Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE – Doba si je žádá. A co my?
63
/
104
Prohlédnout znovu
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE – Doba si je žádá. A co my?
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225 vs. VW Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Digitální přístrojový štít, na němž lze navolit různá zobrazení, je ale schován za věncem volantu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Uvnitř je peugeot ještě šmrncovnější než zvenku. Roztříštěná palubní deska působí moderním dojmem. S maximální péčí jsou navrženy i ty nejmenší detaily.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ovladačem na středovém tunelu peugeotu volíte jeden z jízdních módů: Sport, Hybrid, Komfort nebo Electric.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Sledovat tok energií můžete u peugeotu i passatu na displeji v přístrojovém štítu nebo na velké obrazovce multimediálního systému. Zapnutý jsme měli středový displej s lepší grafi kou.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Novým tlačítkem pod středovým displejem se dostanete do menu hybridního systému, kde si můžete zapnout i zafi xování stavu nabití baterií.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Vzhledem k nižší střeše se do něj obtížněji nastupuje a hlavně vzadu jsme se cítili stísněně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zástavba plug-in hybridního ústrojí a baterií pod zadní sedadla se naštěstí nijak neodrazila v prostornosti kabiny. Peugeot 508 SW totiž uvnitř nepatří k největším vozům a proti volkswagenu ztrácí ve všech směrech.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Jistota, s jakou se peugeot propletl mezi kužely, nás ohromila. Sedí bezvadně a na hezké vozovce umí být plavný. Rozbité silničky ho ale dokážou rozhodit, až z toho začne poskakovat.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Michelin Pilot Sport4 235/45 R18
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zabudováním plug-in hybridního systému peugeot z pohledu zavazadelníku příliš netratil. Objem se zmenšil jen o 32 l na 468 litrů.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Do kufru téměř vůbec nezasahují podběhy a kotevní lišty jsou ve standardu. Pod podlahou je i přihrádka na kabely, ale když do ní schováte povinnou výbavu, už se tam nevejdou. Musíte je potom mít volně.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pohonná jednotka v Peugeotu 508 kombinuje zážehovou přeplňovanou šestnáctistovku s výkonem 133 kW a elektromotor disponující 81 kW. Dohromady mohou mít maximálně 165 kW a nejvyšší točivý moment 360 Nm.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Funguje celkem slušně, ale hospodárnosti, dynamiky ani kultivovanosti systému, který používá volkswagen, nedosahuje. Poloha B na voliči osmistupňového automatu znamená větší rekuperaci – má ji i passat.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zásuvka na levém boku je dobře chráněna proti případným nárazům zepředu i zezadu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Peugeot 508 SW Hybrid 225
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kabina volkswagenu působí stroze. Jeho hlavní předností je přehlednost a intuitivní rozmístění ovládacích prvků a přístrojů. Obrazovka s úhlopříčkou 10,25“ nahrazující klasické analogové přístroje je za příplatek 14 400 Kč. Také u ní lze zvolit různá zobrazení.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Tlačítko GTE znamená maximální využití síly obou motorů.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Také plug-in hybridní passat má speciální ovladače, které u jiných motorizací nenajdete. Zmáčknutím E-Modu volíte z čistě elektrického nebo hybridního režimu a také si můžete uchovat energii na později.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Oba vozy ukazují všechny režimy. Jízdu jen na elektřinu, spalovák, když si navzájem pomáhají, nebo rekuperaci. U jemně fungujícího volkswagenu jsme tak měli přehled o pohonu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Chválíme i rozměrná a pohodlná sedadla s dobrou oporou – vpředu jsou příplatková ergoComfort.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Uvnitř passatu si libujeme, protože ani jeho kabina není zástavbou plug-in hybridu dotčena. Vzadu i vpředu máme kolem sebe dostatek místa a volnosti a potvrzuje se tak, že v tomto směru patří k největším vozům střední třídy.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
GT v označení znamená, že by passat měl být sportovnější. Tužší podvozek sice má, ale při vyhýbacím manévru není tak hbitý ani přesný. Zřetelná je také jeho snaha o přetáčivý smyk.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pirelli Cinturato P7 215/55 R17
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Passat zaznamenal mnohem větší pokles. Klasické provedení nabídne kufr o objemu 650 litrů, plug-in hybridní jen 483 l.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Většinu prostoru pod podlahou zabírá nádrž na palivo. Naštěstí tam zůstala i dostatečně velká prohlubeň na dobíjecí kabely a pohodlně by se k nim vešla i výbava, která může být i v bočních kapsách. Ani jeden vůz z testu nemůže mít rezervní kolo.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Hybridní systém s přeplňovanou benzinovou čtrnáctistovkou o výkonu 115 kW, elektromotorem dávajícím 85 kW a celkovým výkonem 160 kW měl passat již v roce 2015. Po loňské modernizaci dostal větší baterie s kapacitou 13 kWh, čímž se výrazně prodloužil dojezd v elektrickém režimu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Celá pohonná jednotka přitom funguje jemně a plynule. Navíc dává volkswagenu velmi slušnou dynamiku při příznivé spotřebě.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Konektor pro externí dobíjené umístěný v masce bude zřejmě hodně náchylný i na drobnější srážky.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volkswagen Passat Variant GTE
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nový Opel Grandland je konečně grand. Na elektřinu zvládne až 700 km
Vzácné SUV Monteverdi Sahara je na prodej. Dnes stojí pakatel
Jozef Kabaň bude zase navrhovat lidová auta. V čínském SAIC Motor
Škoda Kodiaq 1.5 TSI stojí pod milion. A kolik dáte za plug-in hybrid?
Český tuning se nebál ničeho. Vzpomeňte s námi na křídla a mračítka!
Skoro dvojnásobný dojezd. Firma uvádí powerbanky pro elektrické dodávky