Ojetý Seat Leon III (2012–2020): Okrajový hit

1/30
Přehled fotografií
Zavřít
  • Seat Leon
    Seat Leon| Zdroj: Svět motorů
  • Seat Leon
    Seat Leon| Zdroj: Svět motorů
  • Seat Leon
    Seat Leon| Zdroj: Svět motorů
  • Interiér třetího leona je ještě naprostou klasikou s menším vestavěným displejem a spoustou strategicky umístěných tlačítek. Toto je vrcholem ergonomie a následující leon může jen závidět. S faceliftem se palubní deska příliš nezměnila.
    Interiér třetího leona je ještě naprostou klasikou s menším vestavěným displejem a spoustou strategicky umístěných tlačítek. Toto je vrcholem ergonomie a následující leon může jen závidět. S faceliftem se palubní deska příliš nezměnila.| Zdroj: Svět motorů
  • Specialitkou třetí generace je zvýšená „terénní“ verze kombíku, nazvaná X-perience. Španělská obdoba Octavie Scout měla k dispozici oba dieselové motory, benzinovou osmnáctistovku a pohon všech kol. Mezi českými ojetinami je však velmi vzácná.
    Specialitkou třetí generace je zvýšená „terénní“ verze kombíku, nazvaná X-perience. Španělská obdoba Octavie Scout měla k dispozici oba dieselové motory, benzinovou osmnáctistovku a pohon všech kol. Mezi českými ojetinami je však velmi vzácná.| Zdroj: Svět motorů
  • Sedmistupňová převodovka DQ200 situaci komplikuje použitím dvou druhů olejů, doporučeno je vyměnit náplň v mechanické části, maximálně po ujetí 120 000 km
    Sedmistupňová převodovka DQ200 situaci komplikuje použitím dvou druhů olejů, doporučeno je vyměnit náplň v mechanické části, maximálně po ujetí 120 000 km| Zdroj: Svět motorů
  • Kód motoru zjistíte i od volantu. Stačí při zapnutém zapalování a vypnutém motoru stisknout nulovací tlačítko na dobu delší než 15 sekund.
    Kód motoru zjistíte i od volantu. Stačí při zapnutém zapalování a vypnutém motoru stisknout nulovací tlačítko na dobu delší než 15 sekund.| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.4 TSI
    Motor 1.4 TSI| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 2.0 TSI
    Motor 2.0 TSI| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.8 TSI
    Motor 1.8 TSI| Zdroj: Svět motorů
  • Motor 1.6 TDI
    Motor 1.6 TDI| Zdroj: Svět motorů
  • Zdravá barva kapaliny G13.
    Zdravá barva kapaliny G13.| Zdroj: Svět motorů
  • G13. Pokud se zbarví dohněda, začala degradovat vysokou teplotou a je nutné ji vyměnit – ideálně i s pořádným proplachem.
    G13. Pokud se zbarví dohněda, začala degradovat vysokou teplotou a je nutné ji vyměnit – ideálně i s pořádným proplachem.| Zdroj: Svět motorů
  • Tlumiče lehce rosily často už u nových vozů a výrobce lidem tvrdil, že je to normální. Po letech se bohužel ukazuje, že na to i zajdou, a je nutná jejich výměna.
    Tlumiče lehce rosily často už u nových vozů a výrobce lidem tvrdil, že je to normální. Po letech se bohužel ukazuje, že na to i zajdou, a je nutná jejich výměna.| Zdroj: Svět motorů
  • Levnější kliková zadní náprava slabších předokolek (do 110 kW včetně) lehkému autu příliš neublížila, alespoň pokud to nepřeženete s velikostí kol (nejlépe 16“).
    Levnější kliková zadní náprava slabších předokolek (do 110 kW včetně) lehkému autu příliš neublížila, alespoň pokud to nepřeženete s velikostí kol (nejlépe 16“).| Zdroj: Svět motorů
  • Zapalovací svíčky pro TSI musí plnit podmínku orientované montáže, tedy mít správně výběh závitu vůči elektrodě. Bohužel řada výrobců o tom asi neví a motory pak trpí výpadky zážehu.
    Zapalovací svíčky pro TSI musí plnit podmínku orientované montáže, tedy mít správně výběh závitu vůči elektrodě. Bohužel řada výrobců o tom asi neví a motory pak trpí výpadky zážehu.| Zdroj: Svět motorů
  • Při koupi se určitě koukněte do výfuku. U zdravých vozů je krásně stříbrný i zevnitř. Pokud je černý od sazí, bude prasklý fi ltr. A s ním moderní diesely dlouho jezdit nedokážou.
    Při koupi se určitě koukněte do výfuku. U zdravých vozů je krásně stříbrný i zevnitř. Pokud je černý od sazí, bude prasklý fi ltr. A s ním moderní diesely dlouho jezdit nedokážou.| Zdroj: Svět motorů
  • Vrzání přední nápravy způsobují její silentbloky, které se dají vyměnit samostatně. Není potřeba tedy kupovat celé rameno, stačí trocha píle a šikovnosti s lisem.
    Vrzání přední nápravy způsobují její silentbloky, které se dají vyměnit samostatně. Není potřeba tedy kupovat celé rameno, stačí trocha píle a šikovnosti s lisem.| Zdroj: Svět motorů
  • U dieselů může vzácně zazlobit škrticí klapka výfuku, napomáhající regulaci objemu recirkulovaných plynů. Opravná sada vyjde na 3429 Kč.
    U dieselů může vzácně zazlobit škrticí klapka výfuku, napomáhající regulaci objemu recirkulovaných plynů. Opravná sada vyjde na 3429 Kč.| Zdroj: Svět motorů
  • Verze na plyn měla nádrž na 15 kg a plnohodnotnou nádrž na 50 litrů benzinu, jenže bohužel používá CNG, které dnes není zrovna ekonomickou volbou.
    Verze na plyn měla nádrž na 15 kg a plnohodnotnou nádrž na 50 litrů benzinu, jenže bohužel používá CNG, které dnes není zrovna ekonomickou volbou.| Zdroj: Svět motorů
  • Základní dvouparabolové halogeny s žárovkami H7 svítí slušně, i s nimi můžete mít denní LED svícení (od výbavy Style standardní). Příplatkové plné LED světlomety za dobrými xenony zaostávají.
    Základní dvouparabolové halogeny s žárovkami H7 svítí slušně, i s nimi můžete mít denní LED svícení (od výbavy Style standardní). Příplatkové plné LED světlomety za dobrými xenony zaostávají.| Zdroj: Svět motorů
  • Základní dvouparabolové halogeny s žárovkami H7 svítí slušně, i s nimi můžete mít denní LED svícení (od výbavy Style standardní). Příplatkové plné LED světlomety za dobrými xenony zaostávají.
    Základní dvouparabolové halogeny s žárovkami H7 svítí slušně, i s nimi můžete mít denní LED svícení (od výbavy Style standardní). Příplatkové plné LED světlomety za dobrými xenony zaostávají.| Zdroj: Svět motorů
  • Stejně jako v předchozí generaci se i ta třetí ukázala v plug-in hybridní verzi. Bohužel jen ukázala, protože Leon Verde Plug-in Electric zůstal pouze konceptem. Základem byla čtrnáctistovka TSI, spojená s elektromotorem o výkonu 75 kW a baterií s kapacitou 8,8 kWh. Tedy podobná technika, jaká se objevila v sériové verzi, avšak o generaci později.
    Stejně jako v předchozí generaci se i ta třetí ukázala v plug-in hybridní verzi. Bohužel jen ukázala, protože Leon Verde Plug-in Electric zůstal pouze konceptem. Základem byla čtrnáctistovka TSI, spojená s elektromotorem o výkonu 75 kW a baterií s kapacitou 8,8 kWh. Tedy podobná technika, jaká se objevila v sériové verzi, avšak o generaci později.| Zdroj: Svět motorů
  • Třetí generace jako jediná nabídla i třídveřovou karoserii. Jak už to tak bývá, ve střední Evropě vůbec nikoho nezajímala, a tak se v bazarech příliš nevyskytuje.
    Třetí generace jako jediná nabídla i třídveřovou karoserii. Jak už to tak bývá, ve střední Evropě vůbec nikoho nezajímala, a tak se v bazarech příliš nevyskytuje.| Zdroj: Svět motorů
  • Rychlý pohled do nabídky fi ltrů pevných částic na leona může člověka uklidnit, začíná se na relativně nízkých částkách. Realita je taková, že nic jiného než originál za 55 000 Kč nemá smysl vůbec zvažovat a rovnalo by se to vyhození peněz.
    Rychlý pohled do nabídky fi ltrů pevných částic na leona může člověka uklidnit, začíná se na relativně nízkých částkách. Realita je taková, že nic jiného než originál za 55 000 Kč nemá smysl vůbec zvažovat a rovnalo by se to vyhození peněz.| Zdroj: Svět motorů
  • Testovaný vůz je na první i druhý pohled parádním kouskem, na kterém není desetileté stáří a 200 000 km téměř znát.
    Testovaný vůz je na první i druhý pohled parádním kouskem, na kterém není desetileté stáří a 200 000 km téměř znát.| Zdroj: Svět motorů
  • I riziková místa stále vypadají jako u nového auta, a to včetně ochranného vosku.
    I riziková místa stále vypadají jako u nového auta, a to včetně ochranného vosku.| Zdroj: Svět motorů
  • Seat Leon
    Seat Leon| Zdroj: Svět motorů
  • První výměny rozvodů se autu dostalo těsně před dosažením mety 200 000 km, což je dokonce dříve, než výrobce předepisuje (dle varianty 210 000 – 240 000 km). Řemen by to ještě vydržel, jeho okamžitá výměna u nově koupeného bazarového kousku je přesto rozumným krokem.
    První výměny rozvodů se autu dostalo těsně před dosažením mety 200 000 km, což je dokonce dříve, než výrobce předepisuje (dle varianty 210 000 – 240 000 km). Řemen by to ještě vydržel, jeho okamžitá výměna u nově koupeného bazarového kousku je přesto rozumným krokem.| Zdroj: Svět motorů
  • První výměny rozvodů se autu dostalo těsně před dosažením mety 200 000 km, což je dokonce dříve, než výrobce předepisuje (dle varianty 210 000 – 240 000 km). Řemen by to ještě vydržel, jeho okamžitá výměna u nově koupeného bazarového kousku je přesto rozumným krokem.
    První výměny rozvodů se autu dostalo těsně před dosažením mety 200 000 km, což je dokonce dříve, než výrobce předepisuje (dle varianty 210 000 – 240 000 km). Řemen by to ještě vydržel, jeho okamžitá výměna u nově koupeného bazarového kousku je přesto rozumným krokem.| Zdroj: Svět motorů
Seat Leon
Seat Leon
Seat Leon
Interiér třetího leona je ještě naprostou klasikou s menším vestavěným displejem a spoustou strategicky umístěných tlačítek. Toto je vrcholem ergonomie a následující leon může jen závidět. S faceliftem se palubní deska příliš nezměnila.
Specialitkou třetí generace je zvýšená „terénní“ verze kombíku, nazvaná X-perience. Španělská obdoba Octavie Scout měla k dispozici oba dieselové motory, benzinovou osmnáctistovku a pohon všech kol. Mezi českými ojetinami je však velmi vzácná.
Sedmistupňová převodovka DQ200 situaci komplikuje použitím dvou druhů olejů, doporučeno je vyměnit náplň v mechanické části, maximálně po ujetí 120 000 km
Kód motoru zjistíte i od volantu. Stačí při zapnutém zapalování a vypnutém motoru stisknout nulovací tlačítko na dobu delší než 15 sekund.
Motor 1.4 TSI
Motor 2.0 TSI
Motor 1.8 TSI
Motor 1.6 TDI
Zdravá barva kapaliny G13.
G13. Pokud se zbarví dohněda, začala degradovat vysokou teplotou a je nutné ji vyměnit – ideálně i s pořádným proplachem.
Tlumiče lehce rosily často už u nových vozů a výrobce lidem tvrdil, že je to normální. Po letech se bohužel ukazuje, že na to i zajdou, a je nutná jejich výměna.
Levnější kliková zadní náprava slabších předokolek (do 110 kW včetně) lehkému autu příliš neublížila, alespoň pokud to nepřeženete s velikostí kol (nejlépe 16“).
Zapalovací svíčky pro TSI musí plnit podmínku orientované montáže, tedy mít správně výběh závitu vůči elektrodě. Bohužel řada výrobců o tom asi neví a motory pak trpí výpadky zážehu.
Při koupi se určitě koukněte do výfuku. U zdravých vozů je krásně stříbrný i zevnitř. Pokud je černý od sazí, bude prasklý fi ltr. A s ním moderní diesely dlouho jezdit nedokážou.
Vrzání přední nápravy způsobují její silentbloky, které se dají vyměnit samostatně. Není potřeba tedy kupovat celé rameno, stačí trocha píle a šikovnosti s lisem.
U dieselů může vzácně zazlobit škrticí klapka výfuku, napomáhající regulaci objemu recirkulovaných plynů. Opravná sada vyjde na 3429 Kč.
Verze na plyn měla nádrž na 15 kg a plnohodnotnou nádrž na 50 litrů benzinu, jenže bohužel používá CNG, které dnes není zrovna ekonomickou volbou.
Základní dvouparabolové halogeny s žárovkami H7 svítí slušně, i s nimi můžete mít denní LED svícení (od výbavy Style standardní). Příplatkové plné LED světlomety za dobrými xenony zaostávají.
Základní dvouparabolové halogeny s žárovkami H7 svítí slušně, i s nimi můžete mít denní LED svícení (od výbavy Style standardní). Příplatkové plné LED světlomety za dobrými xenony zaostávají.
Stejně jako v předchozí generaci se i ta třetí ukázala v plug-in hybridní verzi. Bohužel jen ukázala, protože Leon Verde Plug-in Electric zůstal pouze konceptem. Základem byla čtrnáctistovka TSI, spojená s elektromotorem o výkonu 75 kW a baterií s kapacitou 8,8 kWh. Tedy podobná technika, jaká se objevila v sériové verzi, avšak o generaci později.
Třetí generace jako jediná nabídla i třídveřovou karoserii. Jak už to tak bývá, ve střední Evropě vůbec nikoho nezajímala, a tak se v bazarech příliš nevyskytuje.
Rychlý pohled do nabídky fi ltrů pevných částic na leona může člověka uklidnit, začíná se na relativně nízkých částkách. Realita je taková, že nic jiného než originál za 55 000 Kč nemá smysl vůbec zvažovat a rovnalo by se to vyhození peněz.
Testovaný vůz je na první i druhý pohled parádním kouskem, na kterém není desetileté stáří a 200 000 km téměř znát.
I riziková místa stále vypadají jako u nového auta, a to včetně ochranného vosku.
Seat Leon
První výměny rozvodů se autu dostalo těsně před dosažením mety 200 000 km, což je dokonce dříve, než výrobce předepisuje (dle varianty 210 000 – 240 000 km). Řemen by to ještě vydržel, jeho okamžitá výměna u nově koupeného bazarového kousku je přesto rozumným krokem.
První výměny rozvodů se autu dostalo těsně před dosažením mety 200 000 km, což je dokonce dříve, než výrobce předepisuje (dle varianty 210 000 – 240 000 km). Řemen by to ještě vydržel, jeho okamžitá výměna u nově koupeného bazarového kousku je přesto rozumným krokem.