Outdoorový Adam Rocks je s verzí S dnes o dost dražší než běžné verze. Má vždy 17 a nebo 18palcová kola a světlou výšku zvýšenou o 15 mm.|
Zdroj: Svět Motorů
Kabina je výborně zpracovaná a z velmi kvalitních materiálů. Nabídka barev nejen kabiny je bezpříkladná, jak ostatně dokazují obrázky. Volant je stavitelný dvousměrně a za ním sedíte velmi nízko.|
Zdroj: Svět Motorů
Opel Adam|
Zdroj: Svět Motorů
Opel Adam|
Zdroj: Svět Motorů
Nejrozšířenější motory 1.2 16V a 1.4 16V mají pouze pětistupňovou převodovku|
Zdroj: Svět Motorů
Jedna z variant střechovice (obložení střechy). Existují například i obláčky.|
Zdroj: Svět Motorů
Opel Adam|
Zdroj: Svět Motorů
Opel Adam|
Zdroj: Svět Motorů
Možnosti barevného řešení exteriéru jsou skutečně nevídané. Atraktivní třívrstvou plátěnou shrnovací střechu uvedl Adam Rocks, posléze ji bylo možné objednat i v běžných adamech. Ovládat ji lze elektricky až do rychlosti 140 km/h.|
Zdroj: Svět Motorů
Opel Adam|
Zdroj: Svět Motorů
Jednou z největších slabin čtyřválců je selhávající kazeta (lišta) zapalování. Takhle vypadá po sejmutí plastového krytu. Její výměna není obtížná.|
Zdroj: Svět Motorů
Opel Adam|
Zdroj: Svět Motorů
Opel Adam|
Zdroj: Svět Motorů
Opel Adam|
Zdroj: Svět Motorů
Detail závady zapalovací lišty. Příčinou je oxidace mezi tělesem cívky a fajfkou (částí, která propojuje cívku se svíčkou). Kvůli tomu se drolí záporný kontakt.|
Zdroj: Svět Motorů
Dokonce i klíče existovaly celkem ve 12 barevných variantách odpovídajících laku karoserie.|
Zdroj: Svět Motorů
Nabídku kol rozšiřovaly barevné klipsny|
Zdroj: Svět Motorů
Dokonce i adam mohl mít originální nosič kol FlexFix.|
Zdroj: Svět Motorů
Adam má vždy dvouohniskové světlomety s žárovkami H7 a H1. Jejich výměna není bohužel úplně snadná. Svítilna je také dost drahá, v originále stojí 10 523 Kč bez DPH.|
Zdroj: Svět Motorů
Přední náprava je identická s tou v Corse D a E. Všimněte si rozměrného podmotorového rámu. Ten je běžný u velkých aut, již méně u minivozů. Podvozek platí za velmi odolný.|
Zdroj: Svět Motorů
Vzadu využívá adam zavěšení převzaté z Corsy E. Je dobře vidět, že nikde není ani náznak koroze. Drobný koncový díl výfuku je dražší. V originále vyjde na 7307 Kč bez daně.|
Zdroj: Svět Motorů
Ventil odvětrávání palivové nádrže občas selže. Motor pak běží nepravidelně. Nachází se za motorem nahoře a jeho výměna není složitá. Od fi rmy Bosch vyjde na přibližně 800 korun.|
Zdroj: Svět Motorů
Opel Adam|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Opel Adam|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Opel Adam|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Opel Adam|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Opel Adam|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Opel Adam|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Vpředu je místa dostatek, navíc i pozice sezení je nečekaně nízká. Auto článku měří 170 cm, a pokud si sedačku nastaví na řízení, může si „za sebe“ překvapivě pohodlně sednout.|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Všimněte si vzadu úchytů Isofi x pro dětskou sedačku. Prosklená střecha není otevírací.|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Opel Adam|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Opel Adam|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Opel Adam|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Opel Adam|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Opel Adam|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Opel Adam|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Opel Adam|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Opel Adam|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Opel Adam|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Opel Adam|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl
Čtyřválec 1.4 16V si vystačí s nepřímým vstřikováním benzinu. Rozvodový řetěz je už bezproblémový stejně jako přesuvníky variabilního časování rozvodu.|
Zdroj: auto.cz/David Rajdl