Ojetý Citroën C3 Aircross (2017 – 2024): Pohodlí a mokrý řemen

22/26
Přehled fotografií
Zavřít
  • Nakynulé karoserii více sedí dvoubarevné provedení, k dispozici byla široká škála kombinací. Vyzdobená zadní boční okýnka (jsou z polykarbonátu) najdete jen u nejvyšších výbav. Světlá výška podvozku 17,5 cm postačí i chalupářům.
    Nakynulé karoserii více sedí dvoubarevné provedení, k dispozici byla široká škála kombinací. Vyzdobená zadní boční okýnka (jsou z polykarbonátu) najdete jen u nejvyšších výbav. Světlá výška podvozku 17,5 cm postačí i chalupářům.| Zdroj: Svět motorů
  • Mladší faceliftové provedení (2021 – 2024) má trochu hodnotnější výbavu a už vždy plné světlomety LED, ale nesmyslně členitá příď připomínající tlamu vetřelce mu prodejně spíš ublížila.
    Mladší faceliftové provedení (2021 – 2024) má trochu hodnotnější výbavu a už vždy plné světlomety LED, ale nesmyslně členitá příď připomínající tlamu vetřelce mu prodejně spíš ublížila.| Zdroj: Svět motorů
  • Palubní deska opakuje motiv z běžného hatchbacku C3. Plasty jsou tvrdé, ale chytrou hrou s barevnými doplňky a příjemnými potahovými látkami pohodlných sedadel vzniká dojem útulného pokojíčku. Takhle nazdobený interiér s head-up displejem ale potkáte jen vzácně.
    Palubní deska opakuje motiv z běžného hatchbacku C3. Plasty jsou tvrdé, ale chytrou hrou s barevnými doplňky a příjemnými potahovými látkami pohodlných sedadel vzniká dojem útulného pokojíčku. Takhle nazdobený interiér s head-up displejem ale potkáte jen vzácně.| Zdroj: Svět motorů
  • Odpůrci dotykových displejů musí hledat předfaceliftový kus v nejchudší výbavě Live. Ten jediný bude mít ještě klasické tlačítkové rádio i ovladače topení. Tenhle dovozový nemá klimatizaci (chybí tlačítko s vločkou), ale na našem trhu byla i v základu.
    Odpůrci dotykových displejů musí hledat předfaceliftový kus v nejchudší výbavě Live. Ten jediný bude mít ještě klasické tlačítkové rádio i ovladače topení. Tenhle dovozový nemá klimatizaci (chybí tlačítko s vločkou), ale na našem trhu byla i v základu.| Zdroj: Svět motorů
  • C3 Aircross má vždy jen přední pohon, ale s příplatkovým systémem Grip Control, ovlivňujícím citlivost trakční kontroly, z něj dokáže vytěžit dost. Obzvlášť když má příď lépe zatíženou vzácnými diesely.
    C3 Aircross má vždy jen přední pohon, ale s příplatkovým systémem Grip Control, ovlivňujícím citlivost trakční kontroly, z něj dokáže vytěžit dost. Obzvlášť když má příď lépe zatíženou vzácnými diesely.| Zdroj: Svět motorů
  • Příplatková posuvná zadní sedadla mají i seřiditelný sklon opěradel. Sezení je velice pohodlné, místa na nohy tu není moc (fi gurant s výškou 183 cm), přesto citelně víc než v běžné nízké C3 srovnatelné generace 2017 – 2024.
    Příplatková posuvná zadní sedadla mají i seřiditelný sklon opěradel. Sezení je velice pohodlné, místa na nohy tu není moc (fi gurant s výškou 183 cm), přesto citelně víc než v běžné nízké C3 srovnatelné generace 2017 – 2024.| Zdroj: Svět motorů
  • Sluncem vyšisované černé polepy předních sloupků tu bývají k vidění často, stejně jako u běžné C3. Jde podle nich dobře odhadnout, který kus trávil život převážně na ulici a který v přítmí garáže.
    Sluncem vyšisované černé polepy předních sloupků tu bývají k vidění často, stejně jako u běžné C3. Jde podle nich dobře odhadnout, který kus trávil život převážně na ulici a který v přítmí garáže.| Zdroj: Svět motorů
  • Parkovací brzda je vždy mechanická. Bachraté madlo u staršího modelu je spolehlivější, faceliftový už dostal „ručku“ z Opelu Crossland – má chatrnější odjišťovací tlačítko nahoře a občas z páky úplně vypadne.
    Parkovací brzda je vždy mechanická. Bachraté madlo u staršího modelu je spolehlivější, faceliftový už dostal „ručku“ z Opelu Crossland – má chatrnější odjišťovací tlačítko nahoře a občas z páky úplně vypadne.| Zdroj: Svět motorů
  • Parkovací brzda je vždy mechanická. Bachraté madlo u staršího modelu je spolehlivější, faceliftový už dostal „ručku“ z Opelu Crossland – má chatrnější odjišťovací tlačítko nahoře a občas z páky úplně vypadne.
    Parkovací brzda je vždy mechanická. Bachraté madlo u staršího modelu je spolehlivější, faceliftový už dostal „ručku“ z Opelu Crossland – má chatrnější odjišťovací tlačítko nahoře a občas z páky úplně vypadne.| Zdroj: Svět motorů
  • Jediné, co u podvozku budete řešit, jsou spotřební brzdy. Průměrnému uživateli vydrží asi 60 000 km, pak se rovnou mění kotouče i destičky.
    Jediné, co u podvozku budete řešit, jsou spotřební brzdy. Průměrnému uživateli vydrží asi 60 000 km, pak se rovnou mění kotouče i destičky.| Zdroj: Svět motorů
  • Tohle je kompletní rozvodová sada na tříválec včetně kladek a těsnění. Ten menší řemínek pohání vodní čerpadlo. Sada stojí lehce přes 7000 Kč, k tomu připočtěte 4 hodiny práce a 3,5 litru oleje správné specifi kace. Do oleje nepřidávejte žádná další aditiva, je to zakázáno.
    Tohle je kompletní rozvodová sada na tříválec včetně kladek a těsnění. Ten menší řemínek pohání vodní čerpadlo. Sada stojí lehce přes 7000 Kč, k tomu připočtěte 4 hodiny práce a 3,5 litru oleje správné specifi kace. Do oleje nepřidávejte žádná další aditiva, je to zakázáno.| Zdroj: Svět motorů
  • Jednou z příčin vysoké spotřeby oleje u přeplňovaných tříválců 1.2 PureTech 110/130 bývá vadný odlučovač olejových par, tvořící část ventilového víka. Téměř vždy pak stojí za mohutným zanášením spalovacích prostor a ventilů karbonem, což může vést k mnoha problémům s chodem motoru včetně sklonů k nebezpečnému nízkootáčkovému klepání LSPI, schopnému rozbít svíčky i písty.
    Jednou z příčin vysoké spotřeby oleje u přeplňovaných tříválců 1.2 PureTech 110/130 bývá vadný odlučovač olejových par, tvořící část ventilového víka. Téměř vždy pak stojí za mohutným zanášením spalovacích prostor a ventilů karbonem, což může vést k mnoha problémům s chodem motoru včetně sklonů k nebezpečnému nízkootáčkovému klepání LSPI, schopnému rozbít svíčky i písty.| Zdroj: Svět motorů
  • Jednou z příčin vysoké spotřeby oleje u přeplňovaných tříválců 1.2 PureTech 110/130 bývá vadný odlučovač olejových par, tvořící část ventilového víka. Téměř vždy pak stojí za mohutným zanášením spalovacích prostor a ventilů karbonem, což může vést k mnoha problémům s chodem motoru včetně sklonů k nebezpečnému nízkootáčkovému klepání LSPI, schopnému rozbít svíčky i písty.
    Jednou z příčin vysoké spotřeby oleje u přeplňovaných tříválců 1.2 PureTech 110/130 bývá vadný odlučovač olejových par, tvořící část ventilového víka. Téměř vždy pak stojí za mohutným zanášením spalovacích prostor a ventilů karbonem, což může vést k mnoha problémům s chodem motoru včetně sklonů k nebezpečnému nízkootáčkovému klepání LSPI, schopnému rozbít svíčky i písty.| Zdroj: Svět motorů
  • Obrázek, který nevidíte poprvé, a určitě ani naposledy. Naleptaný rozpraskaný rozvodový řemen z přeplňované verze tříválce 1.2 (PureTech 110/130). Některé typy řemenů byly hladší, některé hrubší, ale všem nechutná ředění oleje benzinem. A čím víc biolihu obsahuje, tím hůř.
    Obrázek, který nevidíte poprvé, a určitě ani naposledy. Naleptaný rozpraskaný rozvodový řemen z přeplňované verze tříválce 1.2 (PureTech 110/130). Některé typy řemenů byly hladší, některé hrubší, ale všem nechutná ředění oleje benzinem. A čím víc biolihu obsahuje, tím hůř.| Zdroj: Svět motorů
  • Nejslabší atmosférická verze tříválce platí za spolehlivější, ale úplně bezchybná také není. Například jí sem tam praskne katalyzátor. Následuje smrad spalin v motorovém prostoru, emisní chyby a třicetitisícová oprava. Přeplňované verze s jinak natvarovaným hrncem katalyzátoru tím netrpí.
    Nejslabší atmosférická verze tříválce platí za spolehlivější, ale úplně bezchybná také není. Například jí sem tam praskne katalyzátor. Následuje smrad spalin v motorovém prostoru, emisní chyby a třicetitisícová oprava. Přeplňované verze s jinak natvarovaným hrncem katalyzátoru tím netrpí.| Zdroj: Svět motorů
  • Předfaceliftový model má vždy halogenové hlavní světlomety. Od téhle střední úrovně výbavy (Feel) má alespoň denní svícení LED. Za 16“ litá kola Matrix tu bylo třeba připlácet, standardně byla plechová.
    Předfaceliftový model má vždy halogenové hlavní světlomety. Od téhle střední úrovně výbavy (Feel) má alespoň denní svícení LED. Za 16“ litá kola Matrix tu bylo třeba připlácet, standardně byla plechová.| Zdroj: Svět motorů
  • Chválíme přehlednou a dobře vybavenou přístrojovou kapličku. Proti digitální chudobce z cactusu je to nebe a dudy. Nastavování jasu přístrojů tlačítky je rychlé, jen vyžaduje prostrčit ruku volantem.
    Chválíme přehlednou a dobře vybavenou přístrojovou kapličku. Proti digitální chudobce z cactusu je to nebe a dudy. Nastavování jasu přístrojů tlačítky je rychlé, jen vyžaduje prostrčit ruku volantem.| Zdroj: Svět motorů
  • Od střední výbavy Feel se už montoval středový displej, a tak se manuální klimatizace ovládá z něj. Tu příplatkovou automatickou (taktéž jednozónovou) poznáte podle toho, že bude zobrazovat cílové stupně Celsia.
    Od střední výbavy Feel se už montoval středový displej, a tak se manuální klimatizace ovládá z něj. Tu příplatkovou automatickou (taktéž jednozónovou) poznáte podle toho, že bude zobrazovat cílové stupně Celsia.| Zdroj: Svět motorů
  • Halogenové světlomety sice působí nemoderně, jejich svítivost ale příjemně překvapila. Nejpoužívanější „potkávačky“ svítí pěkně zeširoka, a hlavně dostatečně daleko, přístup k žárovkám H7 je také dobrý. Přísvit do zatáček mají jen kusy vybavené mlhovkami.
    Halogenové světlomety sice působí nemoderně, jejich svítivost ale příjemně překvapila. Nejpoužívanější „potkávačky“ svítí pěkně zeširoka, a hlavně dostatečně daleko, přístup k žárovkám H7 je také dobrý. Přísvit do zatáček mají jen kusy vybavené mlhovkami.| Zdroj: Svět motorů
  • Naleptaný rozvodový řemen zvětšuje svou šířku, a tak ji každoročně značkový servis kontroluje speciální měrkou. V tom má tříválec EB2 výhodu, že lze aspoň kousek řemene spatřit přes olejové hrdlo. Koncepčně obdobné litrové tříválce od Fordu a Hondy měly „mokrý“ řemen kompletně zazděný a žádnou levnou kontrolu neumožňoval.
    Naleptaný rozvodový řemen zvětšuje svou šířku, a tak ji každoročně značkový servis kontroluje speciální měrkou. V tom má tříválec EB2 výhodu, že lze aspoň kousek řemene spatřit přes olejové hrdlo. Koncepčně obdobné litrové tříválce od Fordu a Hondy měly „mokrý“ řemen kompletně zazděný a žádnou levnou kontrolu neumožňoval.| Zdroj: Svět motorů
  • U předfaceliftových aircrossů celkem často najdete dojezdové rezervní kolo, mladší model nabízel z výroby nanejvýš přípravu na něj, muselo se doobjednat z příslušenství. Karoserie je lakována velmi úsporně, strakaté vnitřní plechy tu neznamenají opravovanou bouračku, ale normální stav.
    U předfaceliftových aircrossů celkem často najdete dojezdové rezervní kolo, mladší model nabízel z výroby nanejvýš přípravu na něj, muselo se doobjednat z příslušenství. Karoserie je lakována velmi úsporně, strakaté vnitřní plechy tu neznamenají opravovanou bouračku, ale normální stav.| Zdroj: Svět motorů
  • Mobilní aplikace My Citroën u takto jednoduchého auta bez paketu on-line služeb poskytuje jen minimum funkcí. Supluje uživatelskou příručku, zobrazí harmonogram servisních prohlídek a ukáže poslední polohu vozu zaznamenanou při spárování s vaším smartphonem.
    Mobilní aplikace My Citroën u takto jednoduchého auta bez paketu on-line služeb poskytuje jen minimum funkcí. Supluje uživatelskou příručku, zobrazí harmonogram servisních prohlídek a ukáže poslední polohu vozu zaznamenanou při spárování s vaším smartphonem.| Zdroj: Svět motorů
  • Sedadla nemají žádné výraznější boční vedení, zato se v nich sedí jako doma na gauči. Tohle umístění spínačů vyhřívání sedadel je dost nešťastné, vozy s ovladačem trakce Grip Control je mívají na středovém tunelu.
    Sedadla nemají žádné výraznější boční vedení, zato se v nich sedí jako doma na gauči. Tohle umístění spínačů vyhřívání sedadel je dost nešťastné, vozy s ovladačem trakce Grip Control je mívají na středovém tunelu.| Zdroj: Svět motorů
  • Vůz už má pár drobných šrámů. Promáčklou bouli na víku kufru levně vyzmizíkuje každý kouzelník vytlačující důlky po kroupách.
    Vůz už má pár drobných šrámů. Promáčklou bouli na víku kufru levně vyzmizíkuje každý kouzelník vytlačující důlky po kroupách.| Zdroj: Svět motorů
  • Povrchová koroze nápravnice nevypadá hezky, ale funkčnost neohrožuje. Víc překvapuje opakování starých chyb pořád dokola: ani z tříválce 1.2 PureTech nejde pořádně vypustit olej, podobně jako ze zdejších dieselů. Olejová výpusť (označená červenou šipkou) je vysoko a v olejové vaně zůstává cca 0,3 litru nevypustitelných zbytků, které jdou ven jen odsávačkou. Pečlivý mechanik ji použije, ale nevíme, jestli je to zrovna ten váš.
    Povrchová koroze nápravnice nevypadá hezky, ale funkčnost neohrožuje. Víc překvapuje opakování starých chyb pořád dokola: ani z tříválce 1.2 PureTech nejde pořádně vypustit olej, podobně jako ze zdejších dieselů. Olejová výpusť (označená červenou šipkou) je vysoko a v olejové vaně zůstává cca 0,3 litru nevypustitelných zbytků, které jdou ven jen odsávačkou. Pečlivý mechanik ji použije, ale nevíme, jestli je to zrovna ten váš.| Zdroj: Svět motorů
  • Povrchová koroze nápravnice nevypadá hezky, ale funkčnost neohrožuje. Víc překvapuje opakování starých chyb pořád dokola: ani z tříválce 1.2 PureTech nejde pořádně vypustit olej, podobně jako ze zdejších dieselů. Olejová výpusť (označená červenou šipkou) je vysoko a v olejové vaně zůstává cca 0,3 litru nevypustitelných zbytků, které jdou ven jen odsávačkou. Pečlivý mechanik ji použije, ale nevíme, jestli je to zrovna ten váš.
    Povrchová koroze nápravnice nevypadá hezky, ale funkčnost neohrožuje. Víc překvapuje opakování starých chyb pořád dokola: ani z tříválce 1.2 PureTech nejde pořádně vypustit olej, podobně jako ze zdejších dieselů. Olejová výpusť (označená červenou šipkou) je vysoko a v olejové vaně zůstává cca 0,3 litru nevypustitelných zbytků, které jdou ven jen odsávačkou. Pečlivý mechanik ji použije, ale nevíme, jestli je to zrovna ten váš.| Zdroj: Svět motorů
Nakynulé karoserii více sedí dvoubarevné provedení, k dispozici byla široká škála kombinací. Vyzdobená zadní boční okýnka (jsou z polykarbonátu) najdete jen u nejvyšších výbav. Světlá výška podvozku 17,5 cm postačí i chalupářům.
Mladší faceliftové provedení (2021 – 2024) má trochu hodnotnější výbavu a už vždy plné světlomety LED, ale nesmyslně členitá příď připomínající tlamu vetřelce mu prodejně spíš ublížila.
Palubní deska opakuje motiv z běžného hatchbacku C3. Plasty jsou tvrdé, ale chytrou hrou s barevnými doplňky a příjemnými potahovými látkami pohodlných sedadel vzniká dojem útulného pokojíčku. Takhle nazdobený interiér s head-up displejem ale potkáte jen vzácně.
Odpůrci dotykových displejů musí hledat předfaceliftový kus v nejchudší výbavě Live. Ten jediný bude mít ještě klasické tlačítkové rádio i ovladače topení. Tenhle dovozový nemá klimatizaci (chybí tlačítko s vločkou), ale na našem trhu byla i v základu.
C3 Aircross má vždy jen přední pohon, ale s příplatkovým systémem Grip Control, ovlivňujícím citlivost trakční kontroly, z něj dokáže vytěžit dost. Obzvlášť když má příď lépe zatíženou vzácnými diesely.
Příplatková posuvná zadní sedadla mají i seřiditelný sklon opěradel. Sezení je velice pohodlné, místa na nohy tu není moc (fi gurant s výškou 183 cm), přesto citelně víc než v běžné nízké C3 srovnatelné generace 2017 – 2024.
Sluncem vyšisované černé polepy předních sloupků tu bývají k vidění často, stejně jako u běžné C3. Jde podle nich dobře odhadnout, který kus trávil život převážně na ulici a který v přítmí garáže.
Parkovací brzda je vždy mechanická. Bachraté madlo u staršího modelu je spolehlivější, faceliftový už dostal „ručku“ z Opelu Crossland – má chatrnější odjišťovací tlačítko nahoře a občas z páky úplně vypadne.
Parkovací brzda je vždy mechanická. Bachraté madlo u staršího modelu je spolehlivější, faceliftový už dostal „ručku“ z Opelu Crossland – má chatrnější odjišťovací tlačítko nahoře a občas z páky úplně vypadne.
Jediné, co u podvozku budete řešit, jsou spotřební brzdy. Průměrnému uživateli vydrží asi 60 000 km, pak se rovnou mění kotouče i destičky.
Tohle je kompletní rozvodová sada na tříválec včetně kladek a těsnění. Ten menší řemínek pohání vodní čerpadlo. Sada stojí lehce přes 7000 Kč, k tomu připočtěte 4 hodiny práce a 3,5 litru oleje správné specifi kace. Do oleje nepřidávejte žádná další aditiva, je to zakázáno.
Jednou z příčin vysoké spotřeby oleje u přeplňovaných tříválců 1.2 PureTech 110/130 bývá vadný odlučovač olejových par, tvořící část ventilového víka. Téměř vždy pak stojí za mohutným zanášením spalovacích prostor a ventilů karbonem, což může vést k mnoha problémům s chodem motoru včetně sklonů k nebezpečnému nízkootáčkovému klepání LSPI, schopnému rozbít svíčky i písty.
Jednou z příčin vysoké spotřeby oleje u přeplňovaných tříválců 1.2 PureTech 110/130 bývá vadný odlučovač olejových par, tvořící část ventilového víka. Téměř vždy pak stojí za mohutným zanášením spalovacích prostor a ventilů karbonem, což může vést k mnoha problémům s chodem motoru včetně sklonů k nebezpečnému nízkootáčkovému klepání LSPI, schopnému rozbít svíčky i písty.
Obrázek, který nevidíte poprvé, a určitě ani naposledy. Naleptaný rozpraskaný rozvodový řemen z přeplňované verze tříválce 1.2 (PureTech 110/130). Některé typy řemenů byly hladší, některé hrubší, ale všem nechutná ředění oleje benzinem. A čím víc biolihu obsahuje, tím hůř.
Nejslabší atmosférická verze tříválce platí za spolehlivější, ale úplně bezchybná také není. Například jí sem tam praskne katalyzátor. Následuje smrad spalin v motorovém prostoru, emisní chyby a třicetitisícová oprava. Přeplňované verze s jinak natvarovaným hrncem katalyzátoru tím netrpí.
Předfaceliftový model má vždy halogenové hlavní světlomety. Od téhle střední úrovně výbavy (Feel) má alespoň denní svícení LED. Za 16“ litá kola Matrix tu bylo třeba připlácet, standardně byla plechová.
Chválíme přehlednou a dobře vybavenou přístrojovou kapličku. Proti digitální chudobce z cactusu je to nebe a dudy. Nastavování jasu přístrojů tlačítky je rychlé, jen vyžaduje prostrčit ruku volantem.
Od střední výbavy Feel se už montoval středový displej, a tak se manuální klimatizace ovládá z něj. Tu příplatkovou automatickou (taktéž jednozónovou) poznáte podle toho, že bude zobrazovat cílové stupně Celsia.
Halogenové světlomety sice působí nemoderně, jejich svítivost ale příjemně překvapila. Nejpoužívanější „potkávačky“ svítí pěkně zeširoka, a hlavně dostatečně daleko, přístup k žárovkám H7 je také dobrý. Přísvit do zatáček mají jen kusy vybavené mlhovkami.
Naleptaný rozvodový řemen zvětšuje svou šířku, a tak ji každoročně značkový servis kontroluje speciální měrkou. V tom má tříválec EB2 výhodu, že lze aspoň kousek řemene spatřit přes olejové hrdlo. Koncepčně obdobné litrové tříválce od Fordu a Hondy měly „mokrý“ řemen kompletně zazděný a žádnou levnou kontrolu neumožňoval.
U předfaceliftových aircrossů celkem často najdete dojezdové rezervní kolo, mladší model nabízel z výroby nanejvýš přípravu na něj, muselo se doobjednat z příslušenství. Karoserie je lakována velmi úsporně, strakaté vnitřní plechy tu neznamenají opravovanou bouračku, ale normální stav.
Mobilní aplikace My Citroën u takto jednoduchého auta bez paketu on-line služeb poskytuje jen minimum funkcí. Supluje uživatelskou příručku, zobrazí harmonogram servisních prohlídek a ukáže poslední polohu vozu zaznamenanou při spárování s vaším smartphonem.
Sedadla nemají žádné výraznější boční vedení, zato se v nich sedí jako doma na gauči. Tohle umístění spínačů vyhřívání sedadel je dost nešťastné, vozy s ovladačem trakce Grip Control je mívají na středovém tunelu.
Vůz už má pár drobných šrámů. Promáčklou bouli na víku kufru levně vyzmizíkuje každý kouzelník vytlačující důlky po kroupách.
Povrchová koroze nápravnice nevypadá hezky, ale funkčnost neohrožuje. Víc překvapuje opakování starých chyb pořád dokola: ani z tříválce 1.2 PureTech nejde pořádně vypustit olej, podobně jako ze zdejších dieselů. Olejová výpusť (označená červenou šipkou) je vysoko a v olejové vaně zůstává cca 0,3 litru nevypustitelných zbytků, které jdou ven jen odsávačkou. Pečlivý mechanik ji použije, ale nevíme, jestli je to zrovna ten váš.
Povrchová koroze nápravnice nevypadá hezky, ale funkčnost neohrožuje. Víc překvapuje opakování starých chyb pořád dokola: ani z tříválce 1.2 PureTech nejde pořádně vypustit olej, podobně jako ze zdejších dieselů. Olejová výpusť (označená červenou šipkou) je vysoko a v olejové vaně zůstává cca 0,3 litru nevypustitelných zbytků, které jdou ven jen odsávačkou. Pečlivý mechanik ji použije, ale nevíme, jestli je to zrovna ten váš.