Příběh tanku Škoda LT vzor 35: Velký návrat otloukánka|
Zdroj: acz
Tank Škoda před návratem domů ještě v expozici amerického muzea v Aberdeenu|
Zdroj: acz
Po renovaci|
Zdroj: acz
Pavel Šercl je specialistou na renovace staré techniky. Dezolátní stav škodovky mu dal zabrat.|
Zdroj: acz
Nalodění v USA znamenalo pro nadšence svátek.|
Zdroj: acz
Smutné bylo, když pak doma zdevastovaná střeva vymetli koštětem.|
Zdroj: acz
Je obdivuhodné, že s pouhým zlomkem potřebné dokumentace dali „muzeáci“ interiér dohromady. Všimněte si kožených „rajčáků“, sloužících k řízení. Kulisa vpravo nahoře patří řazení – bez spojky, tu je nutné použít jen při přechodu z malé řady na velkou.|
Zdroj: acz
Motor a převodovka tvoří jeden blok, který se v případě defektu celý měnil. Neskutečné množství dílů musela Motorářská strojírna Šercl vyrábět od základu, práci zpomalovala příprava forem a nástrojů. V útrobách hledejte čtyři válce a třístupňovou planetov|
Zdroj: acz
Když čeští vlastenci motor otevřeli, nestačili se divit. Písty jevily známky trojího zadření. Američané totiž zkoušeli odolnost techniky, takže vypustili olej i chladivo a naložili tanku, co to šlo, dokud se nezastavil. A pak ještě dvakrát. Neskutečné, že|
Zdroj: acz
Veškeré periferie jako dynamo, magneto nebo karburátor jsou na motoru dvakrát, aby je bylo možné při poruše za provozu bleskově přepojit. Vše je umístěno za pancířem v prostoru posádky, odkud byl také nasáván vzduch do tunelového chladiče.|
Zdroj: acz