Ambition 2.0 TDI/85 kW| Zdroj: Svět motorů
  • Na trhu je mnoho kusů, které nemají rezervní kolo. Příplatek za něj přitom byl jenom 3000 Kč.
    Na trhu je mnoho kusů, které nemají rezervní kolo. Příplatek za něj přitom byl jenom 3000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Motory 2.0 TDI čas od času trpí na úniky provozních kapalin. Zde byl agregát zcela suchý.
    Motory 2.0 TDI čas od času trpí na úniky provozních kapalin. Zde byl agregát zcela suchý.| Zdroj: Svět motorů
  • Drivalia Future Store většinu vozů strojně leští. Když se to přežene, může dojít k probroušení krycího laku. Přesně jako na tomto místě.
    Drivalia Future Store většinu vozů strojně leští. Když se to přežene, může dojít k probroušení krycího laku. Přesně jako na tomto místě.| Zdroj: Svět motorů
  • Seřídit sbíhavost přední nápravy nebude po výměně silentbloků nic těžkého. Co však se zadní, která je plechovým výliskem bez stavěcích prvků? Zde bude stačit povolit uchycení ke karoserii a s celou nápravou trochu pohnout.
    Seřídit sbíhavost přední nápravy nebude po výměně silentbloků nic těžkého. Co však se zadní, která je plechovým výliskem bez stavěcích prvků? Zde bude stačit povolit uchycení ke karoserii a s celou nápravou trochu pohnout.| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Octavia IV Combi Ambition 2.0 TDI/85 kW
    Škoda Octavia IV Combi Ambition 2.0 TDI/85 kW| Zdroj: Svět motorů
  • Ve 104 000 km byly na voze kupodivu stále původní letní pláště, které ještě sezonu najedou. Vydržely proto, že se o ujetou vzdálenost podělily se zimními.
    Ve 104 000 km byly na voze kupodivu stále původní letní pláště, které ještě sezonu najedou. Vydržely proto, že se o ujetou vzdálenost podělily se zimními.| Zdroj: Svět motorů
  • Do faceliftu v roce 2024 jsou octavie bez mlhovek vzácné – nižší výbavy Active a Ambition bez příplatků. Od modernizace naopak nemají mlhovky nikdy.
    Do faceliftu v roce 2024 jsou octavie bez mlhovek vzácné – nižší výbavy Active a Ambition bez příplatků. Od modernizace naopak nemají mlhovky nikdy.| Zdroj: Svět motorů
  • Opotřebení silentbloků přední nápravy zde bylo v počáteční fázi. Zatím se krom lehce hnuté geometrie hlásilo jen občasným hlasitým vrznutím při propružení.
    Opotřebení silentbloků přední nápravy zde bylo v počáteční fázi. Zatím se krom lehce hnuté geometrie hlásilo jen občasným hlasitým vrznutím při propružení.| Zdroj: Svět motorů
  • Takto orezlé těhlice a vnější části brzd ukazují, že vůz stával například někde ve vlhké trávě. Naštěstí se koroze zatím nestihla zakousnout do karoserie ani černých dílů náprav.
    Takto orezlé těhlice a vnější části brzd ukazují, že vůz stával například někde ve vlhké trávě. Naštěstí se koroze zatím nestihla zakousnout do karoserie ani černých dílů náprav.| Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia IV
Historicky uměla octavia hlásit jen nízkou hladinu oleje. Teď k tomu přibyla vysoká, která nastane, když s dieselem jezdíte trvale na krátké vzdálenosti a fi ltr pevných částic se musí vypalovat příliš často. Část nafty totiž při tom vždy pronikne do oleje.
S faceliftem v roce 2024 přišly nové materiály v interiéru (na snímku verze Sportline) a také třináctipalcový infotainment se zcela novým softwarem
Častější než závady automatických převodovek DSG jsou dnes problémy samotného voliče. Nový díl stojí 7300 Kč, náročnost výměny však kolísá od tří hodin u předokolek po sedm hodin u plug-in hybridů iV. Klasická páka bývala spolehlivější.
RS se původně nabízelo benzinové 2.0 TSI/180 kW s manuálem či automatem a dieselové 2.0 TDI/147 kW jako předokolka či čtyřkolka (obě s automatem). Dnes z nabídky zbyla benzinová předokolka s automatem.
Škoda Octavia IV
Tradiční výhodou octavie je obrovský zavazadelník, rekordní ve třídě. Verze Combi nabídne celých 640 l, základní liftback o 40 l méně.
S faceliftem počátkem roku 2024 byl původní agregát 1.5 TSI s kódem DPCA vystřídán novým DXDB. Více využívá dvouválcový režim a pracuje s Millerovým cyklem. Poznáte jej podle absence krytu.
Škoda Octavia IV
Škoda Octavia IV
Škoda Octavia IV
Škoda Octavia IV
Škoda Octavia IV
Aktivní žaluzie snižovaly aerodynamický odpor a zrychlovaly ohřev motoru. S faceliftem skončily kvůli nákladům na opravy.
Škoda Octavia IV
Přední nápravu postihuje celkem ostudná závada, kdy se pryž silentbloků odseparuje od kovu. Rameno tak začne kolidovat s nápravnicí a může ji poškodit. Závada není vyloženě nebezpečná (kolo neztratíte), neboť rameno nemá jak vypadnout ze šroubu, který jej drží.
Škoda Octavia IV
Škoda Octavia IV
Světlomety Matrix schopné vystínit protijedoucí vozidla bohužel nejsou standardem ani u vrcholné z běžných verzí Style. I tam se za ně muselo připlácet. Při nočních jízdách jsou obrovskou výhodou a zásadně zlepšují prodejnost vozu.
Škoda Octavia IV
Chronickou vadou je zatékání do třetího brzdového světla u kombi. Stojí 2700 Kč, ale výměna umí potrápit.
Škoda Octavia IV
Škoda Octavia IV
pokud je koncovka výfuku bílá, neznamená to, že vás nečeká výměna fi ltru pevných částic za 55 000 Kč. Čidlo pevných částic ve výfuku je velmi citlivé a reaguje i na okem neviditelné škodliviny.
Škoda Octavia IV
Prostřední část displeje nebyla až do ročníku 2023 vůbec konfi gurovatelná a ukazovala vždy prostě aktuální rychlost. Všimněte si nízké průměrné spotřeby, s níž jsme zakončili i celý test.
Uvnitř nám chybělo vyhřívání sedaček a volantu. Jinak jedna z nejlevnějších octavií nabízí vše, na co je dnešní řidič zvyklý.
Kůží potažené součásti interiéru, třeba volant a řadicí páka, byly v esteticky bezvadné kondici
Škoda Octavia IV Combi Ambition 2.0 TDI/85 kW
Na trhu je mnoho kusů, které nemají rezervní kolo. Příplatek za něj přitom byl jenom 3000 Kč.
Motory 2.0 TDI čas od času trpí na úniky provozních kapalin. Zde byl agregát zcela suchý.
Drivalia Future Store většinu vozů strojně leští. Když se to přežene, může dojít k probroušení krycího laku. Přesně jako na tomto místě.
Seřídit sbíhavost přední nápravy nebude po výměně silentbloků nic těžkého. Co však se zadní, která je plechovým výliskem bez stavěcích prvků? Zde bude stačit povolit uchycení ke karoserii a s celou nápravou trochu pohnout.
Škoda Octavia IV Combi Ambition 2.0 TDI/85 kW
Ve 104 000 km byly na voze kupodivu stále původní letní pláště, které ještě sezonu najedou. Vydržely proto, že se o ujetou vzdálenost podělily se zimními.
Do faceliftu v roce 2024 jsou octavie bez mlhovek vzácné – nižší výbavy Active a Ambition bez příplatků. Od modernizace naopak nemají mlhovky nikdy.
Opotřebení silentbloků přední nápravy zde bylo v počáteční fázi. Zatím se krom lehce hnuté geometrie hlásilo jen občasným hlasitým vrznutím při propružení.
Takto orezlé těhlice a vnější části brzd ukazují, že vůz stával například někde ve vlhké trávě. Naštěstí se koroze zatím nestihla zakousnout do karoserie ani černých dílů náprav.