Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI – Musíme se odlišit
82
/
93
Prohlédnout znovu
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI – Musíme se odlišit
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech vs. VW Arteon SB 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3“ je standardem, klasické zobrazení je velmi přehledné. Ručička otáčkoměru běhá pro Peugeot typicky opačně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot chválíme za kvalitní měkčené plasty, líbivé dekory i množství praktických schránek. Zvyknout si musíte na stísněné poměry v prostoru pro kolena, zejména při delší jízdě byste větší volnost ocenili.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Klimatizace se nastavuje výhradně dotykově, alespoň že teplota se na bocích displeje zobrazuje stále. Multimediální systém není příliš přehledný, pomáhají však tlačítka pod ním.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vlevo od volantu se vypíná asistent vedení v jízdních pruzích, stačí jeden dlouhý stisk
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vpředu se v peugetu sedí o něco níže než ve volkswagenu, ale příplatková panoramatická střecha ubírá na prostornosti. Pozice sezení za malým volantem nevyhoví každému, seřizovat ho však lze ve velkém rozsahu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Místa vzadu není mnoho a hůře se sem nastupuje. Vyšším jedincům zbývá před koleny jen drobná rezerva. Sedáky nepodepírají stehna a pod přední sedadla si nelze pohodlně zasunout nárty. Panoramatická střecha zde už ale nepřekáží.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sedadla mají výrazné boční vedení i tvarování sedáků. Při delší jízdě z nich začínají bolet záda. Sedáky jsou prodlužovací ve velkém rozsahu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Podvozek peugeotu je velmi dobře vyvážený a přes komfortnější naladění reaguje na změny směru rychle. Obratnosti neprospívá jen příliš velký převod řízení.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Michelin Pilot Sport 4 235/40 R19
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kufr peugetu je celkově menší, potěší však alespoň pečlivým čalouněním a pravidelným tvarem. Nabízí i solidní šířku a rovné boky, na druhou stranu kapsy na bocích by se na drobnosti občas hodily. Háčky jsou pouze pevné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Standardem peugeotu je lepicí sada, v rámci příslušenství si však lze pořídit aspoň dojezdovou rezervu
|
Svět motorů/Petr Homolka
Háčky jsou pouze pevné.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přeplňovaná šestnáctistovka potěší kultivovaností, příliš dobře si však nerozumí s osmistupňovým automatem, který ji zbytečně vytáčí. Spotřeba je v průměru asi o litr vyšší než u volkswagenu a pohybuje se kolem 7,5 l/100 km.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Bezrámová okna jsou velmi efektní, v případě peugeotu působí trochu zvláštně jen pevné okénko na zadních dveřích
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vrcholný motor se nabízí výhradě ve výbavě GT Pack a ta má standardně největší 19“ kola s pneumatikami 235/40
|
Svět motorů/Petr Homolka
Počínaje výbavou GT jsou standardem plně diodové světlomety včetně diodové linky denního svícení či blinkrů. Jinak se za ně připlácí 35 000 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW 1.6 PureTech
|
Svět motorů/Petr Homolka
V arteonu jsou digitální přístroje v základní výbavě, displej má jen 10,25“ a na bocích ho doplňují diody zobrazující stav paliva a teplotu kapaliny
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Palubní deska volkswagenu je o poznání méně nápaditá, interiér však působí daleko vzdušněji a celkové prostornosti nahrává fakt, že sedíte blíže čelnímu sklu. Nepraktická jsou dotyková tlačítka na volantu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Místo otočných koleček se klimatizace ovládá na dotykových ploškách, k přehlednosti výhrady nemáme. Při jízdě však musíte odklonit zrak, popaměti nic nenastavíte.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sedmistupňová převodovka řadí velmi dobře. Na rozdíl od peugeotu si volič zachovává mechanickou vazbu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tvarování sedadel je univerzálnější než v peugeotu. Proti passatu či tiguanu chybějí arteonu podélně posuvné opěrky hlav.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pozice za volantem je podobná jako v passatu, optimální posaz se hledá snadno, nic vás neutiskuje. Výše výsuvné by mohly být opěrky hlav.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzadu je královský prostor pro kolena i dostatek ho zbývá i nad hlavou. Sedáky a opěradla jsou skloněné více vzad a nárty si lze pohodlně zasunout pod přední sedáky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Arteon si počíná jistě a bez výraznějších náklonů, stabilizace reaguje citlivě a k hbitému dojmu přispívá i přímé řízení s progresivním převodem
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Continental Winter Contact TS 860S 245/40 R19
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Arteon sice nabízí menší šířku mezi podběhy, ale kapsy po stranách jsou velké. Potěší délka i praktické sklopné háčky na bocích, nepochopitelně však chybějí páčky pro sklápění zadních opěradel.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Plnohodnotné kolo je součástí základní výbavy, což je dnes velmi neobvyklé, ale chvályhodné
|
Svět motorů/Petr Homolka
Potěší délka i praktické sklopné háčky na bocích, nepochopitelně však chybějí páčky pro sklápění zadních opěradel.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dvoulitr v arteonu umí být velmi úsporný na dlouhých cestách, kde si vystačí se spotřebou kolem 6,5 l/100 km. Přes nižší výkon se peugeotu vyrovná i dynamicky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Bezrámová okna jsou velmi efektní
|
Svět motorů/Petr Homolka
Základním rozměrem pneumatik je 225/55 R17, testovaný vůz obouval příplatkové devatenáctky za 14 200 Kč
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Za diodové světlomety s funkci vykrývání provozu či efektní dynamické blinkry si musíte připlatit 30 700 až 40 400 Kč. Základní provedení (viz foto) vypadá obyčejně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Arteon Shooting Brake 2.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nový Opel Grandland je konečně grand. Na elektřinu zvládne až 700 km
Vzácné SUV Monteverdi Sahara je na prodej. Dnes stojí pakatel
Jozef Kabaň bude zase navrhovat lidová auta. V čínském SAIC Motor
Škoda Kodiaq 1.5 TSI stojí pod milion. A kolik dáte za plug-in hybrid?
Český tuning se nebál ničeho. Vzpomeňte s námi na křídla a mračítka!
Skoro dvojnásobný dojezd. Firma uvádí powerbanky pro elektrické dodávky