Oživili jsme zapomenutou škodovku: Modrý klenot z temného žaláře

4/35
Přehled fotografií
Zavřít
  • Škoda Rapid 130
    Škoda Rapid 130| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Když se před námi rozevřela vrata dvojgaráže, už podle metalického laku jsme ihned pochopili, že budeme zachraňovat velmi nevšední auto
    Když se před námi rozevřela vrata dvojgaráže, už podle metalického laku jsme ihned pochopili, že budeme zachraňovat velmi nevšední auto| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Vlhkost, popadaná omítka, pavučiny a prach – v tomhle prostředí strávila škodovka s výjimkou několika výjezdů na STK dlouhé čtvrtstoletí
    Vlhkost, popadaná omítka, pavučiny a prach – v tomhle prostředí strávila škodovka s výjimkou několika výjezdů na STK dlouhé čtvrtstoletí| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Přední náprava byla podložena zbytky kamenné podezdívky, což pneumatikám prokázalo obrovskou službu. Jenže vzhledem k roku produkce 1996 už se stejně hodí spíš jako historická relikvie na garážovou zeď než obutí do silničního provozu.
    Přední náprava byla podložena zbytky kamenné podezdívky, což pneumatikám prokázalo obrovskou službu. Jenže vzhledem k roku produkce 1996 už se stejně hodí spíš jako historická relikvie na garážovou zeď než obutí do silničního provozu.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Fakt, že automobil si během téměř čtyřicetileté registrace příliš neužil, dokládá sotva stotisícový nájezd. Jeho jedinou řidičkou byla známá opěrní pěvkyně Naděžda Kniplová.
    Fakt, že automobil si během téměř čtyřicetileté registrace příliš neužil, dokládá sotva stotisícový nájezd. Jeho jedinou řidičkou byla známá opěrní pěvkyně Naděžda Kniplová.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Dlouhodobá odstávka vytváří na obvodu pneumatik otlačené plošky. Ještě větší poškození však způsobuje plášť bez tlaku, na jehož bočnici veškerou svou vahou působí disk kola.
    Dlouhodobá odstávka vytváří na obvodu pneumatik otlačené plošky. Ještě větší poškození však způsobuje plášť bez tlaku, na jehož bočnici veškerou svou vahou působí disk kola.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Při reportáži o oživování dlouhodobě opuštěného auta asistoval i náš pracovitý redakční člen Chevrolet Spark za jednu výplatu. Díky jeho baterii jsme nemuseli shánět ruční hustilku.
    Při reportáži o oživování dlouhodobě opuštěného auta asistoval i náš pracovitý redakční člen Chevrolet Spark za jednu výplatu. Díky jeho baterii jsme nemuseli shánět ruční hustilku.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Když zklamou svaly, lano je železná jistota. Zvláště pro šestiválcový cayenne s tažným zařízením.
    Když zklamou svaly, lano je železná jistota. Zvláště pro šestiválcový cayenne s tažným zařízením.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Po třech desetiletích na denním světle. Bleděmodrá Škoda Rapid 130 vzbudila letos v létě v ulicích Barrandova velké pozdvižení. Věříme, že na aukci způsobí ještě větší poprask.
    Po třech desetiletích na denním světle. Bleděmodrá Škoda Rapid 130 vzbudila letos v létě v ulicích Barrandova velké pozdvižení. Věříme, že na aukci způsobí ještě větší poprask.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Tlačení auta do vrcholu Barrandovského kopce se nevyhnul nejen dědic rapidu, ale dokonce ani náš fotograf
    Tlačení auta do vrcholu Barrandovského kopce se nevyhnul nejen dědic rapidu, ale dokonce ani náš fotograf| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Takhle hluboké stopy dokáže na silnici zanechat jedna lehká škodovka se zablokovanými brzdami…
    Takhle hluboké stopy dokáže na silnici zanechat jedna lehká škodovka se zablokovanými brzdami…| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • K zapomenutému rapidu jsou dodnes dochované veškeré původní doklady včetně tuzexové faktury a servisní knížky. Auto stálo nové 17 000 bonů. Příplatky jako zámek schránky (10 TK), boční lišty (60 TK), kryty kol (30 TK), samonavíjecí pásy (180 TK), pravé zrcátko (20 TK) nebo koberce (40 TK) cenu vyhnaly na 17 375 tuzexových korun.
    K zapomenutému rapidu jsou dodnes dochované veškeré původní doklady včetně tuzexové faktury a servisní knížky. Auto stálo nové 17 000 bonů. Příplatky jako zámek schránky (10 TK), boční lišty (60 TK), kryty kol (30 TK), samonavíjecí pásy (180 TK), pravé zrcátko (20 TK) nebo koberce (40 TK) cenu vyhnaly na 17 375 tuzexových korun.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Prostředí temné barrandovské garáže opustila škodovka jen s jediným pohyblivým kolem. Ostatní se rozpohybovala až tlačením na podvalník.
    Prostředí temné barrandovské garáže opustila škodovka jen s jediným pohyblivým kolem. Ostatní se rozpohybovala až tlačením na podvalník.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Čtvrtstoletí v uzavřené garáži přestál bleděmodrý rapid v relativně dobré kondici. Přesto si ještě před svou první jízdou dopřeje poctivou údržbu, na jejímž konci bude opět plně provozuschopné auto.
    Čtvrtstoletí v uzavřené garáži přestál bleděmodrý rapid v relativně dobré kondici. Přesto si ještě před svou první jízdou dopřeje poctivou údržbu, na jejímž konci bude opět plně provozuschopné auto.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Palubní deska s měkčeným horním obkladem a dekoračním obkladem v imitaci dřeva znázorňuje dobový luxus, dosud zachovalá koženková záslepka panelu autorádia a zcela netknuté potahy zase originalitu
    Palubní deska s měkčeným horním obkladem a dekoračním obkladem v imitaci dřeva znázorňuje dobový luxus, dosud zachovalá koženková záslepka panelu autorádia a zcela netknuté potahy zase originalitu| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Pořekadlo o vymetání pavučin z výfuku platí u čerstvě objeveného rapidu doslova. Jeho první cesta z prachu tak vedla rovnou do „koupelny“.
    Pořekadlo o vymetání pavučin z výfuku platí u čerstvě objeveného rapidu doslova. Jeho první cesta z prachu tak vedla rovnou do „koupelny“.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Třináctistovka OHV s dvoukomorovým spádovým karburátorem ještě nemá vytvrzená ventilová sedla. Pro nového majitele to bude při každém tankování levného benzinu E10 znamenat dolévání aditiv už ze dvou lahviček.
    Třináctistovka OHV s dvoukomorovým spádovým karburátorem ještě nemá vytvrzená ventilová sedla. Pro nového majitele to bude při každém tankování levného benzinu E10 znamenat dolévání aditiv už ze dvou lahviček.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Rapid 130
    Škoda Rapid 130| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Rapid 130
    Škoda Rapid 130| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Den po vytažení z temné místnosti už si rapid po prvním umytí a naleštění opět připomněl doby své největší slávy
    Den po vytažení z temné místnosti už si rapid po prvním umytí a naleštění opět připomněl doby své největší slávy| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Poslední ze zatuhlých kol se podařilo rozpohybovat až při zpětném pohybu během nakládky na podvalník
    Poslední ze zatuhlých kol se podařilo rozpohybovat až při zpětném pohybu během nakládky na podvalník| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • V této chvíli už se má zachráněná škodovka opět k světu, krátce před vystavením na aukci ji čeká krátká testovací jízda po vlastní ose v uzavřeném areálu
    V této chvíli už se má zachráněná škodovka opět k světu, krátce před vystavením na aukci ji čeká krátká testovací jízda po vlastní ose v uzavřeném areálu| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Ještě před devíti lety jsme v inzerci nacházeli zachovalé i zrenovované rapidy a garde. Sebevědomým cenám do tří set tisíc jsme nemohli uvěřit. Co bychom dnes za ně dali!
    Ještě před devíti lety jsme v inzerci nacházeli zachovalé i zrenovované rapidy a garde. Sebevědomým cenám do tří set tisíc jsme nemohli uvěřit. Co bychom dnes za ně dali!| Zdroj: bazos.cz
  • Škoda Rapid 130
    Škoda Rapid 130| Zdroj: bazos.cz
  • Škoda Rapid 130
    Škoda Rapid 130| Zdroj: bazos.cz
  • Stejný Rapid 130 v dobovém testu Světa motorů
    Stejný Rapid 130 v dobovém testu Světa motorů| Zdroj: Svět motorů
  • Když přijela Škoda Garde Rapid do dílny na opravu, vypadala neodolatelně. Tehdy ještě nikdo netušil, že se renovace protáhne téměř na dva roky a bude stát přes milion.
    Když přijela Škoda Garde Rapid do dílny na opravu, vypadala neodolatelně. Tehdy ještě nikdo netušil, že se renovace protáhne téměř na dva roky a bude stát přes milion.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Rapid 130
    Škoda Rapid 130| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Škoda Rapid 130
    Škoda Rapid 130| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Brzdy i nápravy už jsou sestavené z mixu nových a repasovaných dílů, nyní jen čekají na termín montáže
    Brzdy i nápravy už jsou sestavené z mixu nových a repasovaných dílů, nyní jen čekají na termín montáže| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Velkou výhodou konkrétního rapidu je krásně zachovalý interiér. Právě obklady a ozdobné prvky se totiž shánějí čím dál hůř.
    Velkou výhodou konkrétního rapidu je krásně zachovalý interiér. Právě obklady a ozdobné prvky se totiž shánějí čím dál hůř.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Jednou z nejchoulostivějších oblastí na karoserii starých škodovek bývalo napojení blatníků na přední sloupky. Častá otázka opravářů zněla: „A dají se za co přichytit? Tady by byla jen řečnická…
    Jednou z nejchoulostivějších oblastí na karoserii starých škodovek bývalo napojení blatníků na přední sloupky. Častá otázka opravářů zněla: „A dají se za co přichytit? Tady by byla jen řečnická…| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Po odstrojení předních blatníků na mechaniky vykouklo takové dílo zkázy, až pochybovali o tom, zda má vůbec cenu pouštět se do práce!
    Po odstrojení předních blatníků na mechaniky vykouklo takové dílo zkázy, až pochybovali o tom, zda má vůbec cenu pouštět se do práce!| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Mix dílů pro generální opravu přední nápravy připomíná dětskou stavebnici. Její montáž včetně laku je však mnohem složitější. A také dražší.
    Mix dílů pro generální opravu přední nápravy připomíná dětskou stavebnici. Její montáž včetně laku je však mnohem složitější. A také dražší.| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
  • Skelet karoserie je po půldruhém roce zcela kompletní a pozinkovaný, před nalakováním se ještě provádějí nutné výmazy
    Skelet karoserie je po půldruhém roce zcela kompletní a pozinkovaný, před nalakováním se ještě provádějí nutné výmazy| Zdroj: Svět motorů/Michal Kollert
Škoda Rapid 130
Když se před námi rozevřela vrata dvojgaráže, už podle metalického laku jsme ihned pochopili, že budeme zachraňovat velmi nevšední auto
Vlhkost, popadaná omítka, pavučiny a prach – v tomhle prostředí strávila škodovka s výjimkou několika výjezdů na STK dlouhé čtvrtstoletí
Přední náprava byla podložena zbytky kamenné podezdívky, což pneumatikám prokázalo obrovskou službu. Jenže vzhledem k roku produkce 1996 už se stejně hodí spíš jako historická relikvie na garážovou zeď než obutí do silničního provozu.
Fakt, že automobil si během téměř čtyřicetileté registrace příliš neužil, dokládá sotva stotisícový nájezd. Jeho jedinou řidičkou byla známá opěrní pěvkyně Naděžda Kniplová.
Dlouhodobá odstávka vytváří na obvodu pneumatik otlačené plošky. Ještě větší poškození však způsobuje plášť bez tlaku, na jehož bočnici veškerou svou vahou působí disk kola.
Při reportáži o oživování dlouhodobě opuštěného auta asistoval i náš pracovitý redakční člen Chevrolet Spark za jednu výplatu. Díky jeho baterii jsme nemuseli shánět ruční hustilku.
Když zklamou svaly, lano je železná jistota. Zvláště pro šestiválcový cayenne s tažným zařízením.
Po třech desetiletích na denním světle. Bleděmodrá Škoda Rapid 130 vzbudila letos v létě v ulicích Barrandova velké pozdvižení. Věříme, že na aukci způsobí ještě větší poprask.
Tlačení auta do vrcholu Barrandovského kopce se nevyhnul nejen dědic rapidu, ale dokonce ani náš fotograf
Takhle hluboké stopy dokáže na silnici zanechat jedna lehká škodovka se zablokovanými brzdami…
K zapomenutému rapidu jsou dodnes dochované veškeré původní doklady včetně tuzexové faktury a servisní knížky. Auto stálo nové 17 000 bonů. Příplatky jako zámek schránky (10 TK), boční lišty (60 TK), kryty kol (30 TK), samonavíjecí pásy (180 TK), pravé zrcátko (20 TK) nebo koberce (40 TK) cenu vyhnaly na 17 375 tuzexových korun.
Prostředí temné barrandovské garáže opustila škodovka jen s jediným pohyblivým kolem. Ostatní se rozpohybovala až tlačením na podvalník.
Čtvrtstoletí v uzavřené garáži přestál bleděmodrý rapid v relativně dobré kondici. Přesto si ještě před svou první jízdou dopřeje poctivou údržbu, na jejímž konci bude opět plně provozuschopné auto.
Palubní deska s měkčeným horním obkladem a dekoračním obkladem v imitaci dřeva znázorňuje dobový luxus, dosud zachovalá koženková záslepka panelu autorádia a zcela netknuté potahy zase originalitu
Pořekadlo o vymetání pavučin z výfuku platí u čerstvě objeveného rapidu doslova. Jeho první cesta z prachu tak vedla rovnou do „koupelny“.
Třináctistovka OHV s dvoukomorovým spádovým karburátorem ještě nemá vytvrzená ventilová sedla. Pro nového majitele to bude při každém tankování levného benzinu E10 znamenat dolévání aditiv už ze dvou lahviček.
Škoda Rapid 130
Škoda Rapid 130
Den po vytažení z temné místnosti už si rapid po prvním umytí a naleštění opět připomněl doby své největší slávy
Poslední ze zatuhlých kol se podařilo rozpohybovat až při zpětném pohybu během nakládky na podvalník
V této chvíli už se má zachráněná škodovka opět k světu, krátce před vystavením na aukci ji čeká krátká testovací jízda po vlastní ose v uzavřeném areálu
Ještě před devíti lety jsme v inzerci nacházeli zachovalé i zrenovované rapidy a garde. Sebevědomým cenám do tří set tisíc jsme nemohli uvěřit. Co bychom dnes za ně dali!
Škoda Rapid 130
Škoda Rapid 130
Stejný Rapid 130 v dobovém testu Světa motorů
Když přijela Škoda Garde Rapid do dílny na opravu, vypadala neodolatelně. Tehdy ještě nikdo netušil, že se renovace protáhne téměř na dva roky a bude stát přes milion.
Škoda Rapid 130
Škoda Rapid 130
Brzdy i nápravy už jsou sestavené z mixu nových a repasovaných dílů, nyní jen čekají na termín montáže
Velkou výhodou konkrétního rapidu je krásně zachovalý interiér. Právě obklady a ozdobné prvky se totiž shánějí čím dál hůř.
Jednou z nejchoulostivějších oblastí na karoserii starých škodovek bývalo napojení blatníků na přední sloupky. Častá otázka opravářů zněla: „A dají se za co přichytit? Tady by byla jen řečnická…
Po odstrojení předních blatníků na mechaniky vykouklo takové dílo zkázy, až pochybovali o tom, zda má vůbec cenu pouštět se do práce!
Mix dílů pro generální opravu přední nápravy připomíná dětskou stavebnici. Její montáž včetně laku je však mnohem složitější. A také dražší.
Skelet karoserie je po půldruhém roce zcela kompletní a pozinkovaný, před nalakováním se ještě provádějí nutné výmazy