Pohon vozidel stlačeným zemním plynem CNG|
Zdroj: Svět motorů
Octavia má vedle palivového hrdla prostor pro AdBlue či plnicí hrdlo pro CNG (verze G-TEC). Přestavbář sem logicky umístil i plnicí hrdlo LPG.|
Zdroj: Svět motorů
Škoda Octavia G-Tec 1.5 TGI 96 kW|
Zdroj: Auto.cz/Petr Homolka
Škoda Octavia G-Tec 1.5 TGI 96 kW|
Zdroj: Auto.cz/Petr Homolka
Vozidlo lze na pohon CNG přestavět i následně. Nádoby schopné snášet tlak až 300 barů mají však fyzikálně daný tvar typické „bomby“, a tak se je jen málokdy podaří uschovat pod podlážku zavazadelníku. Většinou z něj pěkný kus zaberou.|
Zdroj: Svět motorů
Vozidlo lze na pohon CNG přestavět i následně. Nádoby schopné snášet tlak až 300 barů mají však fyzikálně daný tvar typické „bomby“, a tak se je jen málokdy podaří uschovat pod podlážku zavazadelníku. Většinou z něj pěkný kus zaberou.|
Zdroj: Svět motorů
K nádržím je však přístup až po demontáži krytu. Pokud si technici zjednoduší práci, nemusejí na nic přijít.|
Zdroj: acz
S dlouhodobě testovanou Octavií G-Tec jsme jezdili v průměru za 3,9 kg/100 km, což při ceně 24 Kč/kg znamená náklady na palivo do koruny za kilometr|
Zdroj: acz
Škoda Octavia G-Tec|
Zdroj: acz
Spotřeba 4,2 kg/100 km spojená s jednoduchou a robustní mechanikou ale stojí za úvahu.|
Zdroj: acz
CNG|
Zdroj: acz
Tankování CNG|
Zdroj: acz
Auta na CNG i LPG mají velmi čisté emise, a přitom nejsou drahá.|
Zdroj: acz