Ojetý Trabant 601: Vytažený ze stodoly = za chvíli pojede!
5
/
96
Prohlédnout znovu
Ojetý Trabant 601: Vytažený ze stodoly = za chvíli pojede!
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Výrobce udával maximální rychlost 100 km/h, nejvyšší trvalou rychlost 90 km/h. Kdo s trabantem necítí, dokáže jej rozjet až na 110 km/h, tachometr je přitom už opřený na doraz.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Výhodou trabantu proti dobovým škodovkám bylo několik poloh cyklovače stěračů. Domácí vozy musely dlouho vystačit prostě s rychlým a pomalým stíráním.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Jakžtakž pohodlné sedačky získal trabant v roce 1971 – ty starší sahaly běžně vzrostlému člověku maximálně do půlky zad. Na snímku luxusní provedení DeLuxe s hlavovými opěrkami, nabízené od roku 1983.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Nad hlavou je ve voze místa dost, horší je to v podélném směru. Autor měřící 187 cm by si potřeboval kolejnice sedaček přivařit do podlahy o kus dále.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Akcelerátor je skoro uprostřed auta. Jelikož zde není žádný středový tunel, dosáhl na pedály i spolujezdec. Skvělá věc, když třeba učíte děti řídit.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Napravo od ovladačů topení je palivový kohout. Z je zavřeno, A normální provoz se zachováním rezervního množství, v R vyjedete nádrž až do dna.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant byl velmi spartanský, přesto i zadní cestující měli svůj vlastní popelník
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Pro přístup ke karburátoru a jiné větší údržbě se dala snadno vyjmout přední maska
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Z motoru toho pod kapotou moc vidět není. Kvůli nucenému chlazení je důkladně zakrytovaný.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Vůz neměl palivoměr. Množství benzinu v nádrži (objem 24 či 26 l dle ročníku) se zjišťuje zasunutím měrky do hrdla.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Spojka nemá klasické ložisko, ale pouze uhlíkový kroužek, o nějž se přítlačný kotouč tře. Nesmíte proto stát na spojce příliš dlouho.
|
Svět motorů/Marek Pirner
V zavazadelníku patinovaného kusu jsme našli mnoho náhradních dílů včetně kompletní sady těsnění na motor. Kanystr vody samozřejmě trabantista nepotřeboval, ten jsme si tam dali my pro rychlou očistu před natáčením.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
V roce 1974 přišla klíčová úprava motoru, kdy místo bronzových ložisek pístního čepu (nahoře) se objevila jehlová a klesly nároky na mazání
|
Svět motorů/Marek Pirner
Když chcete po delší době vyjet s trabantem, vypusťte starý benzin a vyčistěte palivový kohout
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant 601
|
Svět motorů/Marek Pirner
Velmi ceněnou součástí výbavy je originální hever. Trabant váží jen 615 kg, takže práce s ním je velmi jednoduchá. Otáčíte ním s pomocí klíče, kterým se povolují i kola. Často praskal.
|
Svět motorů/Marek Pirner
Trabant má masivní podmotorový rám spojující motor s přední nápravou. K vlaštovce je přišroubován.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Trabant 601
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Trabant 601
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Trabant 601
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Trabant 601
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Trabant 601
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Zadní náprava je tvořena pevně spojeným podélným a příčným ramenem uchyceným přes silentbloky přímo do karosérie. Odpružena je příčným listovým perem.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Trabant 601
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Trabant 601
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Přední náprava sestává ze spodních rozvidlených ramen a vysoké těhlice. Místo horního ramene je příčné listové pero. Pod gumovými manžetami se ukrývají svislé čepy.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Úsporná karosérie trabantu byla samonosná, ale hlavní pevnostní úlohu měly výztuhy v podlaze. Ta, které se říkalo vlaštovka, praskala.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Palivový kohout má v sobě sítko, které chce jednou ročně vyčistit. A v každém případě vždy před tím, než vozidlo nastartujete po delší odstávce.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Trabant 601
|
Svět motorů
Trabant 601
|
Svět motorů
Krásná průhledová kresba dvoutaktního dvouválce z knihy Vlastislava Šlehofera
|
Svět motorů
Trabant 601
|
Svět motorů
Trabant 601
|
Svět motorů
Tesla šokuje: Propouští všech 500 lidí starajících se o nabíječky
Cadillac couvá. Spalováky v roce 2030 prodávat nepřestane
Znáte RAM Rampage? Čtyřválec přijíždí ve speciální verzi Night Edition
Saleen se nedrží zkrátka. Mustang naladil na 800 koní, nechce za něj moc
Chystaná Honda Prelude by mohla mít pohonné ústrojí hybridního civicu
Pořád nevíte kam letos na dovolenou? Máme skvělý tip