Pohon vozidel stlačeným zemním plynem CNG: Čistá mobilita i slepá cesta
11
/
20
Prohlédnout znovu
Pohon vozidel stlačeným zemním plynem CNG: Čistá mobilita i slepá cesta
Pohon vozidel stlačeným zemním plynem CNG
|
Svět motorů
Vozidlo lze na pohon CNG přestavět i následně. Nádoby schopné snášet tlak až 300 barů mají však fyzikálně daný tvar typické „bomby“, a tak se je jen málokdy podaří uschovat pod podlážku zavazadelníku. Většinou z něj pěkný kus zaberou.
|
Svět motorů
Vozidlo lze na pohon CNG přestavět i následně. Nádoby schopné snášet tlak až 300 barů mají však fyzikálně daný tvar typické „bomby“, a tak se je jen málokdy podaří uschovat pod podlážku zavazadelníku. Většinou z něj pěkný kus zaberou.
|
Svět motorů
Městské autobusy jezdí na plyn často. Tlakové nádoby si vozí na střeše a zvýšené těžiště v rychlostech, jimiž se pohybují nejčastěji, příliš nevadí. V Čechách už je takových 1475.
|
Svět motorů
Městské autobusy jezdí na plyn často. Tlakové nádoby si vozí na střeše a zvýšené těžiště v rychlostech, jimiž se pohybují nejčastěji, příliš nevadí. V Čechách už je takových 1475.
|
Svět motorů
Komunálních a nákladních vozů na CNG je v Čechách 312. Jde o levnou cestu k zásadně čistším emisím.
|
Svět motorů
Nevýhodou plynu je, že se špatně skladuje. Tolik tlakových nádob musí mít běžná plnicí stanice, aby zvládla obsloužit více aut za sebou. Tlak do nich průběžně doplňují výkonné kompresory.
|
Svět motorů
Audi A4 g-tron
|
Svět motorů
Audi A5 g-tron
|
Svět motorů
Fiat Doblo
|
Svět motorů
Fiat Ducato
|
Svět motorů
Seat Arona TGI
|
Svět motorů
Seat Ibiza TGI
|
Svět motorů
Seat Leon TGI
|
Svět motorů
Škoda Scala G-Tec
|
Svět motorů
Škoda Scala G-Tec
|
Svět motorů
Volkswagen Caddy TGI
|
Svět motorů
Volkswagen Caddy TGI
|
Svět motorů
Volkswagen Eco up!
|
Svět motorů
Volkswagen Polo TGI
|
Svět motorů
Martin Vaculík a BMW i3: Vizionářský elektromobil z dob, kdy proti nim nikdo nic neměl
Co stojí před novým šéfem Audi? Takovou ofenzivu jsem nezažil, říká Gernot Döllner
Nesmrtelný Mercedes-Benz G: Většina vyrobených aut stále žije!
BMW kvůli Neue Klasse v Mexiku investuje 20 miliard korun
Splněný sen fanoušků Lancie: Kimera EVO37 v ikonických barvách Martini Racing
TEST Renault Scenic E-Tech EV87 – Bez strachu z dojezdu