Ojetý Renault Clio (5. generace): Kvalita, ale i nevyužitý potenciál

2/29
Přehled fotografií
Zavřít
  • Silueta připomíná předchůdce, ale tohle byl od podlahy nový model. Drahá lehoučká hliníková kapota byla před časem nenápadně nahrazena ocelovou. Charakteristické světlomety LED ve tvaru obrácené žehličky budou mít jen vozy do letošního faceliftu.
    Silueta připomíná předchůdce, ale tohle byl od podlahy nový model. Drahá lehoučká hliníková kapota byla před časem nenápadně nahrazena ocelovou. Charakteristické světlomety LED ve tvaru obrácené žehličky budou mít jen vozy do letošního faceliftu.| Zdroj: Svět motorů
  • Renault měkčenými materiály nešetřil. Tohle efektní dvoubarevné provedení palubky patřilo výbavě Intens doplněné o paket Ambiance. Větší, 9,3“ středový tablet easylinku znamená přehlednější zobrazení a vždy navigaci. Přístrojových štítů byly celkem tři druhy – od klasických budíků po celoplošný displej.
    Renault měkčenými materiály nešetřil. Tohle efektní dvoubarevné provedení palubky patřilo výbavě Intens doplněné o paket Ambiance. Větší, 9,3“ středový tablet easylinku znamená přehlednější zobrazení a vždy navigaci. Přístrojových štítů byly celkem tři druhy – od klasických budíků po celoplošný displej.| Zdroj: Svět motorů
  • Častější malý easylink se 7“ tabletem míval víc problémů s výpadkem obrazu kamer, také softwarových záplat potřeboval více. Pěkně je vyřešen celkový přehled aktivovaných jízdních asistentů.
    Častější malý easylink se 7“ tabletem míval víc problémů s výpadkem obrazu kamer, také softwarových záplat potřeboval více. Pěkně je vyřešen celkový přehled aktivovaných jízdních asistentů.| Zdroj: Svět motorů
  • Pohled pod kapotu hybridu a průhled unikátní robotizovanou skříní Multimode, která nemá žádnou spojku a funguje v roli slučovače výkonu čtyřválce 1.6 a elektromotoru. U prvních ročníků se dost převodovek muselo měnit.
    Pohled pod kapotu hybridu a průhled unikátní robotizovanou skříní Multimode, která nemá žádnou spojku a funguje v roli slučovače výkonu čtyřválce 1.6 a elektromotoru. U prvních ročníků se dost převodovek muselo měnit.| Zdroj: Svět motorů
  • Pohled pod kapotu hybridu a průhled unikátní robotizovanou skříní Multimode, která nemá žádnou spojku a funguje v roli slučovače výkonu čtyřválce 1.6 a elektromotoru. U prvních ročníků se dost převodovek muselo měnit.
    Pohled pod kapotu hybridu a průhled unikátní robotizovanou skříní Multimode, která nemá žádnou spojku a funguje v roli slučovače výkonu čtyřválce 1.6 a elektromotoru. U prvních ročníků se dost převodovek muselo měnit.| Zdroj: Svět motorů
  • Vzadu na rozdíl od fabie chybí místo i středové výdechy ventilace, nouzově se však dospělý vtěsná. Figurant měří 183 cm.
    Vzadu na rozdíl od fabie chybí místo i středové výdechy ventilace, nouzově se však dospělý vtěsná. Figurant měří 183 cm.| Zdroj: Svět motorů
  • Ke kusům s bezklíčovým přístupem byste měli správně dostat dvě handsfree karty. Je dobré je občas střídat, aby vám vůz zavčasu oznámil, že v některé dochází baterie. Jde o běžnou knofl íkovou verzi CR2032, většinou vydrží kolem dvou let.
    Ke kusům s bezklíčovým přístupem byste měli správně dostat dvě handsfree karty. Je dobré je občas střídat, aby vám vůz zavčasu oznámil, že v některé dochází baterie. Jde o běžnou knofl íkovou verzi CR2032, většinou vydrží kolem dvou let.| Zdroj: Svět motorů
  • Špatný výhled vzad patří ke slabinám modelu, vyplatí se nehrát si na hrdinu a volit kusy s kamerou, nebo aspoň parkovacími senzory
    Špatný výhled vzad patří ke slabinám modelu, vyplatí se nehrát si na hrdinu a volit kusy s kamerou, nebo aspoň parkovacími senzory| Zdroj: Svět motorů
  • Často udávaný objem kufru 391 l byl stanoven výhodnější metodou tekutin, a navíc ještě počítá s prostorem pro náhradní kolo. Diesel a hybrid mohou mít nanejvýš úzkou dojezdovou rezervu, verze na LPG jen sadu na lepení.
    Často udávaný objem kufru 391 l byl stanoven výhodnější metodou tekutin, a navíc ještě počítá s prostorem pro náhradní kolo. Diesel a hybrid mohou mít nanejvýš úzkou dojezdovou rezervu, verze na LPG jen sadu na lepení.| Zdroj: Svět motorů
  • Opravdový vrchol v podobě výbavou „naložené“ verze Initiale Paris se k nám nedovážel, ale v bazarech se určitě jednou taky objeví
    Opravdový vrchol v podobě výbavou „naložené“ verze Initiale Paris se k nám nedovážel, ale v bazarech se určitě jednou taky objeví| Zdroj: Svět motorů
  • Jalově dobíjená 12V baterie běžných verzí je co chvíli polomrtvá, takže systém se snaží po vypnutí motoru co nejrychleji uspávat spotřebiče. Na poslech rádia míváte v lepším případě pár minut.
    Jalově dobíjená 12V baterie běžných verzí je co chvíli polomrtvá, takže systém se snaží po vypnutí motoru co nejrychleji uspávat spotřebiče. Na poslech rádia míváte v lepším případě pár minut.| Zdroj: Svět motorů
  • Na nešťastnou úplně hladkou měrku oleje u benziňáků nadává skoro každý. Než začnete panikařit, že vám u 1.3 TCe strašně ředí olej benzinem, nejdřív se přesvědčte, zda vám ve výrobě dali správnou délku měrky. U řady aut totiž při nalití doporučeného množství oleje ukazuje hladinu centimetr nad horní ryskou…
    Na nešťastnou úplně hladkou měrku oleje u benziňáků nadává skoro každý. Než začnete panikařit, že vám u 1.3 TCe strašně ředí olej benzinem, nejdřív se přesvědčte, zda vám ve výrobě dali správnou délku měrky. U řady aut totiž při nalití doporučeného množství oleje ukazuje hladinu centimetr nad horní ryskou…| Zdroj: Svět motorů
  • Na rozdíl od dacií topí tříválcová clia hned, stejně jako větší motory mají standardně tento pomocný elektrický příhřev topení
    Na rozdíl od dacií topí tříválcová clia hned, stejně jako větší motory mají standardně tento pomocný elektrický příhřev topení| Zdroj: Svět motorů
  • S nápravami tu nejsou žádné problémy, i u hybridu E-Tech je vzadu torzní příčka (Captur E-Tech už má víceprvkovou). Zkraje výroby platilo, že verze s mechanickou ruční brzdou mají vzadu bubny a ty s elektronickou kotouče, ale některé z nich záhy také přešly na bubnové.
    S nápravami tu nejsou žádné problémy, i u hybridu E-Tech je vzadu torzní příčka (Captur E-Tech už má víceprvkovou). Zkraje výroby platilo, že verze s mechanickou ruční brzdou mají vzadu bubny a ty s elektronickou kotouče, ale některé z nich záhy také přešly na bubnové.| Zdroj: Svět motorů
  • Častou příčinou elektrických anomálií bývala předávajícím dealerem špatně nacvaknutá přepravní pojistka (žlutá šipka), která uměla zapříčinit samovolné restarty „tabletu“ a v případě příliš silného zatlačení zase třeba trvalé svícení obou blinkrů naráz
    Častou příčinou elektrických anomálií bývala předávajícím dealerem špatně nacvaknutá přepravní pojistka (žlutá šipka), která uměla zapříčinit samovolné restarty „tabletu“ a v případě příliš silného zatlačení zase třeba trvalé svícení obou blinkrů naráz| Zdroj: Svět motorů
  • Kromě hybridu byly už jen dvě možnosti, jak získat clio s automatem: tříválec 1.0 TCe s variátorem CVT X-tronic „DK0“ (Jatco JF015E) nebo čtyřválec 1.3 TCe s 96 kW a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC „DW5“ (Magna 7DCT300). Ta druhá má větší potenciál životnosti i opravitelnosti.
    Kromě hybridu byly už jen dvě možnosti, jak získat clio s automatem: tříválec 1.0 TCe s variátorem CVT X-tronic „DK0“ (Jatco JF015E) nebo čtyřválec 1.3 TCe s 96 kW a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC „DW5“ (Magna 7DCT300). Ta druhá má větší potenciál životnosti i opravitelnosti.| Zdroj: Svět motorů
  • Začínají se objevovat zmrtvené záložní baterie systému nouzového volání E-call, což se projevuje chybovou hláškou a červeně svítícím tlačítkem. Je skryta v hloubi palubní desky a její výměna vyjde přibližně na 4000 Kč.
    Začínají se objevovat zmrtvené záložní baterie systému nouzového volání E-call, což se projevuje chybovou hláškou a červeně svítícím tlačítkem. Je skryta v hloubi palubní desky a její výměna vyjde přibližně na 4000 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Základní plechové disky s povedenými poklicemi si kdekdo plete s litými koly. Připlacené mlhovky jsou fajn, bez nich clio nepřisvítí do pravoúhlých zatáček.
    Základní plechové disky s povedenými poklicemi si kdekdo plete s litými koly. Připlacené mlhovky jsou fajn, bez nich clio nepřisvítí do pravoúhlých zatáček.| Zdroj: Svět motorů
  • V nižší výbavě Zen s klasickými budíky a základním, 7“ tabletem vypadá interiér konzervativněji. Layout automatické jednozónové klimatizace je povědomý z dacií, ale všechno tu funguje trochu lépe.
    V nižší výbavě Zen s klasickými budíky a základním, 7“ tabletem vypadá interiér konzervativněji. Layout automatické jednozónové klimatizace je povědomý z dacií, ale všechno tu funguje trochu lépe.| Zdroj: Svět motorů
  • Každé elektricky ovládané okno tady má vždy také impulzní ovládání, což zdaleka není u konkurence samozřejmostí
    Každé elektricky ovládané okno tady má vždy také impulzní ovládání, což zdaleka není u konkurence samozřejmostí| Zdroj: Svět motorů
  • Dálkové světlo (Překvapivě výkonné statické světlomety LED jsou standardem pro všechny verze, liší se jen stylem denního svícení a dvojí kombinací zadních svítilen)
    Dálkové světlo (Překvapivě výkonné statické světlomety LED jsou standardem pro všechny verze, liší se jen stylem denního svícení a dvojí kombinací zadních svítilen)| Zdroj: Svět motorů
  • Tlumené světlo (Překvapivě výkonné statické světlomety LED jsou standardem pro všechny verze, liší se jen stylem denního svícení a dvojí kombinací zadních svítilen)
    Tlumené světlo (Překvapivě výkonné statické světlomety LED jsou standardem pro všechny verze, liší se jen stylem denního svícení a dvojí kombinací zadních svítilen)| Zdroj: Svět motorů
  • Tlačítko kufru v nejšpinavějším místě mělo kdysi Twingo II a konstruktérům clia to určitě přišlo „funny“.
    Tlačítko kufru v nejšpinavějším místě mělo kdysi Twingo II a konstruktérům clia to určitě přišlo „funny“.| Zdroj: Svět motorů
  • Náboje kol tu jsou kromě výfuku jedinou věcí, na níž v příštích letech půjde spatřit koroze
    Náboje kol tu jsou kromě výfuku jedinou věcí, na níž v příštích letech půjde spatřit koroze| Zdroj: Svět motorů
  • Chytře je vyřešen snadný a rychlý přístup ke vzduchovému filtru, stačí povolit objímku hadice a odjistit čtyři klipsy
    Chytře je vyřešen snadný a rychlý přístup ke vzduchovému filtru, stačí povolit objímku hadice a odjistit čtyři klipsy| Zdroj: Svět motorů
  • Litrový tříválec si na dálnici při 3000 min-1 spokojeně vrní, ale téměř osmilitrovou okamžitou spotřebou se blíží spíš šestiválcům. Spodní průměr 5,5 l byl krátce předtím na okreskách dosažen velmi lehkou nohou.
    Litrový tříválec si na dálnici při 3000 min-1 spokojeně vrní, ale téměř osmilitrovou okamžitou spotřebou se blíží spíš šestiválcům. Spodní průměr 5,5 l byl krátce předtím na okreskách dosažen velmi lehkou nohou.| Zdroj: Svět motorů
  • Baterie je tu už druhá a opět ve svém „oblíbeném“, lehce podbitém stavu. Systém stop-start zde ani moc nemusíte vypínat, stejně je co chvíli kvůli nižšímu napětí zakázaný.
    Baterie je tu už druhá a opět ve svém „oblíbeném“, lehce podbitém stavu. Systém stop-start zde ani moc nemusíte vypínat, stejně je co chvíli kvůli nižšímu napětí zakázaný.| Zdroj: Svět motorů
  • Není MPI jako MPI. Z výfuku dvacetiletého Audi A4 1.8 Turbo se čtvrt milionem kilometrů vytáhnete čistý prst… Pravý bizár ale je, že stejnou černotu setřete i z výfuku staršího nefi ltrového hybridu E-Tech 140.
    Není MPI jako MPI. Z výfuku dvacetiletého Audi A4 1.8 Turbo se čtvrt milionem kilometrů vytáhnete čistý prst… Pravý bizár ale je, že stejnou černotu setřete i z výfuku staršího nefi ltrového hybridu E-Tech 140.| Zdroj: Svět motorů
  • Renault Clio
    Renault Clio| Zdroj: Svět motorů
Silueta připomíná předchůdce, ale tohle byl od podlahy nový model. Drahá lehoučká hliníková kapota byla před časem nenápadně nahrazena ocelovou. Charakteristické světlomety LED ve tvaru obrácené žehličky budou mít jen vozy do letošního faceliftu.
Renault měkčenými materiály nešetřil. Tohle efektní dvoubarevné provedení palubky patřilo výbavě Intens doplněné o paket Ambiance. Větší, 9,3“ středový tablet easylinku znamená přehlednější zobrazení a vždy navigaci. Přístrojových štítů byly celkem tři druhy – od klasických budíků po celoplošný displej.
Častější malý easylink se 7“ tabletem míval víc problémů s výpadkem obrazu kamer, také softwarových záplat potřeboval více. Pěkně je vyřešen celkový přehled aktivovaných jízdních asistentů.
Pohled pod kapotu hybridu a průhled unikátní robotizovanou skříní Multimode, která nemá žádnou spojku a funguje v roli slučovače výkonu čtyřválce 1.6 a elektromotoru. U prvních ročníků se dost převodovek muselo měnit.
Pohled pod kapotu hybridu a průhled unikátní robotizovanou skříní Multimode, která nemá žádnou spojku a funguje v roli slučovače výkonu čtyřválce 1.6 a elektromotoru. U prvních ročníků se dost převodovek muselo měnit.
Vzadu na rozdíl od fabie chybí místo i středové výdechy ventilace, nouzově se však dospělý vtěsná. Figurant měří 183 cm.
Ke kusům s bezklíčovým přístupem byste měli správně dostat dvě handsfree karty. Je dobré je občas střídat, aby vám vůz zavčasu oznámil, že v některé dochází baterie. Jde o běžnou knofl íkovou verzi CR2032, většinou vydrží kolem dvou let.
Špatný výhled vzad patří ke slabinám modelu, vyplatí se nehrát si na hrdinu a volit kusy s kamerou, nebo aspoň parkovacími senzory
Často udávaný objem kufru 391 l byl stanoven výhodnější metodou tekutin, a navíc ještě počítá s prostorem pro náhradní kolo. Diesel a hybrid mohou mít nanejvýš úzkou dojezdovou rezervu, verze na LPG jen sadu na lepení.
Opravdový vrchol v podobě výbavou „naložené“ verze Initiale Paris se k nám nedovážel, ale v bazarech se určitě jednou taky objeví
Jalově dobíjená 12V baterie běžných verzí je co chvíli polomrtvá, takže systém se snaží po vypnutí motoru co nejrychleji uspávat spotřebiče. Na poslech rádia míváte v lepším případě pár minut.
Na nešťastnou úplně hladkou měrku oleje u benziňáků nadává skoro každý. Než začnete panikařit, že vám u 1.3 TCe strašně ředí olej benzinem, nejdřív se přesvědčte, zda vám ve výrobě dali správnou délku měrky. U řady aut totiž při nalití doporučeného množství oleje ukazuje hladinu centimetr nad horní ryskou…
Na rozdíl od dacií topí tříválcová clia hned, stejně jako větší motory mají standardně tento pomocný elektrický příhřev topení
S nápravami tu nejsou žádné problémy, i u hybridu E-Tech je vzadu torzní příčka (Captur E-Tech už má víceprvkovou). Zkraje výroby platilo, že verze s mechanickou ruční brzdou mají vzadu bubny a ty s elektronickou kotouče, ale některé z nich záhy také přešly na bubnové.
Častou příčinou elektrických anomálií bývala předávajícím dealerem špatně nacvaknutá přepravní pojistka (žlutá šipka), která uměla zapříčinit samovolné restarty „tabletu“ a v případě příliš silného zatlačení zase třeba trvalé svícení obou blinkrů naráz
Kromě hybridu byly už jen dvě možnosti, jak získat clio s automatem: tříválec 1.0 TCe s variátorem CVT X-tronic „DK0“ (Jatco JF015E) nebo čtyřválec 1.3 TCe s 96 kW a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC „DW5“ (Magna 7DCT300). Ta druhá má větší potenciál životnosti i opravitelnosti.
Začínají se objevovat zmrtvené záložní baterie systému nouzového volání E-call, což se projevuje chybovou hláškou a červeně svítícím tlačítkem. Je skryta v hloubi palubní desky a její výměna vyjde přibližně na 4000 Kč.
Základní plechové disky s povedenými poklicemi si kdekdo plete s litými koly. Připlacené mlhovky jsou fajn, bez nich clio nepřisvítí do pravoúhlých zatáček.
V nižší výbavě Zen s klasickými budíky a základním, 7“ tabletem vypadá interiér konzervativněji. Layout automatické jednozónové klimatizace je povědomý z dacií, ale všechno tu funguje trochu lépe.
Každé elektricky ovládané okno tady má vždy také impulzní ovládání, což zdaleka není u konkurence samozřejmostí
Dálkové světlo (Překvapivě výkonné statické světlomety LED jsou standardem pro všechny verze, liší se jen stylem denního svícení a dvojí kombinací zadních svítilen)
Tlumené světlo (Překvapivě výkonné statické světlomety LED jsou standardem pro všechny verze, liší se jen stylem denního svícení a dvojí kombinací zadních svítilen)
Tlačítko kufru v nejšpinavějším místě mělo kdysi Twingo II a konstruktérům clia to určitě přišlo „funny“.
Náboje kol tu jsou kromě výfuku jedinou věcí, na níž v příštích letech půjde spatřit koroze
Chytře je vyřešen snadný a rychlý přístup ke vzduchovému filtru, stačí povolit objímku hadice a odjistit čtyři klipsy
Litrový tříválec si na dálnici při 3000 min-1 spokojeně vrní, ale téměř osmilitrovou okamžitou spotřebou se blíží spíš šestiválcům. Spodní průměr 5,5 l byl krátce předtím na okreskách dosažen velmi lehkou nohou.
Baterie je tu už druhá a opět ve svém „oblíbeném“, lehce podbitém stavu. Systém stop-start zde ani moc nemusíte vypínat, stejně je co chvíli kvůli nižšímu napětí zakázaný.
Není MPI jako MPI. Z výfuku dvacetiletého Audi A4 1.8 Turbo se čtvrt milionem kilometrů vytáhnete čistý prst… Pravý bizár ale je, že stejnou černotu setřete i z výfuku staršího nefi ltrového hybridu E-Tech 140.
Renault Clio