Pohon vozidel stlačeným zemním plynem CNG: Čistá mobilita i slepá cesta

1/20
Přehled fotografií
Zavřít
  • Pohon vozidel stlačeným zemním plynem CNG
    Pohon vozidel stlačeným zemním plynem CNG| Zdroj: Svět motorů
  • Vozidlo lze na pohon CNG přestavět i následně. Nádoby schopné snášet tlak až 300 barů mají však fyzikálně daný tvar typické „bomby“, a tak se je jen málokdy podaří uschovat pod podlážku zavazadelníku. Většinou z něj pěkný kus zaberou.
    Vozidlo lze na pohon CNG přestavět i následně. Nádoby schopné snášet tlak až 300 barů mají však fyzikálně daný tvar typické „bomby“, a tak se je jen málokdy podaří uschovat pod podlážku zavazadelníku. Většinou z něj pěkný kus zaberou.| Zdroj: Svět motorů
  • Vozidlo lze na pohon CNG přestavět i následně. Nádoby schopné snášet tlak až 300 barů mají však fyzikálně daný tvar typické „bomby“, a tak se je jen málokdy podaří uschovat pod podlážku zavazadelníku. Většinou z něj pěkný kus zaberou.
    Vozidlo lze na pohon CNG přestavět i následně. Nádoby schopné snášet tlak až 300 barů mají však fyzikálně daný tvar typické „bomby“, a tak se je jen málokdy podaří uschovat pod podlážku zavazadelníku. Většinou z něj pěkný kus zaberou.| Zdroj: Svět motorů
  • Městské autobusy jezdí na plyn často. Tlakové nádoby si vozí na střeše a zvýšené těžiště v rychlostech, jimiž se pohybují nejčastěji, příliš nevadí. V Čechách už je takových 1475.
    Městské autobusy jezdí na plyn často. Tlakové nádoby si vozí na střeše a zvýšené těžiště v rychlostech, jimiž se pohybují nejčastěji, příliš nevadí. V Čechách už je takových 1475.| Zdroj: Svět motorů
  • Městské autobusy jezdí na plyn často. Tlakové nádoby si vozí na střeše a zvýšené těžiště v rychlostech, jimiž se pohybují nejčastěji, příliš nevadí. V Čechách už je takových 1475.
    Městské autobusy jezdí na plyn často. Tlakové nádoby si vozí na střeše a zvýšené těžiště v rychlostech, jimiž se pohybují nejčastěji, příliš nevadí. V Čechách už je takových 1475.| Zdroj: Svět motorů
  • Komunálních a nákladních vozů na CNG je v Čechách 312. Jde o levnou cestu k zásadně čistším emisím.
    Komunálních a nákladních vozů na CNG je v Čechách 312. Jde o levnou cestu k zásadně čistším emisím.| Zdroj: Svět motorů
  • Nevýhodou plynu je, že se špatně skladuje. Tolik tlakových nádob musí mít běžná plnicí stanice, aby zvládla obsloužit více aut za sebou. Tlak do nich průběžně doplňují výkonné kompresory.
    Nevýhodou plynu je, že se špatně skladuje. Tolik tlakových nádob musí mít běžná plnicí stanice, aby zvládla obsloužit více aut za sebou. Tlak do nich průběžně doplňují výkonné kompresory.| Zdroj: Svět motorů
  • Audi A4 g-tron
    Audi A4 g-tron| Zdroj: Svět motorů
  • Audi A5 g-tron
    Audi A5 g-tron| Zdroj: Svět motorů
  • Fiat Doblo
    Fiat Doblo| Zdroj: Svět motorů
  • Fiat Ducato
    Fiat Ducato| Zdroj: Svět motorů
  • Seat Arona TGI
    Seat Arona TGI| Zdroj: Svět motorů
  • Seat Ibiza TGI
    Seat Ibiza TGI| Zdroj: Svět motorů
  • Seat Leon TGI
    Seat Leon TGI| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Scala G-Tec
    Škoda Scala G-Tec| Zdroj: Svět motorů
  • Škoda Scala G-Tec
    Škoda Scala G-Tec| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Caddy TGI
    Volkswagen Caddy TGI| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Caddy TGI
    Volkswagen Caddy TGI| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Eco up!
    Volkswagen Eco up!| Zdroj: Svět motorů
  • Volkswagen Polo TGI
    Volkswagen Polo TGI| Zdroj: Svět motorů
Pohon vozidel stlačeným zemním plynem CNG
Vozidlo lze na pohon CNG přestavět i následně. Nádoby schopné snášet tlak až 300 barů mají však fyzikálně daný tvar typické „bomby“, a tak se je jen málokdy podaří uschovat pod podlážku zavazadelníku. Většinou z něj pěkný kus zaberou.
Vozidlo lze na pohon CNG přestavět i následně. Nádoby schopné snášet tlak až 300 barů mají však fyzikálně daný tvar typické „bomby“, a tak se je jen málokdy podaří uschovat pod podlážku zavazadelníku. Většinou z něj pěkný kus zaberou.
Městské autobusy jezdí na plyn často. Tlakové nádoby si vozí na střeše a zvýšené těžiště v rychlostech, jimiž se pohybují nejčastěji, příliš nevadí. V Čechách už je takových 1475.
Městské autobusy jezdí na plyn často. Tlakové nádoby si vozí na střeše a zvýšené těžiště v rychlostech, jimiž se pohybují nejčastěji, příliš nevadí. V Čechách už je takových 1475.
Komunálních a nákladních vozů na CNG je v Čechách 312. Jde o levnou cestu k zásadně čistším emisím.
Nevýhodou plynu je, že se špatně skladuje. Tolik tlakových nádob musí mít běžná plnicí stanice, aby zvládla obsloužit více aut za sebou. Tlak do nich průběžně doplňují výkonné kompresory.
Audi A4 g-tron
Audi A5 g-tron
Fiat Doblo
Fiat Ducato
Seat Arona TGI
Seat Ibiza TGI
Seat Leon TGI
Škoda Scala G-Tec
Škoda Scala G-Tec
Volkswagen Caddy TGI
Volkswagen Caddy TGI
Volkswagen Eco up!
Volkswagen Polo TGI