Renault Mégane 1.0 TCe vs. Škoda Scala 1.0 TSI – Taková normální rodinka
7
/
76
Prohlédnout znovu
Renault Mégane 1.0 TCe vs. Škoda Scala 1.0 TSI – Taková normální rodinka
Renault Mégane 1.0 TCe vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe vs. Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Francouz může mít i digitální přístrojový štít, základní litrová motorizace se ale musí spokojit s klasickými analogovými ukazateli. Moderní prvek je k dostání jen pro vyšší výbavy, tříválec se prodává pouze do druhého provedení Zen.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Interiér renaultu nás vrací o dekádu zpět. Masivní palubní deska vyznává bachraté tvary.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
V módu Eco se sníží síla motoru, ale rozdíl není příliš dramatický.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Chválíme i rozměry, tvarování nebo tuhost výplní nejen předních, ale všech sedadel Francouze.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Ve využití kabiny se renault musí před scalou sklonit. Zejména na zadních sedadlech mégane jsme se cítili podstatně méně svobodně. Rozhodně však nemůžeme říci, že bychom tam byli nějak hodně stísněni.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Raději jsme si ale užívali dostatek prostoru v přední části a také sportovnější, nižší pozici za volantem.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Francouzský kompakt zdobí příkladně vyvážený podvozek. Mezi kužely se proplete hbitě, a navíc dopřává posádce komfortní svezení.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Se základním objemem 402 litrů patří zavazadelník mégane mezi kompaktními hatchbacky k lepšímu průměru. Bohužel u něj nelze připlatit za dvojitou podlahu, čímž by se vyrovnala ložná plocha při sklopení zadních opěradel. Vadí nám také vysoká nákladová hrana a s ní spojený omezenější vstupní otvor.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Za rezervní kolo se připlácí nemalých 5000 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Zážehový litrový agregát je prvním tříválcem pod kapotou mégane. V nabídce je od konce loňského roku a s kompaktním renaultem si rozumí. Výkon 85 kW je dostačující a potěší také příznivou spotřebou nebo kultivovaným chodem. Ve větší dynamice ho omezují delší převody šestistupňového manuálu, který navíc trápí gumovější chod.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: GoodYear EfficientGrip 205/55 R16
|
Svět motorů/Petr Homolka
Renault Mégane 1.0 TCe
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Virtuální kokpit je dodáván za příplatek 10 900 Kč a umožňuje zvolit různá zobrazení. Tento prvek si můžete dopřát i u základní výbavy Ambition.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Uvnitř scaly na nás dýchne odlehčená moderní atmosféra. Škodovka u ní využila fi remní styl s útlou palubní deskou, letmo umístěným displejem uprostřed a výdechy pod ním.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Přesnému řazení lze vytknout zvukový doprovod v podobě cvakání.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Volba jízdního režimu stojí u scaly 2200 Kč.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Kvalita sedadel je stejná jako u renaultu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Dominance mladoboleslavského kompaktního hatchbacku se odvíjí od velikosti zadní části kabiny. V podélném směru máme před koleny volného prostoru doslova nadbytek a také nad hlavou zbývá 174 cm vysokému redaktorovi o dva centimetry místa více.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Svůj podíl na tom má i vyšší ukotvení předního sedadla a vzpřímenější řidičská pozice, díky níž máme výborný výhled z vozu.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Užší scala se při vyhýbacím manévru více nakloní, ale stopu drží stejně srdnatě. Její podvozek však tlumení nerovností nezvládá tak sebejistě a také zamrzí horší odhlučnění podběhů.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Příplatek za rezervu je u scaly nižší, tedy 3900 Kč, ale škodovka boduje hlavně prostorností kufru. Její objem 467 litrů trumfne jen podstatně delší Honda Civic. Mezi klasickými hatchbacky nemá konkurenci.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Potěší i řadou chytrých řešení, mezi něž patří uchycení plata do kolejniček, síťka v jeho spodní části nebo zásuvka na 12V.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Na litrový tříválec pod kapotou kompaktních škodovek jsme si zvykli již dávno. V aktuálním provedení má silnější verze výkon 81 kW. Přestože trochu zeslábla, díky kratšímu stálému převodu jede svižněji. Ke kultivovanému chodu, výbornému odhlučnění a nízké spotřebě se tak přidává i slušná dynamika.
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Pneumatiky v testu: Bridgestone Turanza T005 205/50 R17
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Škoda Scala 1.0 TSI
|
Svět motorů/Petr Homolka
Nová Mazda 6 s pohonem zadních kol je tu! Je na elektřinu i se spalovákem
Nissan podporuje i bourá trend SUV. Představil i dva nové sedany
Nová závodní Škoda je jenom pro PlayStation. Proto ji může řídit každý
Americká dálniční policie elektromobily neřeší. Nakoupila Mustangy s V8
První jízda s novou Dacií Duster: Spalováky jsou jistota, hybrid budí rozpaky
Chystá se špičkový Defender Octa. Má být všude nejlepší